Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečný velkofilm světoznámého režiséra Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, Patriot, Godzilla) líčí příběh příslušníků amerického námořnictva a letectva v bitvě u Midway, která znamenala zlom na pacifickém bojišti druhé světové války. Hvězdně obsazený film (Luke Evans, Woody Harrelson, Patrick Wilson, Ed Skrein, Aaron Eckhart, Nick Jonas a další) působivě ukáže nejen pozadí konfliktu, ale zejména bitvu samotnou, která doposud nikdy nebyla natočena tak velkolepě. Zároveň nám jednu z rozhodujících námořních bitev druhé světové války přiblíží i z pohledu japonské armádní elity. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (17)

Trailer 2

Recenze (398)

Slasher 

všechny recenze uživatele

20 minut útok na Pearl Harbor a poté "tohle je za Pearl Harbor", máme tu další větší film o nejslavnější bitvě druhé světové války v Pacifiku. Akční podívaná je náležitě světelná, výbušná a velkolepá, ideální vypnout mozek a kochat se, ve zbytku však poměrně častý válečňácký neduh - hodně postav, co nemají šanci přirůst k srdci a vyniknout, výsledek pak emotivně nedopadá jak by měl. Solidní, patetický v rámci mezí, nijak pamětihodný. Někdy dám opáčko 1976 verze. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Když se zpětně dívám na má hodnocení Emmerichových filmů, udělil jsem všem zhlédnutým kouskům po třech hvězdách. Jeho filmy by měl člověk (alespoň) poprvé vidět v kině, jinak se ono neodmyslitelné audiovizuální kouzlo ztratí a na povrch se dostanou plytké dialogy a jednoduchý scénář. Midway je zářným příkladem. Všechny akční scény působily na velkém plátně dobře a byly vesměs i přehledné a uvěřitelné - při jednotlivých náletech na bitevní lodě jsem ani nedutal. Ahistorický člověk jako já si díky filmu udělá přehled o pár zásadních událostech z období Druhé světové války. Nemohu říct, že by mě ve filmu některá postava přišla nesympatická, ale zároveň nemohu říct, že bych s některou výrazně sympatizoval. Z Midway se nikdy nestane ikona válečného žánru, nicméně film neurazí a v kině funguje. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Nejvíce mě na tomto snímku bezesporu dojímalo sledovat neskutečnou plejádu vynikajících herců, kterak plýtvají svým talentem v tomto naprosto demagogickém, sentimentálním a nepříjemně patriotickém blábolu. Na ztvárnění americké verze války zřejmě nešlo najmout pověřenější osobu, než je "odborník" na filmy zaručeně podle pravdy - Roland Emmerich. Jakmile se letecká akce odehrává v oblacích, tak akce CGI docela dobře funguje. Když ovšem třeba někde vidíte hořet a vybuchovat loď, tak se vám z toho chce místy zvracet, jak šíleně nepřirozeně to působí. Přitom vzhledem k hvězdnému obsazení se mi nechce věřit, že by to mohlo být zaviněné nedostatečným rozpočtem. Samotná akce, byť není oslňující, je ovšem tím jediným dobrým aspektem, který vám snímek představí.  Vzhledem ke "krátké" stopáži se samozřejmě nevešlo do snímku zobrazit pravý důvod války, respektive to, co předcházelo útoku na Pearl Harbor. Všechny japonské herce museli tvůrci sebrat z řad nezaměstnaných, nebo královsky zaplatit. Jinak si nedovedu představit jejich dobrovolnou účast v této proamerické sračce. Scénář by byl hoden maximálně tak tomu, abyste si s ním vytřeli prdel, kdyby nehrozilo riziko, že od něčeho tak toxického chytíte vyrážku a budete si pak muset prdel dezinfikovat savem. Odporně sentimentální hra na city, která absolutně nefunguje. V úvodu sledujete smrt random frajera Roye, ke kterému nedostanete šanci si vytvořit jakoukoli citovou vazbu. Přesto se nevyhnete pohledu na 30 minutový rádoby dojemný pohřeb. Nechybí ani podobné sračky, jako loučení se s těhotnými přítelkyněmi letců a samozřejmě ani polibky dětem na dobrou noc. Zkrátka se nezapomnělo na žádné sentimentální výjevy, které v podobných filmech bytostně nenávidím. Nechutně umělé budování atmosféry a snaha si vytvořit citovou vazbu k jednotlivým postavám, o které se tvůrci opírají, neboť nejsou dostatečně talentovaní, aby vytvořili atmosféru jiným přirozeným a nenásilným způsobem. Je to zároveň takový první signál, který křičí do světa, že budete sledovat enormní píčovinu. Dialogy jsou vskutku úděsné. Jednotlivé motivační proslovy si díky svojí debilitě ani nezaslouží, abych se v nich hlouběji pitval. Sečteno a podtrženo. Kromě slušně zpracovaných leteckých soubojů a přehlídce hereckých es, tento snímek nenabízí zhola nic, co by stálo za to vidět, nebo jakkoli oceňovat (proto ostatně žádné ocenění film nikdy nezískal). Naprosto nefunkční paskvil, kteří se snaží tvářit hrozně velikým dojmem, ale pod slupkou se skrývá zkažené ovoce, které je obtížné vůbec dokoukat do konce. [15 %] ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Poměrně zkratkovitá a zmatečně pojatá story, které nechybí typické trademarky Emmericha, tedy digifest prvního kalibru. Zároveň Midway postrádá cit pro kompozici a přehlednost akčních scén Pearl Harboru, resp. Michaela Baye. Naštěstí ale Roland tentokrát ukáže patos jen v závěru a to ještě v míře, která se dá bez problémů rozdýchat. Takže sečteno podtrženo, pokud divák přežije vcelku nezábavnou strukturu vojenských tahů na šachovnici, tak je ta banda borců v uniformách docela fajn a triky ač místy příliš umělé, jsou vcelku koukatelné. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

S každým dalším megafilmem, ve kterém Roland Emmerich všecko rozseká, rozstřílí a rozbombarduje si říkám, že úplně nejlépe muselo být tomuto německému režisérovi v devadesátkách, kdy byl každý jeho nový film mnohem více vidět. S větší dostupností cgi efektů totiž ono kouzlo vyprchalo. Na druhou stranu ale musím přiznat, že ačkoliv jsem posledních několik mistrových filmů odzíval, Midway mi vlastně přišlo úplně v pohodě a zavzpomínal jsem si na Bayův Pearl Harbor (Midway (1976) nejspíše nikdy neuvidím). Místy jsem se pousmával nad patetickými a patriotistickými výjevy, jež mi po tolika letech přijdou až přespříliš ohrané (když Aaron Eckhart nastoupil na scénu, vytryskl jsem smíchy), ovšem zjevně k tomuto žánru patří. Ed Skrein mě v mnoha filmech vyloženě s*al, ale ani ten tu není napřesdržku a i když se tvůrci ani tentokrát nevyhnuli, pro tento subžánr tolik specifické, přestřelené stopáži, nebylo to žádné peklo, které by bylo k nepřežití. A ambice tuším ani vyšší nebyly, snad jen u té finanční stránky, kde se vyloženě nezadařilo (100:125mil). PS : Woody Harrelson je největší frajer vždycky a všude! ()

Galerie (113)

Zajímavosti (13)

  • Dvoumotorové americké bombardéry, které útočí na japonskou flotilu, jsou typ Martin B-26 Marauder. Ty se této bitvy skutečně zúčastnily, ale pouze v počtu čtyř strojů. Dva náležely do stavu 69th BS / 22nd BG a dva do 408th BS / 22nd BG operujícich z pozemní základny Midway. Sice šlo o armádní stroje, ale na tuto akci byly vybaveny torpédy. Všechna minula cíl a dva z Marauderů byly ztraceny. (p3tris)
  • Ve filmu je u amerických strojů věnována veškerá pozornost torpédovým bombardérům TBD Devastator a střemhlavým bombardérům SBD Dauntless. Celkově film působí tak, že Američané útočili naprosto nechránění, což samozřejmě není pravda. Americké letouny byly doprovázeny palubními stíhačkami F4F Wildcat a při prvních útocích na atol Midway se do boje zapojila i tamní posádka námořní pěchoty se stíhačkami F2A Buffalo a F4F Wildcat. (Foxhound#1)
  • Trosky japonských bitevních lodí Akagi a Kaga byly na dně oceánu nalezeny až zhruba měsíc přes premiérou filmu. (NiWi)

Související novinky

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Válečný Midway nabírá obsazení

Válečný Midway nabírá obsazení

10.08.2018

Nový film režiséra Rolanda Emmericha (2012, Den nezávislosti) akční thriller z druhé světové války Midway, začíná postupně uzavírat obsazení. Vedle již dříve potvrzených Woodyho Harrelsona, Mandy… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno