Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdysi tady všude byl jen temný les, dnes tu stojí panelákové sídliště. Právě tady je doma chlápek, kterému nikdo neřekne jinak než Vandam. Žije sám v bytě na okraji Prahy a každý den doma cvičí, aby byl v kondici. Večer, když sídlištěm bloudí divoká zvířata, chodí se svými kumpány na jedno. Vandam se snaží udělat dojem na Lucku, která v sídlištní hospodě točí pivo. Často a rád se porve. Je znalec dějin a válek. Má pocit, že svět míří k zániku, že se schyluje k velké bitvě. A tak cvičí, aby byl na tu poslední rozhodující bitvu nachystaný. A taky k tomu vychovává Psycha, mladého kluka, se kterým natírá střechy panelových domů. Kumpáni z hospody Vandamovi přezdívají „národní hrdina“. Prý dal tehdy v Listopadu na Národní třídě dějiny jednou ranou do pohybu. Film podle stejnojmenné knihy Jaroslava Rudiše v hlavní roli s Hynkem Čermákem kombinuje dramatický příběh s černým humorem. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (385)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Novodobý hrdina alebo len hrdina, ktorý sa snaží o vykúpenie. Veľmi podarené dielo. Cez všetky vulgarizmy a jednoduchý príbeh veľa vypovedá o našej dobe. Kto má peniaze, má moc a môže čokoľvek. Kto ich nemá a žije si svoj malý život, musí držať hubu a krok. Zásadným spôsobom sa na Národnej triede podpísal tiež soundtrack. Aj cover je podarený a vulgárny. Skvelo vyfarbený a pôsobí moderne. Pod tvrdým obalom a všetkými tými vulgarizmami a zadarmo rozdávanými päsťami je skrytý nádherný, ale smutný ľudský príbeh z pražského legendárneho sídliska, ktorý sa režisérovi opäť podarilo nádherne vyrozprávať a hlavne zakončiť nečakane silným záverom. Zdanlivo jednoznačný film, ktorý dokáže prekvapiť skvelými kontrastmi a skvelým hudobným sprievodom. Český snímok roka. ()

Ampi 

všechny recenze uživatele

Hodně lidí trpí filmovou čechofobii nebo slovakofobii, hodně lidí trpí pragofobii (někdy vydávanou za boj proti pragocentrismu), hodně Pražanů trpí averzí vůči zbytku republiky (venkovu) Jižnímu Městu (k němuž mám citové pouto). Já netrpím ničím z toho. Pro mimopražské jsem Pražák a pro Pražany jsem buran z venkova a naplava. Hynek Čermák hraje excelentně drsného samorosta, což na platně kin a obrazovkách televizorů neukazuje poprvé. Pokud někdo cvičí, pracuje rukama a má zálibu ve vojenských dějinách, tak to neznamená, že je nacek. Svým způsobem bohužel či bohudík máme z Vandama mnozí, ať je to vulgarita, snaha o galantnost k ženám, solidárnost, agresivita, tendence k řešení problémů násilím, zásadovost či přímost jednaní. Možná ten konec mohl být o něco lépe zpracovaný. ()

Reklama

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Chtěl-li tenhle film něco říci (ne, že bych o tom byl přesvědčen), tak asi nejvíce z něj vyznívá: "Málokdo je černobílý." To je asi největší poselství tohohle jinak nevyrovnaného filmu. Co vlastně chtěl říci? Čím přesně chtěl být? Chtěl opravdu všechno říci tak, jak řekl? Jednou tragicky, podruhé parodicky, potřetí trapně? Má to zábavné momenty, to ne že ne, Čermák si to jistě užil, trochu mi bylo občas trapně za Cinu, který se do své postavy ne vždy dostal (a to ho mám jinak rád), potěšila Stárková se svým vlastním hlasem a mile překvapila Janečková. Obecně ale tak trochu nemastný neslaný. ()

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

"Dobré ráno, čuráci!" Hynek Čermák předvedl bravurní výkon. Postava Vandama byla prostě krásným zosobněním typického extrémistického Čecha, co vysedává v hospě, všemu rozumí nejlépe a všechno přece vyřeší tím, že dá někomu přes držku. Snaha sbalit ženskou větou "Tak co?" je stejně vtipná, jako když ji konečně sbalí, ona se rozhodně, že mu dá, on tam pět sekund něco šolichá a pak se na ni hotový svalí. Slovní spojení "protože to říkám" je jen dokonalou třešničkou na tom, jak vlastně takoví "primitivové" přemýšlí. "Já nejsem žádnej nácek, já mám lidi rád. Mně nevaděj úkáčka, když nedělaj bordel. Mně nevaděj bezdomáči, vole, ciginy, smažky, socky, rusáci, pšonci, pingpongáči, vole, když nedělaj bordel. Mně nevaděj žádný lidi na světě, když nedělaj bordel. Když dělaj bordel, tak s tím prostě malý problém mám." Aneb nejsem rasista, ale... :D "Ty vole mluv česky, tady jsi v Čechách. Já kdybych byl v cizině, tak taky mluvím cizincky." Ten film je vlastně nabitý ukázkovou satirou... "Já nevím, kam tady ženský choděj na kafe. Do kauflandu, ne?" Je nabitý ukázkovým mačochismem, ukázkovými ožraly, ukázkovými hovady, ukázkovými trouby. Zde ale z humorné satirické stránky nakonec vzdejde smutný pocit, nejen nahlížením do postavy Vandama střípky z jeho dětství a minulosti, ale i myšlenkou, že takoví lidé opravdu chodí mezi námi. Přesně ti lidé, co šíří všechny fake news, prosazují domobranu proti každému, kdo není bílý. Ti lidé, co tvrdí, že testováním na covid vám vláda strká do mozku čipy a parazity a nevím co ještě.. Takže vlastně je to veselá satira, ale smutná realita. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Trochu jsem s hodnocením váhala, ale nakonec to jsou nadprůměrné 4 hvězdy. Vandam v podání Hynka Čermáka se mi zkrátka líbil. Beznadějný hrdina z beznadějné pražské čtvrti, sám proti všemocným politikům a developerům. I ten jeho brácha to někam dotáhl a žije si v přepychu. Vandam nemá nic, jen lednici plnou piv a pár konzerv s hovězím gulášem. Krásný případ ztracence, který je přitom čistou duší. A nakonec i tak skončí. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (19)

  • Scéna na balkoně, která před premiérou kolovala po internetu, byla zcela improvizovaná. Vznikla v pauze mezi natáčením, Štěpán Altrichter vyzval Hynka Čermáka, aby zkusil něco z balkónu zakřičet a Čermák vymyslel větu: „Dobré ráno, čů**ci.“ Scéna se nakonec dostala i do finálního filmu. (DJDVD)
  • Scéna se sídlištním honem na divočáka je přiznaným odkazem na českou klasiku Slavnosti sněženek (1983). Divočák, který si zde zahrál, je zcela ochočený a jmenuje se Bublina. Natáčení scény ale bylo složitější, jelikož je Bublina hodně mazlivá a vrhala se hercům napříč. (DJDVD)
  • Premiérové uvedení na ČT1 zhlédlo přes 727 000 diváků starších 15 let. (rublik05)

Související novinky

Vyhrajte cestu na filmový festival v Cannes

Vyhrajte cestu na filmový festival v Cannes

06.03.2020

Program Kreativní Evropa MEDIA letos v únoru už počtvrté vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví nadšenci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu.… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno