Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lost River je temný pohádkový příběh o lásce, rodině a boji o přežití tváří v tvář nebezpečí. Billy (Christina Hendricks), svobodná matka dvou dětí, je v opuštěném městě Lost River vedena do hrůzného podsvětí ve snaze zachránit své děti a domov. Její dospívající syn Bones (Iain De Caestecker) odhalí tajemství o původu Lost River, které vyvolává zvědavost a uvádí do pohybu nečekanou cestu... (Digi_cz)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (61)

filmsim 

všechny recenze uživatele

Vtahující, uhrančivé, hypnotické. Debut Ryana Goslinga se i přes pár šrámů na kráse povedl. Pomalu, ale poctivě vykreslované postavy v plíživé depresivní atmosféře příběhu, který není příliš divácky vděčný, ale díky hypnotickým záběrům a neotřele nasnímaným scénám, kterým převláda červená s fialovou, a poutavému hudebnímu doprovodu, který míchá temné elektro s karaoke výstupy herců, mě nakonec ve své snovosti a nevysvětlenosti pohltil. Na filmu je hodně patrná inspirace tvůrci jako je N.W.Refn nebo D.Cronenberg a to hlavně, co se týče násilných scén, originální kamery a tajemného příběhu ve kterém si každý něco najde a vysvětlí si ho po svém nebo si naopak řekne, že to vůbec nedávalo smysl. Všichni zúčastnění předvedli patřičné výkony a nejednou jsem měl při sledování hlavního aktéra Iaina De Caesteckera dojem, že sleduji mladší verzi R.Goslinga, to však nemyslím nijak ve zlém a jeho výkon mě zaujal ze všech nejvíc. V důsledku mi tak nejvíce vadí některé nedosvětlené akce postav či v některých fázích nezcela fungující příběh, ale i přesto R.Gosling předvedl, že má nemalé nadání a že od něj ještě můžeme čekat velké věci. 7.5/10 ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Oukej... Ryan po spolupráci s Refnem dal do kupy dojmy z polorozpadlýho Detroitu, pár zajímavých herců a kameramana ENTER THE VOID nebo SPRING BREAKERS (obojí je tu znát), aby "odvyprávěl" zvláštní temnou polopohádku města duchů a ztrápených postav, hypnotických ohňů, která funguje spíš jako mixtape než film co má mít smysl. Ale jako debut vůbec není tak zlý jak se strašilo, snad se nedal odradit. ()

Reklama

sochoking 

všechny recenze uživatele

Ja som dnes prišiel z poobednej šichty nejaký uťahaný a mal som chuť si pustiť niečo, avšak telo sa búrilo a zásadne odmietalo. No a skúsil som toto a akosi mi všetky tie farby, ten soundtrack a vôbec celá tá extravaganza urobili dobre. Hladili mi moje ubolené zmysly, akoby som zrazu nemal telo. Dokonca mi nevadil ani ten odporný ksicht Doktora Who... ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Ryan Gosling by rád šel ve šlépějích Nicholase Windinga Refna a Dereka Cianfranceho jako svých velkých režijních vzorů, bohužel se mu ale nedaří uspořádat směsku různých stylů a vlivů do kompaktního a fungujícího celku. Tato ambiciózní snaha kopírovat a napodobovat jde až tak daleko, že Lost River při sledování připomene hned několik filmů z poslední doby - nejvíce však magický realismus Divokých stvoření jižních krajin, který opět využívá bezmála postapokalyptického prostředí zuboženého kraje (zde vydatně suplováno sociálními problémy sužovaným Detroitem) a realistického zachycení života lidí nižší sociální třídy, typického Refnova samoúčelného a estetizovaného násilí, jenž nemá ve filmu výraznější funkci, a postav jako pouhých žánrových figurek. Ve výsledku vlastně trochu jako Jen Bůh odpouští s rozdílem v tom, že tady absentuje druhá vrstva hry s konvencemi uměleckých filmů, a na povrch vyvstává spíše režijní nevyzrálost, v níž je sice zachyceno několik zajímavých nápadů či scén, ale spíše jde jen o audiovizuální fetiš a exhibici než plně soustředěné vyprávění s potřebným přesahem. O Goslingově debutu více v recenzi... ()

Moena 

všechny recenze uživatele

Takže co jsme se dozvěděli? Především, že Gosling je ve skrytu duše prvotřídní úchyl, což mi nevadí. A taky to, že ve snaze natočit vlastní artovku okázale vykrádá své mentory Refna a Malica, což mi vadí. Protože jejich filmy jsou většinou neskutečně unylé (především Malic) a leckdy nedávající celkový smysl. Tady je naštěstí Lost River navlečená na poměrně klasicky odvyprávěný, ač neoriginální, příběh. Hudební podkres je naprosto kouzelný a dostává tohle prvorozené dítko o nějakou tu třídu výš. Nebýt zbytečně prvoplánového násilí s úmyslem diváka šokovat a mít nějaký promyšlenější cíl, ke kterému se tu všichni postupně prosní, byl by to skvělý film. Takhle působí jen samoúčelně, jako onanie herce, který se chce vyrovnat svým režisérským vzorům a matlá páté přes deváté, žánr přes žánr, styl přes styl a přesto je to pořád jen hezky barevná, krásně znějící pohádka o Popelce z předměstí Detroitu. A jako taková funguje průměrně. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (7)

  • K napsání filmu inspirovala Goslinga návštěva bankrotujícího Detroitu během natáčení snímku Den zrady (2011). (Brousitch)
  • Pôvodne sa mal film volať How to Catch a Monster. (beso74)

Související novinky

Ryan Gosling to znovu zkusí za kamerou

Ryan Gosling to znovu zkusí za kamerou

19.09.2018

Ryan Gosling (Blade Runner 2049, La La Land) si momentálně užívá press tour ke snímku První člověk, u kterého si zopakoval spolupráci s režisérem Damienem Chazellem (Whiplash), a který podle kladných… (více)

Ryan Gosling režíruje fantasy

Ryan Gosling režíruje fantasy

25.11.2012

Ale nečekejte hobity, elfy, čaroděje a meče. Režijní debut čím dál populárnějšího a uznávanějšího herce (brzy jej uvidíme v krimi The Place Beyond the Pine) je popisovaný jako „pochmurná moderní… (více)

Reklama

Reklama