Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (927)
On je černoch, ona bílá. On má obavy, ona tvrdí, že si ho rodiče zamilují. Blíží se totiž první seznamovačka a mladý nadějný fotograf má oprávněné pochybnosti. Sice se všichni tváří, jakoby se nechumelilo, drobných podivností ovšem začne přibývat. Vše startuje zvláštními setkáními s černošským služebnictvem, končí… no, docela solidně. Celé tohle vyprávění á la něco tady nehraje má velmi slušnou atmosféru a diváka jednoduše zajímá, co nabídnou další minuty. Napětí se tu buduje neotřele, k rasismu se napřímo nemusíme vyjadřovat, ale cítit je pořádně (zvlášť když je za oceánem tahle otázka nesmírně živá). Celé je to zvláštně nervózní a docela chytře uchopené. Není to o vyskakování bubáků ze dveří, je to o mísení žánrů, chytré režii a slušných hereckých výkonech. V detailech moc fajn. ()
Dlouho mě zajímalo, jak moc dobrý vlastně může být jeden z nejrentabilnějších úspěchů letošního roku. Podle marketingové prezentace se mi to vůbec jako horor nezdálo, to spíše takový pohodový mysteriózní thriller, říznutý tak maximálně slasherem. A přesně to se mi potvrdilo a vlastně mi to takhle stačí ke spokojenosti. Jordan Peele dobrý, jsem rád, že se mu zadařilo, stejně jako jeho polovičce loni, a je to mnohem lepší za kamerou než před ní. Většinu dobré práce ale pro mě odvedl Daniel Kaluuya, který je po celou dobu správně odměřený, nejistý a v závěru krvelačně mstivý, k čemuž samozřejmě muselo dojít. Žádná extra pecka, ale alespoň tentokrát lidi finančně neocenili nějakou srágoru...7/10 ()
Negatíva - od určitej chvíle vcelku predvídateľné a záverečné rozuzlenie nedáva so všetkým všade úplne logiku, ale dobre, beriem, je to predsa len film. Zvyšok sú už iba pozitíva, a to hlavne vynikajúca psycho atmosféra, čudesné ale skutočne zaujímavé dialógy, a veľmi inteligentne poňaté téma rasizmu, ktoré si síce neberie servítku pred ústa, ale zároveň nikoho neurazí. ()
Peeleho „Hádej, kdo přijde na transplantaci“ lze vnímat ze dvou úhlů. Jako lehce psychologický horor o člověku hozeném do podivně se chovajícího společenství. I přes rušivou přítomnost černého Setha Rogena z letištní ochranky jsou první dvě třetiny svou nejistotou ohledně dalšího dění docela znepokojivé. Škoda, že se na konci zamíchalo horké černé kafe plastovou lžičkou soudruhů z NDR.. Mnohem zajímavější je však druhý úhel, který se na mezirasové tenze v USA dívá satirickou optikou. Do děje je jednak zakomponována spousta drobných narážek (mj. stříbrná „ovládací“ lžička jako symbol privilegia, záchrana života „sběrem bavlny“ z křesla, bingo jako otrokářská aukce). Nosná myšlenka stojí na tom, že rasističtí zloduši nemusí být jen neo-nacisté či rudokrcí Jižané, nýbrž i liberálně smýšlející střední vrstva, která svým ignorantstvím a samolibostí dovede černé bratry taky pěkně pohoršit. Nechybí i ukazováček směrem k nezájmu úřadů a médií o pohřešované Afroameričany, kteří kvůli barvě pleti a sociálně-ekonomickému statusu dostávají oproti bílým nálepku méněcenných. Citlivá, současnou Amerikou silně pulzující témata, pro autora evidentně velmi osobní. Klidně mohl být odvážnější a vše ukončit zatčením či ještě lépe zastřelením obvyklého podezřelého.. ()
„Hovoril som ti, aby si do toho domu neliezol.“ Od úvodnej scény som z toho mal výborné pocity a dojem, že sledujem budúcu hororovú klasiku. Viem, silné slová, ale taký bol môj dojem. Snímka bola od prvých sekúnd mimoriadne zručne, sebavedomo a hladko zrežírovaná, herci typovo super vybratí (a podali výborne výkony) a od začiatku bola prítomná vťahujúca atmosféra, ktorá vás dostala, opantala a na konci vypľula použitých a možno, vari, azda, zneužitých. Scenár je vynikajúco vystavaný. Informácie dávkuje len mimoriadne neochotne a vďaka tomu je každému jasné, že sa „tu“ niečo deje. Čosi škaredé, drsné, nechutné a nebezpečné. Nad celým miestom sa vznáša nepríjemne zlovestná atmosféra zmaru a izolácie a tušíme, že skôr alebo neskôr „to“ naplno prepukne. Get Out je ako Šiesty zmysel, kde tiež repríza môže byť pôsobivejšia, než premiéra (Walterov beh). Je pravda, že som čakal lepší koniec, ale aj tak bolo prítomných pár twistov, ktoré ma zaskočili. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Napriek tomu, že Jordan Peele získal Oscara za najlepší pôvodný scenár, veľká časť filmu bola improvizovaná. (Pat.Ko)
- Ve scéně, kdy je zahradní oslava, si můžeme všimnout, že drtivá většina hostů má na sobě nějakou formu červené barvy (košile, motýlek, boty atd.), narozdíl co Chris (Daniel Kaluuya) je oblečen do modré košile. Má to poukázat na jeho status outsidera a odlišnost od ostatních. (Royaldell)
- Dátum premiéry filmu (24. február) bol v rovnaký deň ako mal narodeniny herec Daniel Kaluuya (Chris Washington). (Pat.Ko)
Reklama