Poslední recenze (126)
Lucy (2014)
Takovouhle blbost aby jeden pohledal. Chcete-li ve scénáři vycházet z nějaké vědecky neprokázané myšlenky, musíte ji rozvíjet s nemalým uměním a citem pro balancování mezi pravdou a lží, poctivě nacházet šedé zóny a do nich vkládat všetečné otázky zpochybňujíci onu pravdu a díky pečlivému kočírování vlastní fantazie nakonec lež dělat alespoň trochu pravděpodobnou. Besson ale v Lucy nekočíruje snad nic a nikoho. Výkon hlavní hvězdy Scarlett Johansson mi byl protivný a její postava zcela nepochopitelná, nebyla však ve filmu zdaleka jediná. Nepochopitelný byl i celý scénář a to dokonce do takové míry, že jsem si myslela, že to snad v půlce vypnu, i přestože film nemá ani 90 minut. Vydržela jsem jen proto, že jsem doufala, že se ještě dočkám nějakého obstojného zvratu nebo finále, ale čekala jsem zcela marně. A přitom prvních pár minut jsem s radostí hltala metaforu na lovce a kořist. Žánr sci-fi asi vážně není pro mě, protože nezachycuje ani realitu, s níž bych se mohla ztotožnit, ani nerozvíjí fanasy svět, do kterého bych mohla utéct. Je to patvar mezi oběma světy a úspěch u mě získává jen s pečlivým a smysluplný scénářem, jako třeba v případě Příchozího. Lucy je ale nejen blbá blondýna, ale hlavně hrozně blbý film.
Kaskadér (2024)
V rámci žánru skvělá podívaná, která mě nepřestávala bavit, nejčastěji zásluhou dechberoucích kaskadérských kousků, nezřídka narážkami na filmové klasiky, a to i mimo akční žánr (nejvíc mě mě samozřejmě potěšila ta na Thelmu a Louisu, která ale bohužel obsahuje velký spoiler), čas od času vtipnými scénami nebo romantickou linkou. Kromě perfektního soundtracku musím vyzdvihnout také několik hravých a originálních scén, především rvačka "na drogách" a souboj v točícím se kontejneru byly vizuálně nesmírně působivé. Celé je to takové pěkné, i když jednoduché a tématicky to podobně jako třeba Babylon táhne láska k filmařině a především jejím neviditelných nedoceněným hrdinům, kteří si podobnou poctu zaslouží snad víc než kdo jiný.
Myšák Stuart Little (1999)
Na tohle už jsem vážně asi moc stará.
Poslední deníček (1)
55th Karlovy Vary (KVIFF 2021)
Zhlédnuté filmy seřazeny od nejlepšího po nejhorší
- Olga
- V ulicích Paříže (evropská premiéra)
- Výheň
- Noc ohňů