Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na konci 14. století jsou Země Koruny české zmítány tyranií a násilím. Jan Žižka a skupina jeho žoldnéřů jsou najati na ochranu králova zástupce. Jan prokáže skvělé strategické a bojové schopnosti. Následně je pověřen službou pro samotného krále, Václava IV. Zemi ale ve skutečnosti ovládá Jindřich z Rožmberka, nejbohatší velmož království. Jan dostává další delikátní úkol: unést Rožmberkovu snoubenku Kateřinu. Tím se nevyhnutelně zaplétá do vysoké politiky. Od té chvíle nemá na vybranou. Musí bojovat. Janovy žoldácké hodnoty se otřásají v základech. Vášeň, vina, chtíč i pomsta se stávají hnací silou jeho boje za spravedlnost a rovnoprávnost obyčejného lidu. V této době se z nájemného žoldnéře stává legenda. Rodí se vojevůdce, který bude bojovat za vše, v co věří. Historický film Petra Jákla vypráví o počátcích husitského vojevůdce Jana Žižky na pozadí bouřlivých událostí roku 1402. (Bioscop)

(více)

Videa (10)

Trailer 3

Recenze (1 025)

verbal 

všechny recenze uživatele

TT-TŠŠŠ, TT-TŠŠŠ, TT-TŠŠŠ, TT-TŠŠŠ – sudlice drží rytmus, všichni vozoví hradbiči se zhluboka nadechnou ááá tři – čtyři: „Ktož promrdal půl miliardy za lesní melodrama …“ - TT-TŠŠŠ, TT-TŠŠŠ - přidají se cepy a Džan Šyška solow: „Pool rouzpočtu padlow na mě a i Khejn je thu s náma…“ - TT-TŠŠŠ, TT-TŠŠŠ – a pozor, připraví se sbor negrů a ťamanů ze skupiny Džakl gous to Holýúd – tři čtyři: „Lááááska je tu s nami, buďme s ňou, láááska je tu s nami buďme s ňooooou …“. Paradoksně až posledních deset vteřin přineslo to, na co jsme všichni lačně chtěli dvě hodiny čumět a báli jsme se doufat. Dost nechápu tu prefíkanou strategii točit v našich lůzrech a hnojích jakože „velkovýpravnou“ fantasy o skutečné historické postavě, vysrat se na jakékoliv stěžejní události, které by mohly někoho aspoň trochu zajímat, a akorát uvalit astronomické částky za cizácké držky v přitroublé naději, že ty zajistí nějaký zahraniční úspěch. Ego? Pomníček? A tak po výplatě honorářů zbylo už jen na Vašuta a podprůměrnou středověkou telenovelu Šyška bygyns s výpravou průměrné východoněmecké pohádky, která venku, zvlášť u tolik kýžených a řádně zdegenerovaných pojídačů horkých psů, zaujme asi tak stejně, jako například trampoty s impotencí věhlasného rumunského národního hrdiny Basaraba Valašského. Nasraně druhé, pokud abstrahujeme od všech těch mentálně zaostalých, prvoplánových bulvárně kýčovitých Jakliád, osazování instáčových parazitů, kroužících sokolů, násilně vroubovaného, rádoby metaforického lvího safari, pičoplků o svobodě, které jako by vypadly z nějakého Landova NSDAP buzikálu, a od děsivě trapného vozového videoklipu k dlouholeté jedničce husitských hitparád, jedná se o příjemně temnou, brutální a vcelku záživnou mýdlovou operu s uspokojivou choreografií, solidního digitálního průvodce po nejkrásnějších českých hradech a na naše poměry rozhodně těžký nadstandard, kde je zřetelně vidět nadšení všech zúčastněných LARPistů, jakož i těch na scénografii zbylých patnáct mega českých. Jákl se už skoro naučil točit a nezbývá, než před ním poměrně hluboce smeknout, protože to musela být fuckt řehole, dát ten moloch dohromady, pohromadě ho i jakž takž udržet a neudělat moc ostudu. Navíc soudruha Žižku i mile rehabilitoval z Vávrova huhňavého páprdovitého otyloně s jitrnicí pod nosem na sympatického a svižného palcátníka. A tak je docela škoda té hospodyňkovské scenáristiky a zejména zcela bezúčelné kástingové megalomanie. Najebat tam Mádla s Kokotkem, bylo by to sice víc homo, ale zbylo by tak 150 mega na pořádnou Sudoměř!  Pro tržní srovnání promr(d/h)aného potenciálu není třeba chodit daleko. Stačí se podívat, jak vypadá holandský Míša de Ruyter, který stál necelou polovinu i s Karlíkem Tancem! ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Medieval, Dark, Violent, Brutal CARNAGE!!! Pokud jsi sečtělý, knihami zavalený, nad všemi nadřazený a na kritika si hrající, tak TY! si film rozhodně neužiješ. Všichni ostatní se můžou těšit na pořádnou a nekompromisní středověkou řezničinu, která v tomhle ohledu nemá moc konkurence ani ve světě. Je to jeden z těch filmů, který kritici budou nenávidět a normální lidé milovat. Příběh není nejsilnější stránkou a já jsem rád, že Jákl nenaservíroval historické drama, ale soustředil se na akci, atmosféru, násilí a přírodu. Jde v tom hodně cítit snaha se zavděčit Hollywoodu a zcela to chápu a plně respektuji. ( Kdyby takových filmů v ČR vycházelo ročně 20, tak bych pochopil místní hořkost, ale první film svého druhu vzniklý u nás, za který se konečně nemusíme ve světě stydět, si rozhodně nezaslouží takovou špínu, která je na Žižku seslána). Já osobně potkat pana Jákla na ulici, tak mu potřesu rukou a řeknu, že je neskutečný frajer, za to, co dokázal a silně si jej vážím. Velmi oceňuji, že Jákl vybral nejatraktivnější scénerie v našem kraji, aby mohl ukázat celému světu, jak moc je naše příroda krásná. ( Adrpašské skály, Lom Velká Amerika, České Švýcarsko, Praha a spousta našich hradů)- hluboké dubové lesy a jezera. Milovník přírody se slastí bude na sedačce kroutit. Povedl se i cásting, kde Ben Foster jakožto Žižka je sympaťák a leadra jsem mu v pohodě věřil, ale Roland Møller tu však vítězí. Já osobně si stojím za názorem, že skvělý záporák je důležitější než hlavní hrdina a v tomhle případě si Jákl nemohl vybrat nikoho lepšího než Møllera. Ten chlap se narodil pro role villainů ( nedivil bych se kdyby byl Hajzl i v reálném životě, protože má na to i xicht) jeho předešlé filmy R, Severozápad, Motýlek, V písku: Příslib svobody, jest vzorným důkazem. Každou scénu si tu urval pro sebe, jde z něj respekt, je EVIL a přejete mu smrt. Bavil mě i Matthew Goode, který si zahrál slizkého hada, Sophie Lowe jakožto jediná ženská postava, ale je nádherná, silný ženský charakter, která se stará i o emoce a Michael Caine i na malém prostoru dokáže vykouzlit úsměv na tváři. Čeští herci zde nemají tolik prostoru, dá se říct, že jde spíše o camea. Líbilo se mi, že zde Jana Žížku trefně vystihli jako frajera přes intriky a lsti ( parádní bojová strategie a bojové taktiky tu hezky fungují). Líbila se mi i kamera a atmosféra tamní doby je tu zachycena velmi věrohodně. Je to špinavé, brutální, nekompromisní, syrové a velmi naturalistické ( dojde i na kozy!!). Připomene nedávného Seveřana. Gore je tu na velmi vysoké úrovni. ( Konečně pořádné GORE i v ČR, tomu říkám událost století). Uřízlé hlavy, useknuté končetiny, podřezané hrdla, krev cáká všemi směry a hlavně na mě, takže euforie dosahuje naprostého vyvrcholení. Při scéně se lvem jsem nadšením zařval, to byl takový masakr, že jsem si okamžitě vybavil tygra z Army of the Dead. Klobouk dolů, to byla epická scéna jak prase. Potěšila mě i skvěle gradující a epická bitva při akčních scénách, která tu skvěle pasovala a přidala na napětí. Nakolik je film historicky přesný netuším a vrtat se v tom může jen bezohledná Peacha, já se však bavil výborně. 8.5/10. () (méně) (více)

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem se velmi těšil, neboť zpracovává jeden z nejzajímavějších věků Evropy. Středověk na konci 14. století byl u nás brutální. Z této doby vznikla spousta filmů i her a moc rád se právě sem jejich prostřednictví vypravuji a vracím. Tento film měl brutální marketingovou kampaň a moje očekávání byla vysoká. Bohužel je třeba si říct, že se nijak zásadně nepovedl. Trochu se obávám, že si zde Petr Jákl ukousl příliš velké sousto. Měl jsem pocit, jako bych seděl v restauraci a dostal vynikající a totálně vymazlený krvavý steak, který by byl ovšem pouze velikosti padesátikoruny a ten byl utopený nechutnou univerzální hnědou omáčkou. Nedobré vaty je tady strašně moc. Výběr herců mi také nepřišel zrovna nejšťastnější. Měl jsem pocit, jako by byla snaha dostat sem co nejvíce známých tváří a až následně se vybíralo, jakou roli komu dát. Co se hlavních postav týče, tak mi tam seděla do své role snad jen Sophie Lowe.  Největší problém však mám s nosnou dějovou linkou, která je poměrně chaotická, prapodivně se v ní skáče a děj není zkrátka až tak zajímavý. Průšvih to určitě nebyl, ale nejedná se o film, který byste komukoli doporučili. [60 %] ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Petr Jákl se prakticky v každém rozhovoru vyznával z lásky k BraveHeart. A přesně takový film natočil, Žižkův origin pro zahraničního diváka. Z celého kulturního fenoménu si vybral mýtus zrodu a ten podpořil skvělými jmény. Z mnoha zahraničních herců, se kterými se Jáklovi podařilo pracovat, bych vyzdvihla speciálně Tila Schweigera, který je přesně tou hvězdou, která má dostatečný tah na diváka a zároveň není našemu kulturnímu prostředí jakkoli cizí. A i proto je jeho Rožmberk pastvou pro oči a zároveň nejzajímavější vedlejší postavou. Jako celek film funguje, má hodně co nabídnout, jen to zkrátka není remake Vávry (ani adaptace Čorneje) a z toho jsou místní kruhy lehce v šoku. ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Petr Jákl je statečné srdce… Když se tvůrčí vize střetne s talentem převést jí na filmová plátna, může z toho vzejít jedinečnej zážitek atakující žebříčky nejlepších filmů všech dob. Mel Gibson to ví! A když je chytrá produkce, lze to dělat i s nízkým rozpočtem (The King). Jákl ale nejenže nemá vizi nebo talent, on zřejmě nemá ani pokoru či respekt k filmovýmu řemeslu, látce, ani k tvůrcům, se kterými pracuje. A tak – chvástaje se, že je Braveheart hlavní inspirací filmu – natočil nejdražší fiasko v historii český kinematografie. Kamera i celkovej vizuál (kompozice, color grading, digitál) působí jak z fan kraťasu za pár desítek tisíc. Herci netuší, kde jsou, kým jsou a co mají hrát. Atmosféra středověku je nevýrazná, protože obrazová stránka nejde ruku v ruce s výpravou a historickým zasazením. Chaotickýmu střihu s děsivou kadencí by záviděl i Greengrass. A scénář? Dramaturgicky disfunkční, příběhově generickej (scény na sebe ani pořádně nenavazujou). Žižka je exemplární případ toho, že ani z jinak talentovaných tvůrců nedokážete vytřískat výkon, pokud jste režisér bez nápadu a neumíte sladit jednotlivý filmový profese v jeden koherentní funkční celek. Měl to natočit v češtině, pro Čechy, s českými herci, třetinovým rozpočtem a tím pádem podstatně komorněji. Možná by se dostavila ona pokora, úcta a nakonec i ta tvůrčí vize… ale natočil Hammer of the Gods II. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (50)

  • Podle historických pramenů byl Jan Žižka (Ben Foster) dvakrát ženatý a obě jeho ženy se jmenovali Kateřina. Tento historický fakt dává jeho fiktivní romantické lince s Kateřinou (Sophie Lowe) v tomto filmu zajímavý rozměr. (Sidarius)
  • Pro svůj film zlákal Jákl hollywoodského producenta Cassiana Elwese. Ten si scénář přečetl během jediného dne a hned se domluvili na spolupráci. [Zdroj: deník Metro] (hippyman)
  • Herečku Sophie Lowe, která hrála ve filmu Kateřinu, Jákl kontaktoval týden před tiskovou konferencí. Přes Skype jí poslal scénář, a když na roli kývla, tak jí Jákl suverénně řekl, že ji za týden potřebuje v Praze. Sophie neváhala a spěchala do Prahy. (ZHODNOTITEL)

Související novinky

Finále Plzeň 2022 se blíží!

Finále Plzeň 2022 se blíží!

22.09.2022

Už po 35. se uskuteční filmový festival Finále Plzeň. Oslavy českého filmu budou v západočeské metropoli probíhat od 23. do 28. září. Během šesti festivalových dní můžete zhlédnout největší trháky… (více)

ČSFD Award pro Bena Fostera

ČSFD Award pro Bena Fostera

08.09.2022

Při příležitosti uvedení nejdražšího českého filmu do kin přinášíme všem filmovým fanouškům radostnou zprávu o udělení “ČSFD Award” americkému herci Benu Fosterovi, představiteli Jana Žižky. Foster,… (více)

Krásné Vánoce a PF 2022!

Krásné Vánoce a PF 2022!

24.12.2021

Přestože bylo letos velkých filmů obecně méně, protože kina začali otvírat až na konci května a Tomu Cruisovi se ještě nechtělo riskovat s Mission: Impossible 7 a Top Gunem, dočkali jsme se několika… (více)

Michael Caine oznámil konec kariéry

Michael Caine oznámil konec kariéry

16.10.2021

Aktualizace: Tak se zdá, že se herec těšil na důchod předčasně. Později svá slova změnil a jeho zástupce potvrdil, že hodlá pracovat i nadále.   Původní zpráva: Smutná zpráva z britských ostrovů.… (více)

Reklama

Reklama