Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V motorestu kdesi na zapadlé silnici pracuje mladá servírka Dana (I. Janžurová). Touží po velkém, dalekém světě, po krásných věcech, a snad i po lásce. Jenže její život se plní různými krátkodobými vztahy, milencem je projíždějící kamioňák, bohatý obstarožní cizinec, náhodné známosti, které ji dávají dárečky. Dívka nedělá pro splnění svých snů nic. Náhoda přivede do motorestu partu studentů, a jeden z nich, Martin (J. Hanzlík) se servírce zalíbí. Vyvine se vztah, který by snad mohl vést k upřímné lásce, ke splnění jejího přání o novém životě… (Česká televize)

(více)

Recenze (18)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Ty odtud nikdy nevypadneš..." Zcela zapomenutá televizní inscenace s nezapomenutelnou Ivou Janžurovou. Spousta pěkných songů od Karla Svobody vytváří vcelku příjemnou (ač možná až moc výraznou) zvukovou kulisu komornímu příběhu servírky, která moc neví co sama se sebou. Jako trošku z jiného filmu na mě působily scény v papundeklové scenérii jeskyní, v nichž v představě hlavní hrdinky tančili nejdříve Helena Růžičková a později i Jaromír Hanzlík. Celkově ale na televizní  formát rozhodně netradiční snímek. ()

PollyJean 

všechny recenze uživatele

Dana je vlastně takovou starší sestrou postav ze spousty devadesátkových (a pozdějších) filmů, ztracenců ve svém životě, kteří sní o tom, že jednou - až odejdou z místa, které je ničí - budou doopravdy žít. Na rozdíl od mnoha podobných hrdinů, Dana dostala vysněnou možnost, stačilo se jí jen chytit. Faktem ale je, že děj resp. příběh, tady není zásadní. Taky další z filmů, který těží z baletních začátků Heleny Růžičkové. A zajímalo by mě, kdo a proč vymyslel právě tento název. Žádný nůž se filmem, ani slovně, nemihne. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

V tomto zapadlém „ženském“ snímku první dámy československého televizního filmu Evy Sadkové výrazně cítit nejen silný vliv nové filmové vlny, ale i společenskou atmosféru v Československu roku 1969. Pohasínající naděje, pocity zklamání a stereotypní dny v prošedivlém prostředí zapadlého motorestu tvoří přímo symbolickou kulisu v životě hlavní (ne)hrdinky, jenž plyne po celý film tak trochu odnikud nikam. Jako příběh mě to úplně nezasáhlo tolik, jak bych dle obsahu očekával, Sadková se totiž víc soustředí na autentické zachycení atmosféry doby, než na výraznější vybudování napětí či depresivnější atmosféry (tolik pěkných melodických písní Karla Svobody bylo v tom občas možná spíše rušivých). Naštěstí Sadková opatřila svůj film přesně takovou herečkou v hlavní roli, díky níž se stává každá scéna, či pomalu snad i každý záběr s ní nesmírně zajímavým. Není jí nikdo jiný, než Iva Janžurová, která v době, kdy před kamerou ztvárnila několik svých zásadních komediálních i dramatických rolí, neváhala tentokrát mistrovsky spojit v jedné postavě obě polohy, navíc s úplně civilním nádechem. Janžurové Dana mě velice bavila a povýšila pro mě zážitek z tohoto snímku na slušný nadprůměr. [70%] ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Způsob členitosti a uzavřenosti prostoru, v kterém se to odehrává, vyvolává neobyčejnou estetickou sílu. Jistě tomu napomáhá i zapouzdření deštěm. Asi hodně dobře zvolená lokace. Ale asi nejen to. Televizní (!) film, který vábí vracet se do něj. Vlastně už obrazový dojem celou dobu napovídá, že odtud hrdinka nikdy neodejde. Název nechápu. ()

milos.bradik 

všechny recenze uživatele

První co mne přímo udeřilo do očí byl ten "hotel" s motorestem. Za komunistů byla úroveň těchto zařízení fakt strašná. Další věc, které mne zaujala byly ty fantazie Ivy Janžurové, například ten tanec v jeskyni, který předváděla Růžičková, to byl zážitek a Hanzlík taky stál za to. Vynikající herecké výkony, dal bych i pět hvězdiček, ale vadilo mi, že ta servírka, v podání Ivy Janžurové, nebyla schopná se vymanit z toho marasmu ve kterém se ocitla a utéct pryč, spíš to vypadalo, že je s tím smířená. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (4)

  • Prášky, které zobe Dana (Iva Janžurová), jsou Antigest, první hormonální antikoncepce v socialistickém Československu. (sator)
  • Jeskyně Oboříčko, které jsou blízko Motorestu, ve kterém se příběh odehrává, jsou fikce. (sator)

Reklama

Reklama