Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Baladický príbeh odohrávajúci sa v slovenskej horskej oblasti pred druhou svetovou vojnou. Mladý horár sa po rokoch vracia z mesta do rodnej dediny. Stretáva sa so svojou detskou láskou Zunou, dievčaťom - živlom, ktorú niektorí považujú takmer za sväticu, iní za pobehlicu, ale všetci po nej túžia. Zuna rozumie prírode, je obdarená zvláštnymi schopnosťami a horár sa rozhodne, že ju chce za ženu. Keďže nie je sám, kto po nej túži, nevyhne sa konfrontácii s ostatnými mužmi, predovšetkým s divokým Tavom. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (29)

troufalka 

všechny recenze uživatele

Trochu to na mě působí dojmem, že psychedelický kabátek byl navléknut poté, co si pan režisér nevěděl rady, jak dílko uchopit. Akoby chtěl navodit zdání závažnosti analéhavosti, která ale zůstáva divákům skrytá, zdá se, že se příběhem kochá jen samotný tvůrce. Ani podruhé s odstupem času si nenašlo cestu do mého srdce. Mám ráda přímočaré kusy v čistém provedení. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Nedávno našinec viděl dolument o podávání LSD vybraným jedincům v Československu. Myslím, že režiséra a kameramana tohoto filmu nemohli vynechat, neboť takový obrazový psychedelický mejdan, kterým je tento film, aby i na progresivním Západě jeden pohledal. A drsná pohanská baladičnost a jistá pohádkovost příběhu k tomuto bláznivému kabátu dost dobře ladí. ()

Reklama

RHK 

všechny recenze uživatele

Těžko objektivně hodnotit, film jsem pár minut po začátku vypnul, nemám rád tyhle rádoby umělecké snímky plné mnohobarevných skvrn, kakafonických pazvuků a divokých kamerových experimentů. Navíc od tvůrce, který byl ochoten natočit v roce 1983 film s názvem Jozef Lenárt (normalizační komunistický pohlavár, který byl po revoluci stíhán za vlastizradu v souvislosti se sovětskou okupací v roce 1968)... ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Martin Ťapák a jeho režijní experiment na samém počátku normalizace. Kdo ví, co za celým pojetím této lyrické vrchárské balady stálo. I když se Ťapák po hlavě vrhá do stylu Jakubiska, Uhera či Chytilové, ani zde nezapomíná na svou režijní doménu, kterou je slovenský folklór, pevně spjatý s přírodou. Zde ovšem dostává celkový obraz velmi silný abstraktní nádech, podpořený fantastickou kamerou Viktora Svobody, který nabízí vskutku výborné záběry. Klasik filmové hudební scény na Slovensku tomu dodá nezbytnou míru dramatu s tajemným nádechem a můžeme si vychutnat vynikající návratový film o krásné tatranské divožence, hrdém zamilovaném horalovi, pohanském uhlíři i prostém lidu, žijícím pod majestátními horami, jež skrývají mnohá, často i dlouhá léta nevyřčená tajemství. ()

Havenohome odpad!

všechny recenze uživatele

Radšej nastoknutie na Judášovú sviecu, ako by som mal znova toto pozerať. Bliakajúci a chechtajúci sa herci za filtrami všetkých farieb. Opäť platí, že náhodný opilec s neukončeným základoškolským vzdelaním na ulici by podal väčší réžijný výkon. Toto sa raz dostane do rúk štátnej moci a tá to bude využívať pri výsluchoch ako mučiaci prostriedok. ......Ťapák to ostatne natočil len na objednávku vtedajších mocipánov. A potom to púšťali ostatným problémovým režisérom, ktorí nechceli podpísať, že súhlasia so vstupom vojsk Varšavskej zmluvy na naše územie. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • Natáčanie snímky Nevesta hôľ prebiehalo v Dobšinskej ľadovej jaskyni, Martinčeku, Lakšárskej Novej Vsi, Bratislave a na Kráľovej holi. (dyfur)

Reklama

Reklama