Reklama

Reklama

Sociální dilema

  • USA The Social Dilemma
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Ve filmu na pomezí dokumentu a dramatu varují odborníci na moderní technologie před sociálními sítěmi, které sami vytvořili. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (228)

verbal 

všechny recenze uživatele

Pár vyhozených a zhrzených korporátních pohůnků ze středního menežmentu největšího světového zla rádoby sebereflexivně dští síru na patologičnost asociálních sítí, které vědomě a cíleně pomáhali za nemalé mzdy budovat až k dnešní obludnosti. Jejich negativní psychologické dopady tu pak zdůrazňuje stanfordská narkopsychovložka, co se hrdě chlubí, jak její dvě hnusné děti tráví miliardy hodin na instáčích, místo aby jim polámala prsty a zavřela je zxanaxované tak na rok do sklepa strýčka Fritzla, aby si odvykly a měly alespoň nějaký kontakt s lidmi. No a nestrannými odborníky, kteří mají podtrhovat tu zrůdnou mašinérii a dodávat dokumentu punc naprosté serióznosti, jsou zde huhňavý metuzalémický hipisácký homodredař, co vypadá, jako by právě vylezl z kontejneru, a neméně přestárlá excentrická machna s modrou hlavou. Celé to zašťiťuje (slovní základ „zachcat“) jen další zmrdský korporát, jemuž rovněž nejde o nic jiného než monopolně ovládnout trh, svou patotvorbou demagogicky diktovat neotřesitelné základy globální patoetiky a pseudomorálky, načež dále formovat ideálního novodobého, dokonale kontrolovaného a dezinformovaného spotřebitele s unifikovanými konzumními zvyklostmi, trávícího život výhradně u multimediálního obsahu. Čili docela úsměvná sebereflexe prostřednictvím házení hoven do větráků. Genezace Z s mobily přišitými k držkám je již důkladně e-zkurvená a tohle bude mít totálně v thunderboltu. Generaxe X a Y byla natolik blbá, laxní a ovcoidní, že to dopustila, nad těmi fuckany už naprosto ztratila kontrolu a jakoukoliv autoritu a teď nebude mít čas se nad tím ani zamyslet, protože má tři prdele starostí s tím, za co těm korporátně vypláchlým zombičům nakoupit všechny ty předražené Eply a zbytečné „trendy“ sračky z cílených gůglreklam a placených videí tytrubkových dementizérů, aby nebyli ve škole za čuráky a těmi rodiči až tolik nepohrdali. A bude hůř! Zmanipulovaný, spokojeně přežvykující a na íá-elektronice závislý spotřebitel je teprve fáze 1, fáze 2 (již utěšeně probíhající) je naprostá ztráta soukromí, vlastního názoru i kritického myšlení s tímto sympatickým krasavcem, filantropem a empatickým altruistou jako ředitelem Zeměkoule, pánem loutek a generálním pasákem blahoslaveného stáda. Takže, coby memento dost na hovno, nicméně každá vlaštovka dobrá, byť od nepřítele, a jako bláznivě pokrytecká komedie to snad ještě ty zbytky nezmanipulovaných přinutí vytáhnout si hlavy z prdelí a zahájit bezdilematickou digitální deratizaci. ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Na to, že se na začátku bývalí zaměstnanci Facebooku a Googlu chvástají, že o účasti v dokumentu rokovali s právníky, to opravdu neobsahuje žádná nová, konkrétní, potenciálně výbušná odhalení. Spíš to opakuje, že na sockách jsme produkt, nikoliv zákazníci, a že se uzamykáme v názorových bublinách bezpodmínečných souhlasů, které nám přinášejí rychlou validaci, bez níž upadáme do depresí. A taky že fake news lámou demokracii. Asi je to všechno fajn znovu zmínit, jen by to nemuselo obsahovat ty hrané pasáže jak z animáku V hlavě, v nichž "velín" sociálních sítí manipuluje s uživatelem. Trochu povrchní popík. ()

Reklama

oveckaoa 

všechny recenze uživatele

Určitě zajímavý dokument k zamyšlení ani nemám nějak co zde k tomu napsat moc. Problém bych viděl v tom, že jsou v dnešní době lidi rozežraní nestačí jim mobil za 3000 ne oni musí mít za 15000 s kamerou 50 foťáky a bůhvíčím ačkoliv to vůbec k životu nepotřebují a pak, když ho mají tak to využívají a dopadne to tragicky. Chyba je i v rodičoch , že si to nedokážou pohlídat pak se někdo diví, že jejich 13 letá holka si píše s pedofilem a oni o ničem neví tady není chyba v facebooku, twitteru, instagramu a kdoví čemu dalšímu, ale pouze v nich a ní. Jedny z nejhorších jsou úplně ti lidi co třeba na mail jim někdo napíše, že je v Kubě a vězní ho v Guantanámu a půjde s ním na rande ať mu pošle 150 milionů na úplatek strážným, aby ho pustily a on to fakt pošle to už je úplná zoufalost a úplně marní jsou ti co ten mobil nedokážou odložit ani na hodinu (v práci takového máme a předtím tam byl ještě úplný zoufalec) nebo ti co musí postovat na facebook snad i to, že se vyserou a ptají se jestli mají spláchnout nebo ne?. Já osobně mám pouze facebook fotku tam mám ze střední a měnit ji nemíním i když mě s tím facebook věčně otravuje a jediné co si tam dávám jsou sdílené vtipy a videa a zprávy co naleznu na netu. Ohledně těch sebevražd já zastávám názor, že žádný chlap ani ženská nestojí za to, aby se kvůli někomu jiný zabíjel na světě jsou milionu jiných chlapů a ženských s kterými by mohl/a být šťastný/á. 80 procent. P.s. docela sranda, že to bylo na Netflixu což je stanice, kterou na youtube reklamují ve velkém o ostatních médiích nemluvě ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Po zhlédnutí mě přepadla lehká depka, a tak se mi k dokumentu ani nechtělo vyjadřovat. Během spánku se mi však depku podařilo setřepat a říkám si, že to nakonec nemusí být až takový horor. Dokument je to dobrý a rozhodně přináší myšlenku a snad i fakta. Trochu mě ale rušila americká přehnanost a afektovanost. Předpokládám, že se tvůrci domnívají, že to tak je nutný, ale já bych byla stejně radši, kdyby malinko ubrali. Fajn, jsem šokovaná, vyděšená a přemýšlím, jestli nezahodit telefon, ale stejně to nevidím tak černě. 4* ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Parta veganů a rádo by velkých budovatelů dnešních monopolů se shodne na tom, že ig a fb nám nabídne reklamu na věci, které si chceme koupit a ne nesmyslné kraviny, a dokonce nám podsouvá spíš ten obsah, na který chceme koukat a ne něco, co nás nezajímá. Podsouvá nám to lidi z blízkého okolí. Prostě chodící zlo. Jo a nejezte maso a ryby. Jen jablka, ale jen ty spadlá, nejsme vrazi, že jo. ... ()

Galerie (6)

Zajímavosti (4)

  • Po premiére na festivale Sundance bol dokument aktualizovaný o nový segment o konšpiračných teóriách súvisiacich s COVID-19. (Real Tom Hardy)
  • Dokument si za prvých 28 dní od vydania pozrelo viac ako 38,000,000 domácností. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama