Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výborný thriller a ještě lepší komedie. Oba žánry se organicky mísí ve filmu režiséra Patrice Leconta Poloviční šance, kde se po sedmadvaceti letech, po snímku Borsalino, sešli Jean-Paul Belmondo a Alain Delon. Film se tak stal důstojným připomenutím jejich herecké a v neposlední řadě i kaskadérské kariéry; po scenáristické i režijní stránce je působivým holdem dvěma zářivým osobnostem francouzské kinematografie... Alice se dostala do vězení díky své životní vášni – luxusním autům, která ukradne, projede se v nich a pak je nechá spořádaně stát. Měsíc po smrti své matky dostane kazetu, ve které se jí matka svěří, že se ve svém mládí zamilovala do dvou mužů najednou, každý z nich tedy má poloviční šanci, že byl otcem její dcery. Po propuštění z vězení Alice postupně navštíví majitele autobazaru Léa Brassaca, bývalého legionáře, a zámožného lupiče klenotů Juliena Vignala. V první chvíli se oba brání, ale zakrátko je posedne otcovská láska, žárlivost a řevnivost. Alice je mladá a krásná, a tak netrvá dlouho a přivolá řadu problémů. Potíž je v tom, že se dostane do sporu zrovna s ruskou mafií, která se snaží ovládnout celou Francouzskou riviéru. Oba „hoši“ si tedy připomenou staré dobré časy, kdy používali svou sílu, dobrou mušku, odvahu a kdy se často velmi dobře bavili. (Česká televize)

(více)

Recenze (149)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dva staří lvi a jedna kráska na ozdobu se scenáristicky klopotně dostanou do boje plného výbuchů, eskamotérských kousků a přidrzlosti. Je to děj plný klišé a omletých schémat, ale v tomhle případě se dají odpustit, protože staří lvi Bebel a Alain jsou právě těmi, kdo tahle klišé sami v mládí důkladně omleli, když byla ještě nová a právě zrozená. Příběh tuhle skutečnost reflektuje a právě na ni staví, což filmu dodává na roztomilosti a rošťáckému popichování. Dva stárnoucí bardi vzpomínají na svou filmografickou minulost nikoliv s přílišnou nostalgií, ale spíše s hřejivým úsměvem.  Film dává dohromady oblíbená francouzská témata: pozdní hledání otcovství, lehce politický thriller a ztřeštěnou krimi. SHRNUTÍ: Nejenom za let na žebříku pod vrtulníkem – Bravo! ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Jsou filmy, kde je pro mě scénář a příběh hodně důležitou indicií pro konečné hodnocení, ale Poloviční šance je jedním z těch, kde udělám ráda výjimku. Je mně totiž velkým potěšením a poctou sledovat ty dva "trošinku" starší kluky Alaina a Bébeho vedle sebe, s jakou lehkostí hrají i když upřímně vzato mně připadalo, že snad ani nehrají, ale že je to přímo baví. Myslím si, že Leconte si s velkou chutí zarežíroval s takovými hereckými esy a s Vanessou, která tomu dávala tu správnou, sladkou a příjemnou příchuť a kterou si hned rok na to vybral do skvělého filmu Dívka na mostě. A Jeane-Paule Belmondo klobouk dolů před tvojí fyzičkou v tolika letech. Messieurs de grâce ! ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Konečně se Čt uvolila vysílat i mladší snímky Jeana-Paula Belmonda a Alaina Delona. Staré klasiky obou běží na televizních obrazovkách pořád, ale ty novější snímky už nikoli. Film je napůl komedií napůl akčňákem a je to též připomínka nejslavnějších časů obou herců. Ti si ze sebe navzájem utahují a v ději se špičkují odkazy na starší filmy. Jedna z nich je i výlez Belmonda po žebříku visícím z helikoptéry. A zase to Belmondo, i ve více než šedesáti, dokázal. Děj filmu je sice zvláštní, protože dvojice si podmaní celou ruskou mafii, vyhodí do povětří kasino a to by museli mít tedy opravdu hodně výbušnin. Nemluvě o tom, že ruští zabijáci nedokážou ani jednoho z hrdinů zabít, zatímco oni kosí všechny podobně jako Chuck Norris ve svých starých filmech. Pro milovníky obou těchto nesmrtelných legend bude ale film jasná oddechovka, která určitě potěší různorodé smysly, když tedy nebudete příliš řešit dějovou nelogičnost. ()

PORTER44 

všechny recenze uživatele

Docela dobrá krimi komedie s dvojkou Belmondo,Delon a jen co se objeví Paradis dostanou se do křížku s ruskou mafií ale dvojce vysloužilců si s nimi lehce a s humorem poradí.I v pokročilejším věku mě tato dvojice dobře pobavila a jak bylo vidět na konci v ukázkách z natáčení bavily se i oni. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

V žádném případě se nejedná o superdílo, především je to snaha dát tělu i duši odpočinek, ale také, jak tu již mnozí zdůraznili, přání obou protagonistů rozloučit se zažitým způsobem filmové tvorby ve stylu laškovného hochštaplerství a rošťáctví, ve kterém strávili větší část svého filmového života. Příjmení Paradisové je v dokonalé sodě s jejím vzhledem něžného bezelstného andílka, který nikdy za nic ale opravdu nemůže. Film je přitom plně aktuální a zarámování s bojem s jelcinskou mafií, která nikdy za nic nemůže a vždy si ví rady se vším, jen umocňuje tu osvícenou lehkost prolínání tří žánrů. Své tu dostává i francouzská policie, která má ke gabinovskému komisaři Maigretovi opravdu daleko. O osobnostech Belmondově a Delonově se nám ještě bude stýskat. O nich i o kvalitě, kterou vyzařovali a kterou bez pochyby byli. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Na konci filmu sedí oba hlavní hrdinové v parku v Kanadě a kouknou na velkou budovu kanadské banky. Ve filmu Bezva finta (1985) Belmondo coby hlavní postava filmu vykradl právě kanadskou banku. (Arnost.Dadak)
  • Scéna, kdy Léo Brassac (Jean-Paul Belmondo) odhalí svůj hangár plný zbraní Julienu Vignalovi (Alan Delon) a dvojice si bere zbraně, je podbarvena hudbou z filmu Borsalino (1970), kde si herci zahráli společně poprvé. Na film odkázuje Delon otázkou: "Dokážeme to ještě?" (Arnost.Dadak)

Reklama

Reklama