Režie:
Vladimír SlavínskýHudba:
Jára BenešHrají:
Věra Ferbasová, Jiří Dohnal, František Krištof-Veselý, Jindřich Plachta, Zdeňka Baldová, Helena Bušová, Ladislav Pešek, Světla Svozilová, Oldřich Nový (více)Obsahy(1)
K nejspolehlivějším kasovním trhákům hudebních divadel 30. let patřily lidové operety skladatele Járy Beneše. Filmová verze jeho Uličnice vznikla v rekordně krátkém odstupu od divadelní premiéry. Za doprovodu líbivých melodií vypráví příběh osmnáctileté továrnické dcerky Věry Janákové, po uši zamilované do slavného letce Jiřího Málka. Zná ho sice pouze z fotografie, ale i to jí stačí k tomu, aby utekla z penzionátu a vydala se za ním. Na místě zjistí, že staří Málkovi právě očekávají příjezd dívenky ze sirotčince, z níž hodlají vychovat budoucí Jiřího ženu. Podnikavá Věra nelení a hbitě se převlékne za třináctiletého žabce... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (55)
Veselá komedie která je opět mimo realitu. Ferbasová by asi slavného letce v realitě neklofla. Zvlášť když se tam chovala jako malé dítě. Ale svou roli zahrála výborně. Ale zase v realitě by všichni hned podle vzhledu poznali že je to dospělá slečna. A bylo by jedno že se převleče za dítě. A Oldřich Nový tady neměl chybu. ()
Extrémně sebeparodická óda na barrandovskou blbost třicátých let s velice vyumělkovaným trapným scénářem, ultimativním přehráváním a nepřehlédnutelným sexuálním podtextem. Tak takhle vidím tuhle slavnou operetní taškařici, kde 23letá Ferbasová geniálně hraje třináctiletou nadrženou sirotečku ("oficiálního mazlíčka domu"), Jiří Dohnal nechápavého Matěje, Plachta dobrosrdečného podpantofláka a Zdeňka Baldová zbohatlickou "vyšší sféry" kravičku, která se lísá k hraběti "buona-sera-mama" Morreti-Novému... Nevím, nakolik byla tahle sebeparodická hříčka chtěná či nechtěná, každopádně z filmu jde cítit, že herci si natáčení užívali a měli z toho dost velký kopec srandy. Ono je to totiž opravdu tak blbé, že se u toho musím pokaždé smát...."Tak, s chutí do toho! Zde jsou mé luzné rty... Pořádně obejmout, fušerství nesnesu!" ()
Ten obsah se mi moc nelíbí. Věty "Zná ho sice pouze z fotografie, ale i to jí stačí k tomu, aby utekla z penzionátu a vydala se za ním. Na místě zjistí, že staří Málkovi právě očekávají příjezd dívenky ze sirotčince, z níž hodlají vychovat budoucí Jiřího ženu. Podnikavá Věra nelení a hbitě se převlékne za třináctiletého žabce.? se zde opakují dvakrát. ()
Už jen samotný pohled na titulky postačí, aby člověk věděl, že nemusí jít o špatnou komedii. Režisér Vladimír Slavínský měl za sebou v té době pouze Madlu z cihelny, kterou jsem viděl já, ale jeho pozdějších filmů jsem už viděl víc. Skvělé díla jako Poznej svého muže, Dva týdny štěstí, Nebe a dudy či Právě začínáme, který se mi moc líbil. A rejža neponechal nic náhodě a obsadil rovnou plejádu skvělý herců. Ferbasová, Plachta, Pešek, Baldová, Nový, Kohout, Šlégl atd. To už musí být záruka zábavy. Věra se sice líbá s kdekým, což na tehdejší dobu muselo působit zajímavě, Jiří Málek si chvílemi musí připadat jako pedofil, a Věra Ferbasová, tehdy už třiadvacetiletá hrála, že je jí o deset méně, ale protože melodie opravdu jsou líbivé, jedná se o zábavný film. ()
Sentiment a patos z toho jen kape (možná i teče). Je to opravdu operetka, některé scény jsou fajn, jindy je to ale už úplně ukrutné a lépe by bylo místo tohoto filmu rovnou raději podstoupit lobotomii. Je to nedělněodpolední zpívající hovadinka...na níž upoutá hlavně těch "devět kanárů". Když se ale trefí do nálady, nestačíte kroutit hlavou a smát se úplně všemu. Takže jak kdy. 60-85% ()
Galerie (4)
Zajímavosti (3)
- Tango Járu Beneša "Slabá dívka - silný muž" spolu s Věrou Ferbasovou spieva Tino Muff, jeden z najpopulárnejších českých spevákov tridsiatych rokov. Na gramofónových platniach mu vo veľkých nákladoch vychádzali stovky nahrávok. (Šuplík)
- Filmovanie prebiehalo v Karlových Varoch. (dyfur)
- Věra Ferbasová a Jára Kohout tu spievajú známu pieseň "Já mám devět kanárů". (Šuplík)
Reklama