Reklama

Reklama

Květ mého tajemství

  • Španělsko La flor de mi secreto (více)
Trailer

Obsahy(1)

Úspěšná kariéra spisovatelky sentimentálních románů, lukrativní smlouva s nakladatelem, která jí zároveň zaručuje soukromí pod pseudonymem Amanda Gris a milovaný manžel, co víc si žena středního věku může přát. Jen kdyby ten manžel nebyl tak často a dlouho pryč. Slouží sice jako člen mírových sil v Bosně, ale Lea je přesvědčena, že je to pro něj jen záminka. Najednou se její proslule optimistické a sladkobolné náměty začínají barvit do černa. Místo zamilovaného příběhu odevzdá román, v němž se odehraje brutální zločin, nakladatel jí hrozí vypovězením smlouvy. Ji však nenapadá nic lepšího a Paco pořád nejede domů a vůbec - ještě ke všemu jí nejdou sundat boty... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (65)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Veľmi nevýrazný Almodóvar, akoby to ani nebol on, ale Allen s argentínskym nádychom. Ženský svet, ktorému nerozumiem v tomto balení. (12.2.2016) –––– Aj na druhýkrát sa mi zdá, akoby to ani nebol Almodóvar. Celkom obyčajný príbeh zúfalej ženy v strednom veku, čo sa ide zblázniť pre nejakého Paka, ktorý nemá ani najmenšiu chuť na jej nálady. A aby to bol artový film, tak sa rozšíri o španielske spievanky, balet a zaujímavé interiéry. Dve hviezdy sú z môjho pohľadu akurát. (12.9.2016) –––– Žiadna vojna nie je taká hrozná, ako tá s tebou. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

pro mě zatím asi nejslabší Almodóvar. Styl má stále stejně vytříbený, jako i kameru či výpravu... ale teďka mi nesedl příběh a nedokázal jsem se ztotožnit s hlavní hrdinkou. I herci mi připadli tentokrát trošku slabší a emoce jsem cítil jen při tanečním představení. Něco mezi dvěmi až třemi hvězdičkami - pro tentokrát režisérovi přestanu nadržovat a přikloním se jen k nižší známce - ani to přece není ostuda [ PŘÍBĚH: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Ač je tento film po všech stránkách dobře zvládnutý, chybí mi zde dramatické momenty, pro Almodóvara tolik typické. Technickému provedení nelze nic vytknout. I zde je několik nádherných kamerových kouzel a hrátek. Například dialog v koupelně, kdy jsou obličeje postava zobrazovány v zrcadle, pak dojde ke kamerovému švenku a pozice obličejů se díky dalšímu zrcadlu obrátí. Tykovýchto chytrých hříček je zde plno a nejlepší na nich je, že zde nejsou mimoděk, ale často zdůrazňují postoje či emoce postav. Bohužel film postrádá tak silnou dějovou linii, jak jsme u tohoto režiséra zvyklí. Když vezmu v potaz skvělé herecké výkony, tak musím říct, že jediným ale bohužel závažným nedostatkem filmu je právě příběh. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Běžná permutace Almodóvarových obvyklých témat - ženská obětavost, žena jako ekonomický tahoun rodiny, pouto mezi ženami, ženská oddanost, adorace pokleslých žánrů, prolínání různých vrstev fikce. Ženy, ženy, ženy. S velkým Ž. Žádná příznačně nepřipomíná nudné, prázdné, duté, ordinérní husy, kterých, jak všichni dobře víme, po světě gágá nemálo. Almodóvarův svět je postrádá zcela. Nepočetní a postradatelní jsou i muži, odsouzeni do role záporáků (nakladatel), slabochů (příznačně pojmenovaný důstojník Paco), slintavých obdivovatelů (otylý šéfredaktor; zjevně režisérovo alter ego) a příživníků (cigánský tanečník). A jeden či dva transsexuálové nebo cosi na ten způsob. Všechno je ještě docela originální, jen jaksi méně zářivé, než u mistrových vizuálně opulentnějších produkcí po roce přelomu tisíciletí. Zaměnitelnost jde tak daleko, že se jedna ze zmíněných literárních zápletek zcela překrývá s hlavní dějovou linií Volver. Od tvůrce jako je Almodóvar by soudný člověk asi neočekával radikální změnu formy a obsahu. Květ mého tajemství ale trpí tím, že vše, čím se pokouší trumfovat, zpracoval Almodóvar lépe jinde. I když to bylo v případech, které mi přicházejí na mysl, chronologicky později, degustaci to poškodilo. Hezká ukázka toho, jak recyklací poškodit cosi původního. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Prvý Almoldóvarov film s vážnejšou tematikou a treba povedať, že po Kike (1993) je to poriadny skok k vážnejšiemu tónu. Almoldóvar je tu už menej strelený, vyzretejší a jeho neskorší majstrovský, nenapodobiteľný štýl tu už začína predvádzať v plnej kráse. Rozhodne ale nemožno povedať, že by tu humor chýbal, len je menej čierny a s veľkým vkusom namiešaný s dávkami psychológie, romantiky a dramatickej zápletky. Významnú rolu v tej psychologickej časti hraje skvelé herectvo Marisy Paredes (hlavná postava Leo), o tú humornú zložku sa zase perfektne starajú jej sestra (Rossy de Palma) a matka (Chus Lampreave). Dokonale tu už funguje aj typicky obraz Almodóvarových filmov, keď každý jeden záber je nesmierne pôsobivý nádhernými kamerovými kompozíciami, plnými pestrých, perfektne zladených farieb. Veľmi sympatická mi je téma filmu - hlavná hrdinka Leo opovrhuje brakom, ktorý mnohí ľudia považujú za umenie a hoci jej takýto brak slušne vynáša, chcela by konečne tento falošný svet opustiť a začať konečne tvoriť ozajstné a hlavne pravdivé umenie. Tento prerod Leo v profesionálnom živote prebieha paralelne s krízou v jej osobnom živote, v ktorom tiež doteraz žila v pretvárke (domnelá veľká láska medzi ňou a manželom). Almodóvarovi sa tu podarilo vytvoriť z veľmi jednoduchej zápletky krásny a hlboký film. Prekvapili ma niektoré odkazy na budúce (!) filmy režiséra (Volver (2006), Bolesť a sláva (2019)). ()

Galerie (62)

Reklama

Reklama