Reklama

Reklama

VOD (1)

Dva ostří bývalí policajti z Texasu mají za úkol vypátrat a zabít nechvalně známé zločince Bonnie a Clydea. Kriminální drama podle skutečných událostí. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (313)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Ty dnešní ceny benzínu člověka úplně srazej do kolen.“ Do kolen jsem z tohohle filmu sice nešel, to ovšem neznamená, že nejde o kvalitní záležitost. Vzhledem k tomu, že jsem viděl Pennovu „klasiku“ Bonnie a Clyde, neubránil jsem se srovnávání. Některé věci jsou zde jinak, pochopitelně sympatie diváků tu mají být obráceny k opačné straně, takže líčení výše zmíněného páru není zrovna velkorysé. Na druhou stranu, žádné popírání nevyvratitelné oblíbenosti legendární dvojice mezi lidmi se nekoná. Lehce jsem sice zalitoval, že The Higwaymen nenabízejí tolik humoru či nadhledu, ale o to víc se spoléhá na charisma Costnera a Harrelsona, kteří jsou výborní. Jejich postavy rozhodně nejsou žádní nepřemožitelní zabijáci, ale staří páprdové snažící se rozpomenout na svou někdejší formu. A líbilo se mi, že i po závěrečné akci se žádná velká oslava nekonala, ať už z jejich či ze strany jiných. O „vymazlenosti“ dobových reálií, kamery, hudby (Newmana prozradí již první tóny) a dalších složek se není třeba víc rozepisovat. Za mě solidní 4*. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Atmosferická, neakční krimi z třicátých let, která se výrazově malinko podobá Untouchables/Public Enemies, nicméně zaostává režijně, kompozicí scén, stupňování napětí i akcí. Costner a Harrelson jsou tahouni a jejich cynické duo je jasné gro filmu. Bohužel hlavní záporáci dostávají trestuhodně málo prostoru a vše kolem nich je vlastně jeden velký kraťas. Jako robustní kriminálka nedostatečně velké, jako komorní drama dvou obstarožních detektivů OK, ale ambice zřejmě byly vyšší. Netflix si to ale každopápadně může odškrtnout z listu. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Toto mi fakt hodně sedlo. Ačkoli mám film Bonnie a Clyde strašně rád, souhlasím s názorem, že je morálně problematické, jak s oběma titulními postavami nezakrytě sympatizuje a jak jsou zde celkově vylíčeni. Když jsem se proto dozvěděl, že vznikl film natočený z obrácené perspektivy - z pohledu mužů, kteří po Bonnie a Clydovi šli - doslova mě to nadchlo, a musel jsem ho ihned vidět. V tomto ohledu mi přišlo zajímavé, že film zdaleka není jen o honu dvou osamělých rangerů na slavnou gangsterskou dvojici, ale i o tom, jak moc tehdejší Amerika Bonnie i Clyda milovala, a jak to oběma rangerům komplikuje jejich práci (za zmínku stojí výborná scéna u čerpací stanice, kde se odehraje následující dialogová scéna: -"V okruhu 250 km tu není žádná jiná pumpa. Takže jste neviděl modrej sedan s černejma kolama?" -"Ne." -"Dva muže a ženu, jedoucí na sever?" -"Jestli hledáte Bonnie a Clydea, tak ty sem neviděl. A kdyby jo, tak jim popřeju hodně štěstí. Peníze berou jenom bankám, který je ždímou z chudáků, jako jsem já."... -"Je tu jeden policista, co umřel v louži vlastní krve, tam v Dallasu. Snažil se vyndat z kapsy náboje, když mu ustřelili hlavu, o Velikonoční neděli ráno. Od příštího tejdne bude stát jeho rodina ve frontě na jídlo. Taky jim popřeješ štěstí?" - film se podobného patosu nebojí a je ho tam víc a je to jen dobře). Samotná závěrečná scéna, kdy ulicí táhnou auto s rozstřílenou mileneckou dvojicí a lidi se po nich zběsile sápou, aby si urvali nějaký suvenýr, je vyloženě absurdní, a jako by předznamenávala budoucí vývoj, kdy budou nejrůznější kriminálníci v lidovém povědomí zapsáni až nepochopitelně kladně (Ted Bundy, Jiří Kájínek...). I tento motiv film opakovaně tematizuje, např. ve skvělé scéně, v níž si Maney Gault utahuje ze slavných Bonniiných básniček, které uveřejňoval tehdejší tisk ("Páni, kdysi musel mít člověk talent, aby mohl psát. Dneska stačí umět střílet lidi."). Je v tom hodně smutku, kterým jsou obě postavy rangerů prostoupeni - smutku z toho, jak je jejich mládí nenávratně pryč, a spolu s ním i něco ze staré dobré Ameriky, v níž by nebylo možné, aby lid miloval dva vraždící bezcitné grázly (Frank Hamer: "Tyhle děcka, se kterejma jsi vyrůstal, už nejsou lidi.") - a současně kvůli velké hospodářské krizi živořil na ulici hlady, nutno dodat jedním dechem. Pokud jde o obsazení, to zde nemá chybu - Kevin Costner i Woody Harrelson jsou oba naprosto výborní a strašně mě bavilo na ně koukat, pouze Kathy Bates mě tam srala, a kdo hraje Bonnie a Clyda vlastně není vůbec důležité, protože oba jsou ve filmu ukázáni - ve shodě s tím, z jaké pozice je film vyprávěn - zcela minimálně, a ukážou se tam pořádně až v samotném závěru, těsně před tím, než jsou oba rozstříleni skrz naskrz - v tomto ohledu mi přijde zajímavé, že ačkoli film končí předem známým a očekávaným způsobem, nezbavuje ho to vůbec napínavosti, a těch 132 minut mi uteklo jako nic. Výtečný film, na kterém si nejvíc cením jeho vyprávěcí perspektivy a postojů, ke kterým se hlásí - občas neuškodí se postavit na správnou stranu a připomenout, kdo na ní stojí a kdo ne - skoro jako by ten film napravoval jakousi historickou křivdu, které se kdysi Arthur Penn a spol. dopustili, a právě v tomto otevřeném vymezení se vůči oné hollywoodské klasice vidím největší přednost Highwaymen, a jsem rád, že někoho napadlo takový film přivést na svět. () (méně) (více)

emma53 

všechny recenze uživatele

Pravdou je, že někdy je těch naháněček, kde se jeden nemůže ani nadechnout příliš mnoho. Proto jsem uvítala s otevřenou náručí něco, kde to tak nefrčí, ale kde si kluci pomalu jedou pro svojí kořist. Kdo ví jak to tenkrát bylo opravdu, to ví jen ti dva. Něco je známé z vyprávění, něco z novin a podobně. Tenkrát se ten čas taky měřil relativně jinak než dnes, kdy se ráno probudíme a hned jdeme spát, páč je večer. V jednom filmu z doby cca 18. století jsem slyšela dotaz. "Jak je to ještě daleko?" a odpověď zněla "Asi tak den plus mínus". Tak o tom to celé je. Navíc Woodyho a Kostnera můžu vidět hrát pohromadě, aniž bych přišla k nějaké újmě na zdraví. Ten konec se jim nakonec povedlo velmi dobře zrekonstruovat, takže já jdu s klidem do plných. Souhlas s komentářem DaViD´82. ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Zklamání? Určitě. A to má ten film na první pohled vše, co by měl správný trhák mít. Woodyho a Kevina, super příběh, poměrně kvalitní výpravu, jen to zpracování, to mě teda za srdce dneska vůbec nechytlo. Vůbec by mi nevadil příběh vyprávěný převážně z té policejní strany, spíše jsem rozčarován z toho, jak je tenhle snímek zbytečně moc dlouhý, nudný a sportovní terminologií místy dost vydřený. Jako zápas jasného favorita proti outsiderovi, který rozhodne skoro až v prodloužení. Ano, teď mám samozřejmě na mysli, závěrečnou zabíjačku, jinak hodnotím velmi, ale velmi průměrně. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (13)

  • Při honičce střilí Maney Gault (Woody Harrelson) z otevřeného okýnka, v dalších záběrech je ale zavřené. (Duoscop)
  • Benjamin Maney Gaull (Woody Harrelson) se po dopadení Bonnie a Clydea vrátil k práci Texas Ranger. Setrval u nich až do své smrti 14. prosince 1947. Francis Augustus Hamer (Kevin Costner) se ke své práci již nikdy nevrátil a je právem považován za nejslavnějšího Texaského Rangera. Zemřel 10. července 1955. (MATADOR)
  • Celosvětová premiéra proběhla 10. března 2019 na filmovém a hudebním festivalu South by Southwest v Austinu (Texas, USA). (BMW12)

Reklama

Reklama