Reklama

Reklama

Sociální dilema

  • USA The Social Dilemma
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Ve filmu na pomezí dokumentu a dramatu varují odborníci na moderní technologie před sociálními sítěmi, které sami vytvořili. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (228)

verbal 

všechny recenze uživatele

Pár vyhozených a zhrzených korporátních pohůnků ze středního menežmentu největšího světového zla rádoby sebereflexivně dští síru na patologičnost asociálních sítí, které vědomě a cíleně pomáhali za nemalé mzdy budovat až k dnešní obludnosti. Jejich negativní psychologické dopady tu pak zdůrazňuje stanfordská narkopsychovložka, co se hrdě chlubí, jak její dvě hnusné děti tráví miliardy hodin na instáčích, místo aby jim polámala prsty a zavřela je zxanaxované tak na rok do sklepa strýčka Fritzla, aby si odvykly a měly alespoň nějaký kontakt s lidmi. No a nestrannými odborníky, kteří mají podtrhovat tu zrůdnou mašinérii a dodávat dokumentu punc naprosté serióznosti, jsou zde huhňavý metuzalémický hipisácký homodredař, co vypadá, jako by právě vylezl z kontejneru, a neméně přestárlá excentrická machna s modrou hlavou. Celé to zašťiťuje (slovní základ „zachcat“) jen další zmrdský korporát, jemuž rovněž nejde o nic jiného než monopolně ovládnout trh, svou patotvorbou demagogicky diktovat neotřesitelné základy globální patoetiky a pseudomorálky, načež dále formovat ideálního novodobého, dokonale kontrolovaného a dezinformovaného spotřebitele s unifikovanými konzumními zvyklostmi, trávícího život výhradně u multimediálního obsahu. Čili docela úsměvná sebereflexe prostřednictvím házení hoven do větráků. Genezace Z s mobily přišitými k držkám je již důkladně e-zkurvená a tohle bude mít totálně v thunderboltu. Generaxe X a Y byla natolik blbá, laxní a ovcoidní, že to dopustila, nad těmi fuckany už naprosto ztratila kontrolu a jakoukoliv autoritu a teď nebude mít čas se nad tím ani zamyslet, protože má tři prdele starostí s tím, za co těm korporátně vypláchlým zombičům nakoupit všechny ty předražené Eply a zbytečné „trendy“ sračky z cílených gůglreklam a placených videí tytrubkových dementizérů, aby nebyli ve škole za čuráky a těmi rodiči až tolik nepohrdali. A bude hůř! Zmanipulovaný, spokojeně přežvykující a na íá-elektronice závislý spotřebitel je teprve fáze 1, fáze 2 (již utěšeně probíhající) je naprostá ztráta soukromí, vlastního názoru i kritického myšlení s tímto sympatickým krasavcem, filantropem a empatickým altruistou jako ředitelem Zeměkoule, pánem loutek a generálním pasákem blahoslaveného stáda. Takže, coby memento dost na hovno, nicméně každá vlaštovka dobrá, byť od nepřítele, a jako bláznivě pokrytecká komedie to snad ještě ty zbytky nezmanipulovaných přinutí vytáhnout si hlavy z prdelí a zahájit bezdilematickou digitální deratizaci. ()

Lischai 

všechny recenze uživatele

Vidím nějakou zvláštní ironii v tom, že dokument mluví o trendu nezdravého zbombastičňování a vyhrocování zpráv na úkor šedé a nudné pravdy, a pak do mě nasype ilustrační hrané záběry kde týpek tak moc kouká do mobilu, až přestane mluvit s lidmi, dá se k extrémistům a seberou ho policajti. Ach jo. Mluvící hlavy jsou tu jinak zajímavé, je docela cool z jak širokého spektra firem pochází, a asi bych byl radši, kdyby jim ten dokument dal víc prostoru (a možná nechal promluvit i někoho z druhé strany), namísto populárně natřeného bububu, end is nigh, všichni jsme zmanipulovaní AI, která nám záměrně ukazuje fotky našich ex. ()

Reklama

Qitek 

všechny recenze uživatele

Ano. Nic nového a hrané části jsou místama spíš trapně usměvné. Shodneme se tady asi všichni a bude nás přibejvat čím dál víc. Ale jak je to tady všechno pohromadě nasázené a umě servírované, všechno to co už “víme” začne v jeden moment působit opravdu hrůzostrašně. A když si vzpomenu pak na všechny ty troly a komentáře pod příspěvky a co se děje vůbec všechno ve světě... Můžu tu frázi “nic nového” opakovat pořád dokola a dokola a přesto by se The Social Dilemma měla hučet do lidí a světa jak jen se dá. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Dokument, ktorý sľuboval veľa, ale priniesol len štandard. Nepoukázal vôbec na dvojsečnosť problematiky, a to v tom, že sociálne platformy sú technologicky svojími komunikačnými a zdielajúcimi funkciami pri správnom používaní veľkým pomocníkom pre mnohých, ako na úrovni osobnej komunikácie, tak na úrovni budovania firiem či startup-ov. To by oprávnilo názov rozporu, a to slovo dilema - máme tie platformy používať či nie, keď majú toľko prínosov, ale zároveň vieme, že sme pre všetky len náplňov reklamného biznisu a katalogizáciou citlivých dát, o vytváraní sociálnych bublín a informačnej algoritmizácií ani nehovoriac, končiac psychicko-sociálnymi otázkami, na ktoré budeme mať štúdie až za roky rokúce. --- Celá hraná časť na mňa pôsobila umelo a znásilnene, s pasážami, ktoré si neudržali objektívnosť a mali tendenciu moralizovať, nenechali nám sa rozhodnúť, či sú platformy skôr prínosom, či nemesisom pre spoločnosť. --- Dokumenty na túto problematiku sú potrebné ako soľ, a ja len dúfam, že tento bol jeden zo slabších, a budú vznikať ešte vecnejšie a objektívnejšie, aby ukázali cestu k tomu, ako, a na čo by sa tieto platfomy mali správne a bezpečne používať, a na čo určite nie: Napríklad na oznámenie toho, kedy idem na drahú dovolenku, bude prázdny byt, a v profile na fb mám krásne vyplnenú aj adresu bytu... :) ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Dost šokující dokument o sociálních sítích. Člověk tak nějak tuší, že jsou špatné, ale pokud by byla pravda jen zlomek toho, co se tu dozvíme, tak je to vážně průser. Podle dokumentu je to snad ještě horší než všechny globální pohromy dohromady. Něco na tom ale asi bude a je třeba s tím něco dělat. Úplně stačí nebýt na nich závislý a chránit před nimi své děti. Dezinformací je tam opravdu spousta a je velmi snadné jim podlehnout. Snad nás to teda časem nezahubí... "Otevřete oči!" ()

Galerie (6)

Zajímavosti (4)

  • Jeff Orlowski bol pred natočením dokumentu ťažkým užívateľom Facebooku. Po dotočení už, neprekvapivo, nebol. Vincent Kartheiser, ktorý stvárnil Bena, taktiež, neprekvapivo, nemá žiadne sociálne siete. (Real Tom Hardy)
  • Dokument si za prvých 28 dní od vydania pozrelo viac ako 38,000,000 domácností. (Real Tom Hardy)
  • Po premiére na festivale Sundance bol dokument aktualizovaný o nový segment o konšpiračných teóriách súvisiacich s COVID-19. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama