Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (927)
„Nejsou rasisti.“ - „No dobře.“ - „Řekla bych ti to. Nebrala bych tě tam. Zamysli se nad tím.“ Už od úvodu si film buduje výbornou atmosféru. Těšil jsem se na každý další záběr, postupně vzrůstá napětí, lekačky fungují a divák začíná být stejně zneklidněný jako hlavní hrdina. Poté přijde jeho kruté prozření a člověk čeká, jak tohle dopadne. A pak následuje posledních cca 15 minut (vše začíná směšně epickou hudbou) a film jde do háje, kompletně a se vším všudy. Totiž to, co přijde, by mohlo být absolutním vrcholem hororové parodie, u které bych se řezal smíchy, ale u filmu, který se celou dobu bral víceméně vážně, působí něco takového maximálně trapně, amatérský, klišoidně a nechtěně vtipně. Pokusím se ubránit spoilerům (krom jemného rýpnutí si, že „kusem textilie nad hypnózou nevyzraješ, brouku“), ovšem při zpětném přehrání si chování „určitých“ postav zjistíte, že jejich jednání nedává ale vůbec žádný smysl. Nebo toho chci po hororu až příliš. Vidím to na lepší průměr, pokud vás nenaštve poslední čtvrthodinka jako mě, možná přihodíte. ()
Milé hororové překvapení. Co chvíli mi Get Out svou nervózní a tajemnou atmosférou připomínal Rituál (1973) či dokonce Osvícení (1980), což je, myslím si, dobrá vizitka, stejně jako některá ocenění (především Oscar za nejlepší scénář, budiž důkazem). Zajímavě vybraní herci, bizarní postavy, opravdu hutná ATMOSFÉRA (!!) a povedené rozuzlení příběhu. Maximální spokojenost. P.S. Napodruhé ještě lepší! ()
Skvělej film! Možná to není až tak moc horor, jak by si hororový fanoušek přál, přičemž já osobně, i když na sortu stejně sere pes, bych jej díky hutnému napětí a svazujícímu pocitu nejistoty zařadil spíš do thrilleru (mysteriózní beru bez řečí). Nejpozoruhodnějším na Get Out je fakt, že než se očekávalo, mnohem méně se točí okolo rasové nesnášenlivosti. Ano, součástí pointy je samé jádro problematiky sociálního darwinismu, vtipný je na tom ale to, že dnes si každej (včetně jistých prasečích hlav ve vrcholných funkcích našeho státu) pod pojmem "rasismus" představí pomalu genocidu, takže o to je tento filmek a jeho finální vývoj příjemnějším překvapením. Dovedu si živě představit, že v kontextu dnešní doby a ve spojení s hypem tohoto kusu v USA každej čekal parádní, zadostiučiňující polynčováníčko, takže pak může docházet k hořkému zklamání a vlažnějšímu hodnocení, ale krásně to ukazuje na sociálně darwinistický rozdíly v myšlení lidí. Parádním bonusem navrch je skutečnost, že v celým filmu je skryto toliko nerozlousknutých oříšků, že druhá projekce je nutná....teda alespoň pro ty, co maj sociálně darwinistický předpoklady ke škrábání se na hlavě nejen z důvodů opičího svrabu. TOPka letos zřejmě jistá. Doporučuju! ()
Mladý pár sa rozhodne posunúť sa vo vzťahu a navštíviť rodičov dievčaťa. Na tom by nebolo nič zvláštne, lenže Chris (Daniel Kaluuya) sa tohto momentu obáva, pretože jeho farba pleti je iná, ako tá Rose (Allison Williams). Rodina ho našťastie privíta s otvorenou náručou. Trochu iné to je s ich zamestnancami, ktorí sa správajú podivne. Na tom by taktiež nebolo nič zvláštne, keby nemali čiernu farbu pokožky. Chrisovi začne dochádzať, že tých zvláštnych náhod neustále pribúda. Rozhodne sa odísť, ale na záchranu môže byť už príliš neskoro. - Parádna záležitosť, aj keď ten hype je trochu prehnaný a plot twisty sú dosť predvídatelné. Už na začiatku zaujme velmi sympatický casting a parádna atmosféra, ktorá je plná neistoty. Daniel Kaluuya je v hlavnej úlohe perfektný a všetky jeho scény sú uveritelné. Trochu horšie to je s rodinkou, ktorá na mňa nepôsobila dostatočne nepríjemne. Zápletka je fajnová, aj keď, ako som už spomenul, dá sa odhadnúť, čo keď poviem ja, ktorého prekvapí aj tá najväčšia drobnosť, zrejme bude pravda. Napätie sa stupňuje, ale keď prišlo k vyvrcholeniu, mal som pocit, že sa to trochu pokazilo. Komediálne prvky fungujú ideálne a napriek tomu, že ide o horor, vôbec neprekážajú, pretože to k Afroameričanom jednoducho patrí, čo dokázal aj úspech Scary Movie série. Technicky je to spracované prekvapivo trochu slabšie, pričom ma prekvapila hlavne nešikovná kamera. Poslednú vec, ktorú by som u takéhoto hororu čakal, je rozhovor o UFC, Jiu-Jitsu a ďalších bojových športoch, takže za túto pasáž majú u mňa tvorcovia kopu plusových bodov. Pán Jordan Peele ukázal, že sa téma rasovej / náboženskej rovnosti dá spracovať aj prijatelne a nie je treba ju tlačiť divákom pred oči nasilu, ako to robia komerčné televízne stanice a v poslednej dobe tiež horory, ktoré k nám prichádzajú z USA. Zatial najlepší horor roku 2017, ale to ešte takmer nič nevyšlo a konkurencia bude tento rok obrovská. + herec z The Cabin in the Woods + herec z The Purge: Anarchy + herečka z The Purge: Election Year + herečka z The Taking of Deborah Logan ()
Hororoví nadšenci si vďaka Get Out rozšíria obzory a spoznajú ďalšiu tvár strachu. Na svoje si ale pravdepodobne prídu aj tí, ktorých tento žáner doposiaľ príliš neoslovil. Jordan Peele kombinuje des, psychológiu, spoločenské tabu a humor, to všetko ide v snímke ruka v ruke, úplne vyvážene a nenásilne. Oproti svojej predošlej tvorbe urobil režisér krok tým správnym smerom. Podivnú, skoro až ku-Klux-klanovskú atmosféru vo filme vykresľuje ako kamera, ktorá sa nebojí pracovať s neobvyklými uhlami, tak perfektný hudobný sprievod. Veľmi sviežo pôsobí aj herecké obsadenie, tváre nie sú okukané, výkony sú naopak celkom profesionálne. Keby bolo možné charakterizovať snímku jedným slovom, bola by to zrejme originalita. Tá sa na plátne odrazí hneď niekoľkokrát. Film desí a zároveň baví, takáto kombinácia sa len tak nevidí. A pochválim sa že som hrdým majiteľom Steelbooku. ()
Galerie (45)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (72)
- Hlasy šeptajúce v soundtracku využívajú svahilčinu. V preklade sa dá šepot voľne preložiť: "Bratu, bratu, dávaj pozor, niečo prichádza a nie je to dobré." (Marceloo)
- Film odkazuje na několik klasik, jako například Mechanický pomeranč (1971), Halloween (1978), Psycho (1960), Eyes Wide Shut (1999) a Hory mají oči (1977). (Royaldell)
- Napriek tomu, že Jordan Peele získal Oscara za najlepší pôvodný scenár, veľká časť filmu bola improvizovaná. (Pat.Ko)
Reklama