Režie:
Gérard OuryKamera:
Henri DecaëHudba:
Georges DelerueHrají:
Bourvil, Louis de Funès, Venantino Venantini, José Luis de Vilallonga, Lando Buzzanca, Henri Virlogeux, Guy Delorme, Dan Vadis, Daniela Rocca, Walter Chiari (více)Obsahy(1)
Milý, a tak trochu nešťastný smolař, Antoine Maréchal jede na dovolenou do Itálie , ale auto mu nabourá boháč Léopold Saroyan se svým Rolls-Roycem. Jako zadostiučinění mu bohatý gangster nabídne cestu do Bordeaux bílým vozem značky Cadillac. Konečně našel toho nejvhodnějšího prosťáčka k pašování diamantů, zlata a drog ukrytých v luxusním autě. Jenže další gang je jim na stopě... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (3)
Recenze (140)
Situační komedie na dva způsoby, aneb Bourvil a Louis de Funès spolu v jednom filmu. Nemůžu se ubránit dojmu, že kdyby dostali každý svůj vlastní snímek napsaný jim přímo na tělo, tak by místo tohle téměř dvouhodinového roztahaného zklamání vznikly dvě výborné taškařice. Především postava druhého jmenovaného pro svou roli vyloženě trpí, a to i když je on ten vtipnější, a po všech stránkách zajímavější. Tříhvězdičkové hodnocení je vzhledem k obou velikánům francouzské komedie možná nelichotivé, ale naprosto zasloužené. ()
Bourvil a Funes sú určite zvučnými menami francúzskej filmovej komédie a príležitosť vidieť ich spolu veľa sľubovala. Lenže hlúpučký scenár, nenápaditá réžia, neskutočne veľa nechcených trápností, málo vtipu a prehnaná dĺžka vykonali svoje zhubné dielo. Tento film môže potešiť iba vytrvalých fanúšikov Bourvila a Funésa, prípadne oboch. Ja do tejto skupiny nepatrím, takže Au revoir. ()
"Dáte si raňajky, páni?" "No pravdaže. Tri kávy." "Ale bez cukru." Klasická francúzska komédia s dosť otrepanou a plytkou zápletkou a so značne zvetranými fórmi. Humor je dnes až na pár výnimiek (kulturista, Saroyan opravuje auto, tri kávy) nevtipný, miestami až trápny, postavený na typických opičkách Funèsa a nahlúplo sa škľabiacom Bourvilovi. Sklamaný som aj z hudby slávneho Georgesa Delerueho. Film na mňa pôsobí dosť vyprázdneným dojmom (zápletkou, emóciami, vtipom), vrcholné dielo Gérarda Ouryho (aj Funèsa s Bourvilom) nasleduje až o rok (Veľký flám (1966)). ()
Skoro se ani nedá říct, že Bourvil a Louis DeFunés hrají spolu. Po celou dobu se pohybují jakoby vedle sebe, ale málokde dojde k interakci. Smolař by se dal chápat i jako symbolický přelom mezi starým typem francouzské komedie, kde všem stačil k veselí jen nějaký ten dobromyslný venkovan a pár nedorozumění k tomu, a tou novou, dravější a s promyšlenějším humorem. Bourvila zkrátka musíme nějak přetrpět (mimochodem, proč se film jmenuje Smolař, když v něm hraje hotové dítě štěstěny?), zato všechny scény, kde vystrkuje růžky Ludva, jsou k popukání. Třeba hudební etuda v autolakovně, ale taky scéna v opravně, kde se skrývá před Bourvilem. Má na hlavě svářečskou kuklu, takže mu vůbec nevidím do tváře, a přesto ho na první pohled poznáme podle pohybů. :-) Vida ho. Zábavný i bez grimas. 60% ()
„Zelené auto...sledované červeným autem...pronásleduje bílé auto.“ Věc je v zadním blatníku.“ "Pašování" - "Kšeft" a zlato? Přední a zadní nárazník. Šperky v baterii. "Přepadení". Yu-kun-kun, největší diamant na světě. „Vy řídíte, vy rozhodujete, vy to svěříte prvnímu smolaři, ale jakým právem.“ Smolař je Bourvil. Toto má být ten film, který vyslal Louis de Funése na hvězdnou dráhu? Bože, zač mě trestáš. Moc mě to nebavilo. Zápletka velmi podivná a myslím si, že velikáni francouzského nebe Bourvil a Funés nejdou dohromady. Skoro dvouhodinový film jsem málem nepřežil. Hodnotím mizernými 40 %. ()
Galerie (31)
Photo © Film Office Éditions
Zajímavosti (18)
- Červené auto, které řídí ve filmu Mickey (Venantino Venantini), je Austin-Healey 100-6 z roku 1956. (joecole20)
- Pri scéne, v ktorej Louis de Funès opravuje Cadillac, je použitá skladba "La danza tarentella napoletana" od G. Rossiniho. (lemonova)
- Na tento film se ozval Hollywood s tím, že chce odkoupit autorská práva a natočit smolaře s Deanem Martinem a Jackem Lemmonem. Nakonec však z návrhu sešlo. (mar48)
Reklama