Poslední recenze (268)
Zimní prázdniny (2023)
Tak toto bol riadny slepačí vývar pre dušu. Vlastne veľmi konzervatívny priamočiary film postavený na dobrom scenári a hereckých výkonoch. Niečo medzi Kto chytá v žite a Harrym Potterom, ktorý zostal na Vianoce na Rokforte, samozrejme kúzla si odmyslite. Naratív sleduje tri osamelé postavy s ich tajomstvami a bolesťami a je to ten typ scenára, kde sa skrz dávkovanie indícií dostávate hlbšie do postáv a nakoniec ich uzriete v úplne inom svetle. V podstate je to taký dojemný feel good vianočný film.
Mnichov (2005)
Jeden z najnedocenenejších filmov od Spielberga a v novom tisícročí vôbec. Po jeho dopozeraní na vás padne šialená existenciálna tieseň. Je z druhu esteticky, štylisticky dokonalých diel, ktoré pojednávajú o absurdite ľudského bytia vôbec. Ten film nastoluje najdôležitejšie otázky o rodine, domove, príslušnosti k nejakej komunite ľudí, o hľadaní vlastných koreňov a nie je to žiadna selánka, žiadne rozdávanie kapesníčkov a potľapkávanie po pleci, proste kruto do ksichtu všetky nepríjemné múdrosti, až vás to rozseká podobne ako hlavného hrdinu. V niečom to pripomína Coppolov Rozhovor, tá téma toho, ako týpek dosiahne vrcholný level paranoje. A v tom ako vám to nedá žiadnu útechu mi to pripomína zase Sladký život, proste film, ktorý v celej nahote a čirosti rozpovie príbeh o osamelosti človeka. Štylisticky je to samozrejme totalný poprask, kamera úplne terno, typické spielbergovské zábery cez odrazy, sedemdesiatkové zoomovačky, aj roztrasená ručná kamera a sem tam tiež expresívne krivé zábery. Eric Bana podáva životný výkon, takúto rolu ostatne dostávajú hreci len pár krát za život.
Hrozny hněvu (1940)
Henry Fonda je herecký boh. Hrozná hnevu sú skvele zrežírovaný film a ten Henry Fonda tam je neskutočný. Už len kvôli nemu sa to dá pozerať dookola.