Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (927)
Zbytečně jsem tenhle mysteriozní snímek oddaloval z obavy, že mne nezaujme. Samozřejmě se mi vedle tuctu různých sci-fi vybavily snímky jako Rituál (1973), Society či O slavnosti a hostech nebo Ostrov. Jakmile však začne jít do tuhého, člověk rád na všechny podobnosti zapomene a užije si poslední třetinu napětí i šťavnatých mordů. Snad jen problematika rasismu (o jehož přítomnosti nejen v USA nepochybuji) mi zde příliš nesedla - hodí se více do sociálního dramatu. ,,Sejmi ho, dědo!" ()
║Rozpočet $4,5milióna║Tržby USA $172,687,155║Tržby Celosvetovo $193,840,384▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Slušná práca, ktorá z jednoduchého námetu dokáže ťažiť ovocie. Aj keď prvú polovicu filmu sa skoro nič zásadné nedeje a človek ostáva v pomykove, že ako takto nie moc záživný film vôbec v amerike tak dobre uspel. Tak nakoniec to skoro nič druhá polovica vynahrádza a stavia na určitých nenápadných drobnostiach, čo nám ponúkol ten menej záživný úsek filmu a celkom pekne so to rozvinie. Dokonca to má aj dobrú gradáciu. Finále je trošku taká otrepaná klasika ale v rámci žánru újde. Prekvapia aj odľahčené scény, ktoré nejak zbytočne netrčia s príbehu a celkom tam pasujú a aj pobavia. Hlavne strážca letiska boduje. Také celkom milé prekvapenie na thrilleroví a hororoví kentus, čo sa nám v posledných rokoch ponúka hlavne od toho Blumhouse production. Teraz konečne trafil klinec po hlavičke. /80%/ ()
Po zhlédnutí traileru na Get Out jsem byl velmi nadšen a při zjištění, že jej režiruje Jordan Peele, jsem málem vyletěl do stropu. Bratry Peely a jejich skeče sleduji už dva roky a pro mě osobně jsou nejzábavnější komici né jen v Americe, ale i ve světě a moc dobře vím jak velcí filmoví fanoušci jsou a právě Horor patří mezi jejich nejoblíbenější. Keegan to dotáhnul do herectví, kde nedávno překvapil v komedii Why Him a čeká ho příští rok Predátor a Jordan se právě ujal režisérského křesla a svým debutem trhá rekordy v každém ohledu. Nejen, že už vydělal třicetinásobek svého rozpočtu, ale svým hodnocením ( 83% od 25 tisíc lidí se z Get Out stává nejlépe hodnoceným hororem za posledních 30 let, dokonce i Vymítače ďábla překonal a to je už sakra, co říct). Dublinské kino bylo narváno jak seniory tak teenejdžry a překvapivě z kina nikdo neutekl. Ale nyní k filmu. Get out má jen jediný mínus a tím je delší rozjezd, jinak vše je naprosto brilantní a kreativně hravé. V První polovině se toho příliš moc nestane, ale už od úvodu si film nese mysteriózní a znepokojivou atmosféru, kde každý příslušník rodiny je něčím zvláštní až divný,ale po příchodu zásadního a velmi odzbrojujícího zvratu ( Naposled mě takhle zvrat odrovnal v The Visit) film hutně nabere tempo, objeví se další zvraty, začne přibývat spousta humoru o který se stará černý policista( a že byl opravdu vtipný!) a překvapivě se to zde i velmi hodí a vrcholí to velmi intenzivní a drsnou vybíjenou, která dá zavzpomínat jak na SAW 3( Operace), tak Inside( nůžky!), ale vše se nese ve strávitelných normách, tedy likvidace jsou efektní, ale neobsahují příliš gore, což mi v tomhle filmu vůbec nevadí. Velkým plusem je i hravá kamera a výborné herecké výkony všech zúčastněných. Z Get out já osobně cítím kultovní status nesoucí sošku za nejlepší paranoidní horor vůbec. Zasloužený úspěch a doufám, že za měsíc si to v kinech užijete obdobně jako já. PS:Anti hororový expert Psychor si zaslouží kudlu do břicha. 95% ()
„Nejsou rasisti.“ - „No dobře.“ - „Řekla bych ti to. Nebrala bych tě tam. Zamysli se nad tím.“ Už od úvodu si film buduje výbornou atmosféru. Těšil jsem se na každý další záběr, postupně vzrůstá napětí, lekačky fungují a divák začíná být stejně zneklidněný jako hlavní hrdina. Poté přijde jeho kruté prozření a člověk čeká, jak tohle dopadne. A pak následuje posledních cca 15 minut (vše začíná směšně epickou hudbou) a film jde do háje, kompletně a se vším všudy. Totiž to, co přijde, by mohlo být absolutním vrcholem hororové parodie, u které bych se řezal smíchy, ale u filmu, který se celou dobu bral víceméně vážně, působí něco takového maximálně trapně, amatérský, klišoidně a nechtěně vtipně. Pokusím se ubránit spoilerům (krom jemného rýpnutí si, že „kusem textilie nad hypnózou nevyzraješ, brouku“), ovšem při zpětném přehrání si chování „určitých“ postav zjistíte, že jejich jednání nedává ale vůbec žádný smysl. Nebo toho chci po hororu až příliš. Vidím to na lepší průměr, pokud vás nenaštve poslední čtvrthodinka jako mě, možná přihodíte. ()
Příjemné překvapení až do samotného finále to jede na takové správně napjaté struně, kdy jsem očekával odkud na mně vypadne tajemství a která postava to vyprdne první. Dobrý, na Oscara samozřejmě ne, to jsem viděl za rok 2017 desítky lepších filmů, ale chápu, že kdyby neměli černoši v nominacích na Oscara svého koně, v ulicích by se rabovalo, hořeli by auta a napadali si policajti aneb jako píši media, taková černošská poklidná demonstrace. Takže v rámci klidu a míru v amerických ulicích nominaci tohoto filmu na Oscara rozumím. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Názov filmu odkazuje na dopravné značky, ktoré boli umiestnené pozdĺž diaľnice na mestských alebo okresných hraniciach po celých Spojených štátoch. Boli na nich nápisy „GET OUT“ a boli smerované na Afroameričanov. Radili im, aby opustili mesto do západu slnka. V niektorých regiónoch zostali tieto značky až do 70. rokov 20. storočia. (Pat.Ko)
- Scéna, v ktorej Chris (Daniel Kaluuya) vychádza z dverí a návštevníci naňho vyvalia oči, bola inšpirovaná nočnou morou režiséra Jordana Peeleho. Ten sa ako veľký milovník hororov nechal inšpirovať aj Polanského hororom Rosemaryino dieťa (1968), nakoľko žil v detstve len pár blokov od budovy, v ktorom sa dnes už kultové dielo natáčalo. (Marceloo)
- Tento film sa stal so 177 miliónmi dolárov najlepšie zarábajúcim debutovým hororom, čím zosadil z trónu takmer dve desaťročia trvajúci rekord filmu Záhada Blair Witch (1999), ktorý zarobil 141 miliónov dolárov. (Pat.Ko)
Reklama