Reklama

Reklama

Stará puška

  • Francie Le Vieux Fusil (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Blíží se konec války a Němci chvatně opouštějí okupovaná území jižní Francie. Městečko Montauban brzy volně vydechne, ale zatím se po ulicích ještě ozývá střelba a z poražených je cítit vztek a strach. Doktor Julien Dandieu se rozhodne poslat svou milovanou ženu a třináctiletou dceru Claru na venkov, na jejich starý zámeček, stranou od hlavního tahu německých vojsk. Když si ráno přijede pro svou rodinu, čeká ho nevyslovitelná hrůza. A Julien se rozhodne své blízké pomstít. (Levné knihy)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (231)

ORIN 

všechny recenze uživatele

Bolestivý snímek o obrovské síle jedince, který se v extrémní životní situaci dokázal postavit přesile (tyranovi). Má proti němu ovšem jednu nezanedbatelnou výhodu, dokonalou znalost prostředí. Samozřejmě, Philippe Noiret (doktor Julien Dandieu) snímku dominuje na všech frontách, předvádí excelentní výkon oceněný zaslouženým Césarem. To ale dle mého názoru nebylo jediným předpokladem k úspěchu. Ten bych dále viděl v narativní struktuře. Film (jemná oscilace mezi jednotlivými žánry) je rozdělen na dvě části - na městskou (tragikomickou) a venkovskou (akční/válečnou). Je prokládán častými flashbacky (doktorovy vlastní vzpomínky na své nejbližší), ty dávají jak hlavnímu hrdinovi, tak i divákovi na chvíli vydechnout, odpočinout si alespoň na malý moment od válečného pekla a zkoncentrovat se na další boj. Dandieu vede pouze svou vlastní válku, osobní vendetu. ()

CaptainNor 

všechny recenze uživatele

Filmy, jejichž mottem je pomsta jsou vždy důvodem k zamyšlení a polemice. Jako stát na rozcestí! A já se vždy ptám: Měl mstitel k činu dostatečný „mandát“ a důvod? A byla pomsta vůbec nezbytná? Co jí může zastavit? Zbabělost, slabost, strach, náboženské důvody? V tomto vynikajícím dramatu z konce války tyto problémy nemám! Doktor Dandieu ve vynikajícím podání Philippe Noireta měl k pomstě tisíc důvodů a také čisté svědomí. Stará puška je nejlepší Noiretův herecký výkon a nejlepší ztvárnění pomsty ve filmu. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Starú pušku som videl viackrát, len som nemal k nej napísaný komentár. Ani niekoľkonásobné pozretie neznižuje silný zážitok z niekoľkých scén, mrazivo pokojný hudobný doprovod a obdiv k mojim obľúbencom - Robertovi Enricovi a Romy Schneider. Teraz sa však k nim pridal vynikajúci Philippe Noiret. Výsledkom je film, u ktorého síce ťažko nesiem málo vhodné flashbacky, mračím sa pri niektorých dialógoch a nadávam na nevydarený dabing, ale silné štyri hviezdičky sú nespochybniteľné. Bolo i päť, ale bohužiaľ čaro premiérového zážitku už trochu vyprchalo. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Nádherné komorní drama ověnčené různými cenami mimo jiné hlavním výkonem ale i třeba hudbou od skladatele Francoise de Roubaix. V hlavní roli s nesmiřitelným a silně vynalézavým (co se týče msty), mstitelem Philippem Noiretem který čelí sám nacistické převaze avšak touha odplaty ve stavu bezpráví a zoufalosti je silnější. Není to úplně relevantní válečný film, je tu víc kulisa než objekt zkoumání, ale dá se říct že se vlastně jedná o protiválečný film vypovídající o hrůzách fašismu (zde sice už na ústupu). Ty flashbacky mě zde zrovna nevadily (ač jich tu bylo opravdu nezvykle hodně a kolikrát tak zpomalovaly samostatný děj), právě naopak zde byly celkem na místě, protože od začátku se vlastně nedostalo na samostatný civilní a soukromý život onoho páru. Vše totiž začalo opravdu velmi rychle, a bez nějakého většího seznamování hlavních hrdinů..Romy Schneider-manželka Juliena si tu vlastně moc nezahrála tedy krom těch zmíněných flashbacků, ale jako obvykle ji to tu moc slušelo:-)) ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Pomsta je sladká, francouzština elegantní, Romy Schneider okouzlující a nacisté jsou parta bezcitných bastardů - pokud se vším takto souhlasíte, Stará puška je filmem přesně pro vás. Neprávem zapadlá perla ve francouzské filmové pokladnici, která přitom disponuje snad nejvíce syrovým a autentickým typem akčních scén, jaké si lze v nekomerčně a psychologicky laděném díle vůbec představit. Zároveň přesně ten typ filmového umění, k jakému by se Hollywood nikdy nevzchopil - co do obsahu pacifistický a silně eticky podbarvený, avšak formálně dokonale nezávislý, osobitý, předem nerozluštitelný a vysoce umělecký. Vrcholné pasáže naprosto strhnou a pohltí až mrazivou, místy nepříjemně klaustrofobickou atmosférou (výtečná práce kamery), ale bohužel stojí v dosti nápadném kontrastu s řadou velmi pomalých, nezajímavých a ničím nepřekvapujících scén převážně z úvodní části. Být Robert Enrico trochu svižnější, mohlo se jednat o opravdu výstavně zvládnuté válečné drama - takhle to je "jen" 85%.. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (15)

  • Režisér řekl, že Romy měla obavy z určitých scén, především z té ze znásilnění. „Čekala na mě ve 2h ráno, když jsem se vracel ze střižny. Upozornila mě, že se může hodně rozzuřit. Já jsem tedy na druhý den upozornil komparz. Romy byla tak prudká, že se hercům nepodařilo udržet ji na stole. A když se ji podařilo utéct, málem vypíchla oko herci, který ji bránil v cestě. Zjizvila mu obličej. A to byl teprve první zaběr!“ (theSaint)
  • Robert Enrico na Romy Schneider při jejich prvním setkání, mnoho let před tímto filmem, dobrý dojem neudělal. Mladý režisér to neodhadl a příliš silně jí tehdy, v Moulin de Vende, stiskl ruku, přičemž jí rozlomil vzácný prsten od Viscontiho. „Na Vás hned tak nezapomenu,“ vyštěkla rozčilená Schneider. (theSaint)
  • Film byl ve Francii vřele divácky přijat – v celé zemi jej vidělo přes 3 miliony diváků a v Paříži téměř milion diváků. (Duoscop)

Reklama

Reklama