Režie:
Mike CahillScénář:
Mike CahillKamera:
Markus FördererHrají:
Michael Pitt, Àstrid Bergès-Frisbey, Brit Marling, Steven Yeun, Archie Panjabi, Cara Seymour, William Mapother, Charles W. Gray, Rhonda Ayers (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (720)
Konečně zase jeden VĚDECKO-fantastický film. Ta první polovina slovního spojení většinou nějak vymizela. Tady jsme často přímo v laboratořích, kde probíhá výzkum očí. Výborně napsané postavy, vědecko-filozofický základ i skvělá kamera a režie. A doporučuji si počkat na potitulkovou tečku, která hravě překonává i poslední filmy od Marvelu! ()
Kdyby se to v prvních dvaceti minutách tak hrozně netáhlo, bylo by to luxusní sci-fi z blízké budoucnosti. Takhle to chvíli trvalo, než se rozjela ona zajímavá teorie očí, nad kterou jsem po shlédnutí filmu nejen přemýšlel, ale ještě mi přišla hodně originální. Ve výsledku jsem na nic kloudného nepřišel, ale utvrdilo mě to, že podobné filmy ve stylu Dokonalého smyslu, mě nesmírně baví. Lehce poupraví dnešní fungující svět o nějakou dosud neobjevenou skutečnost a nechají to působit. Zajímavé, originální a to se ve filmech počítá. ()
O tomhle nestačí si číst, tohle se musí vidět. Způsob, jakým je Výchozí bod natočen, a způsob, jakým zde dochází ke zvratům, je jedním slovem úchvatný. Myšlenky, na kterých je film založen, jsou divákovi předkládány tak jednoduše a zároveň přesvědčivě, že vám začnou dávat smysl a nepochybujete o jejich skutečnosti. O nic méně výjimečné není ani herecké obsazení. Pro takový film se výborně hodí neokoukané tváře, jelikož to diváka přiměje víc se soustředit na děj. Přes noc se mi to rozleželo a zvyšuji své hodnocení na plný počet. ()
Cahill nepíše klasický sci-fi, spíš se jedná o mysteriozní dramata lehce líznutý nějakou vědecko-fantastickou událostí, jako tomu bylo hlavně u jeho indie prvotiny Jiná země, která pro mě byla dost originálním osvěžením. Tady více méně používá stejnej vzorec a bude tomu tak zřejmě i v jeho příštím filmu Bliss, tak snad mi díky tomu nezevšední, zatím mě jeho psychologický dojáky, s hezky poskládanejma obrázkama hlavně ve vypjatějších momentech, celkem berou. ()
Jednou za čas narazíte na film, který vás upoutá svojí nevšedností a nemá vlastně papírově chybu na kráse, nejste schopni obhájit proč se vám to vlastně tak moc nelíbilo. Přesně tím jsou teď pro mě I ORIGINS. Uznávám, že jde o zajímavý film, ač se mi nelíbí s jakou myšlenkou si zahrává (snad je právě to kamenem úrazu), který osobitě kombinuje mysteriózno, spirituálno, vědu a romantiku, ale hold to necítím na víc. Tak jako tak ten film ale není ničím, na co bych měl zapomenout. P.S. Přál bych si vidět Michaela Pitta, jednoho z nejzajímavějších herců mladší generace, častěji a v něčem vysokorozpočtovém. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (13)
- Fotka skutečné indické dívky, jejíž příběh volně inspiroval tento film, je vidět v scéně kdy Iana Graye (Michael Pitt) čeká v kavárně, kde hledá Sofi (Astrid Bergès-Frisbey). (Brodyman)
- Ve scéně v metru zazní píseň „Dust It Off“ od francouzské skupiny The Dø. (PozorGranat)
- Vůz, kterým Ian Gray (Michael Pitt) přijede v Indii k hotelu, je Škoda Superb. (Milan25)
Reklama