Režie:
Damien ChazelleScénář:
Damien ChazelleKamera:
Linus SandgrenHudba:
Justin HurwitzHrají:
Diego Calva, Margot Robbie, Brad Pitt, Jean Smart, Jovan Adepo, Li Jun Li, Lukas Haas, Max Minghella, Tobey Maguire, Olivia Hamilton, P.J. Byrne, Rory Scovel (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Tehdy, ve dvacátých letech minulého století, se v pouštním městečku Los Angeles mohlo snadno stát, že jste se na opulentní a divoký filmařský večírek vetřeli jako absolutní nicka a hned následující ráno se stali filmovou hvězdou. Přesně takovou trajektorii nabrala dráha herečky (zatím bez jediné role) Nellie LaRoy (Margot Robbie), která si za poslední prachy koupila hezké šaty a rozhodla se oslnit kohokoliv, kdo by jí dal šanci. Svědkem její strmé kariéry je „holka pro všechno“ Manny Torres (Diego Calva), mexický přistěhovalec, který plní filmovým magnátům i ty nejdivočejší sny (chcete-li mít na večírku živého slona, Manny ho sežene). V rámci svých povinností Manny pečuje i o Jacka Conrada (Brad Pitt), nejslavnějšího herce své doby, který moc dobře ví, jak těžké je se na vrcholu udržet, a který dělá možné i nemožné pro to, aby na něm zůstal. Na obzoru se však rýsuje revoluce, do té doby němé filmy začínají mluvit. Na Hollywood se řítí uragán změny, který mnoho životů, nadějí a tužeb zničí a smete, a jen pár vyvolených vynese nahoru mezi hvězdy. Babylon je multižánrová freska, která nenechá své hrdiny ani diváky vydechnout. Navštěvujeme s nimi dekadentní párty, kde se odehrávají věci, které byste si ani při bohaté fantazii nedokázali představit, pracujeme s nimi, sníme s nimi a snažíme se to celé přežít. (CinemArt)
(více)Videa (12)
Recenze (572)
Mám taký pocit, že pri točení tohto filmu sa Damien Chazelle trošku utrhol z reťaze a rozhodol sa proste, že natočí čo chce. Každopádne sa neviem zbaviť pocitu, že aj keď vo výsledku film oceňujem, tak "Babylon" rozhodne nie je projekt, ktorý by som si pustil niekedy v budúcnosti, dokonca ho ani nepovažujem za najlepší film tohto režiséra. Má svoje dobré momentky, (tie mu neberiem) ale čo sa týka atmosféry, alebo celkového spracovania, nemuseli sme sa dočkať až takejto záplavy scénok, ktoré mi popravde toho veľa nepridali. Úvodná párty a prevoz slona mi nejakým spôsobom hneď udali tón, na ktorý sa mám nastaviť, no v jadre je tam len jedna scénka, ktorá ma nejako výrazne pobavila a to je Brad Pitt s jeho taliančinou. Ostatné je mix všetkého od dobrého, fajn až po úplne nechutné. A to sme len v úvodnej polhodine, po ktorej nám konečne na obrazovku nabehne názov filmu. Čo vyzdvihujem je jeho vizuálne spracovanie. Mám pocit, že práca s kamerou bola obdviuhodná a všetky scénky vyzerajú skvele. Margot Robbie sa opäť dostáva do svojho Harley Quinn živlu a robí si prakticky čo chce, no najlepšie momentky filmu sú práve keď "ako sa hovorí" pýcha predchádza pád. To je poľa mňa to čo chcel Chazelle týmto filmom dosiahnúť. Hovorí nám to už v samotnom názve, kde z Biblie poznáme príbeh Babylonskej veže. V každom príbehu je to vidieť a spracované je to solídne. No film rozhodne nemusel trvať viac ako 3 hodiny a je tu veľké množstvo scénok, ktoré sa dali vyhodiť von, aby to celé zarezonovalo silnejšie. Takto som sa spočiatku celkom bavil a bol fascinovaný Hollywoodom v období 20-tych a 30-tych rokov, no ku koncu som sa už začínal sporadicky aj nudiť a čakal, kedy sa konečne dostaneme do toho finálneho momentu. Takže nie je to určite film, ktorý som očakával a vo výsledku spôsobil aj mierne sklamanie. Hodnotenie: B ()
Žijeme ve zlaté éře televize a tvůrci by si měli uvědomit, že i když pro ně je výsada točit filmy, tak když už mají být tak dlouhé, tak ať jej zpracují ve formě minisérie. Což je i záležitost Babylonu, přičemž talentovaný Damien Chazelle si látku natočil patrně přesně dle své vize...leč na film mu nikdo moc do kin nepřišel. A krom tématu Hollywood sobě, které zjevně lidi moc nezajímá (viz Mank, Fabelmans); já viním i stopáž. Na jedno celé posezení v kině je to prostě extrémně náročné a myslím si, že po tomto a Prvním člověku (který mě moc nezaujal) se stále mladý talent vrhne do streamovacích válek a už mu nikdo jen tak tak velké peníze na kinofilm nedá. Co mě potěšilo, tak byl opět skvělý Brad Pitt, který je po většinu stopáže stále stejný frajer a trošku zklamala Margot Robbie, která se bude muset ještě hodně snažit aby odvrátila 4 propadáky za sebou a za mě by příště měla přijímat méně výstřednějších rolí (jedna Harley stačí). Takže jo, je to dobrý film, za mě lehce nadhodnocený, leč fyzicky velmi náročný na zpracování, o to více však autorský, příště rozsekat do třech částí a dopadlo by to lépe. ()
Tříhodinový EPOS o krásách a špíně Hollywoodu, filmového průmyslu a všeho okolo. Tam kde jiní dokáží nudit, Chazelle se svým týmem valí a pomocí neuvěřitelné záběrové, střihové, hudební a zvukové skladby předvádí neuvěřitelnou magii. Film exceluje jak v hektických, šílených scénách zahlcující vaše vjemy, tak v naprosto minimalistických tichých momentech. Jednoduše mistrovská filmařina po všech stránkách, která tvoří jeden z nejskvělejších kino zážitků posledních let. Do toho tu máme úžasné herce, kteří úžasně hrají úžasné postavy. Nemluvě o perfektní balancu snímku mezi komedii a vážnosti. Královsky jsem se bavil a ty tři hodiny jsou plně opodstatněné. Dalo by se najít sice několik výtek. ale není důvod je vlastně vůbec zmiňovat. Tohle je neskutečná magie a scény jako první den na place, nahrávání se zvukem, rozhovor Pitta s novinářkou a celé finále, budou pro mě navždy památné. Je to neskutečný RANDÁL! ()
Chazelle se nám nějak utrhl ze řetězu… Zatímco z jeho předchozích tří počinů (Whiplash, La La Land, První člověk) jsem byla vysloveně nadšená, z tohoto opulentního a vnitřně nabubřelého díla mám trochu rozporuplné pocity. Herecké výkony skvělé, hudba a barvitost jedou na maximum, hýří to zábavnými i šílenými scénami, a chápu očividnou snahu vzdát hold někdejší zašlé době rozpuku zvukového filmu v Hollywoodu (a potažmo oslavit filmové umění obecně). Jenže se v tom všem ztrácí ryzost tohoto sdělení z důvodu nedostatku soudnosti. Režisér/scénárista by měl mít jasnou vizi a vědět, co filmu slouží a co naopak ne. Zde mám pocit, že Chazelle o tento druh zdravého úsudku přišel a bohužel ho nikdo dostatečně nekorigoval. Film je tak zatížený velkou spoustou samoúčelného bizáru, který dělá dojem, jako by se Chazelle najednou zhlédl v Tarantinově stylu (konkrétně ve filmu Tenkrát v Hollywoodu), ale nezvládl to ukočírovat a dát tomu skutečný smysl. Namísto toho z toho jen čiší velké ego, ale nefalšovaná jímavost a hloubka emocí, tak příznačné pro Chazellovo dosavadní dílo, jako by se téměř vypařily. Závěr k tomu má trošku našlápnuto, ale hned na to je vše zadupáno příliš dlouhou „blikající“ sekvencí, která má být průřezem filmovým uměním, ale ve výsledku je jen dalším důkazem, že Chazelle ztratil schopnost určit zdravou míru. A míra je ošemetná věc, jelikož rozhoduje, zda věci na diváka fungují nebo ne. Nevím, co zatemnilo Chazellův úsudek, ale moc doufám, že ho u svého dalšího filmu opět nalezne. Babylon sice pobavil, ale hluboký dojem nezanechal. A ani název filmu, fikaně vybraný tak, aby předem ohlašoval, že má divák očekávat „zmatek“, neomlouvá to, že Chazellův výtvor tentokrát vyměnil duši za ego. ~(3,2★)~ ()
Pomerne rýchlo sa zmierujem s tým, že v súčasnosti nakrúcaným filmom nerozumiem, nechápem, čo chceli ich tvorcovia nimi vyjadriť a nemýlim sa pravdepodobne iba v jednom - teda, že viem pre koho sú vytvárané. Som vzdialený tomu, aby som sa vymedzoval voči nadšeným divákom tohto filmu, prípadne dával na odiv svoj odmietavý postoj k nemu. Boli doby, keď som bol s filmovými divákmi v jednej línii, ale doba pokročila a ja som ostal uviaznutý v druhej polovici 20. storočia. Vôbec mi to neprekáža a dúfam, že nikomu tiež neprekáža moje hodnotenie tohto uvrieskaného filmu s ambíciou prekvapovať a šokovať za každú cenu. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (26)
- Brad Pitt v traileri k filmu pred pádom cez zábradlie na stole tancuje, v samotnom filme však pádu tanec nepredchádza. Režisér Damien Chazelle použil do traileru inú klapku identickej scény než sa napokon dostala do finálneho strihu filmu. (mijec)
- Damien Chazelle ponúkol tento film producentovi v roku 2009, ktorý si v tom čase myslel, že bol pre tohto filmára trochu ambiciózny. Zapáčila sa mu však myšlienka vzťahu filmu a hudby a navrhol Chazelleovi, aby skúsil napísať muzikál. A tak sa z tohto filmového nápadu nakoniec vznikol La La Land (2016). (Arsenal83)
Reklama