Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výborný thriller a ještě lepší komedie. Oba žánry se organicky mísí ve filmu režiséra Patrice Leconta Poloviční šance, kde se po sedmadvaceti letech, po snímku Borsalino, sešli Jean-Paul Belmondo a Alain Delon. Film se tak stal důstojným připomenutím jejich herecké a v neposlední řadě i kaskadérské kariéry; po scenáristické i režijní stránce je působivým holdem dvěma zářivým osobnostem francouzské kinematografie... Alice se dostala do vězení díky své životní vášni – luxusním autům, která ukradne, projede se v nich a pak je nechá spořádaně stát. Měsíc po smrti své matky dostane kazetu, ve které se jí matka svěří, že se ve svém mládí zamilovala do dvou mužů najednou, každý z nich tedy má poloviční šanci, že byl otcem její dcery. Po propuštění z vězení Alice postupně navštíví majitele autobazaru Léa Brassaca, bývalého legionáře, a zámožného lupiče klenotů Juliena Vignala. V první chvíli se oba brání, ale zakrátko je posedne otcovská láska, žárlivost a řevnivost. Alice je mladá a krásná, a tak netrvá dlouho a přivolá řadu problémů. Potíž je v tom, že se dostane do sporu zrovna s ruskou mafií, která se snaží ovládnout celou Francouzskou riviéru. Oba „hoši“ si tedy připomenou staré dobré časy, kdy používali svou sílu, dobrou mušku, odvahu a kdy se často velmi dobře bavili. (Česká televize)

(více)

Recenze (149)

vesper001 

všechny recenze uživatele

Je to tak půl na půl. Scény s ruskou mafií mě nudily, jakmile se ale objevilo hlavní trio, začalo mě to zase bavit. Jean-Paul Belmondo a Alain Delon se v rolích bývalých borců a nyní rádoby otců očividně také baví. („Chce to krevní zkoušku.“ „To jako kdo vydrží dýl?“) A Vanessa Paradis se mezi nimi naštěstí neztrácí. Pro fandy francouzských hereckých legend příjemná zábava na deštivé nedělní odpoledne, která ostatním ale asi mnoho neřekne. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dva staří lvi a jedna kráska na ozdobu se scenáristicky klopotně dostanou do boje plného výbuchů, eskamotérských kousků a přidrzlosti. Je to děj plný klišé a omletých schémat, ale v tomhle případě se dají odpustit, protože staří lvi Bebel a Alain jsou právě těmi, kdo tahle klišé sami v mládí důkladně omleli, když byla ještě nová a právě zrozená. Příběh tuhle skutečnost reflektuje a právě na ni staví, což filmu dodává na roztomilosti a rošťáckému popichování. Dva stárnoucí bardi vzpomínají na svou filmografickou minulost nikoliv s přílišnou nostalgií, ale spíše s hřejivým úsměvem.  Film dává dohromady oblíbená francouzská témata: pozdní hledání otcovství, lehce politický thriller a ztřeštěnou krimi. SHRNUTÍ: Nejenom za let na žebříku pod vrtulníkem – Bravo! ()

Reklama

Apophis 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem si nebyl jistý, co mám od tohoto filmu čekat. Obával jsem se nejhoršího, tedy naprosté slátaniny! K mému překvapení se o slátaninu nejednalo, ba naopak, jednalo se o dokonalý film!! Jean-Paul Belmondo i Alain Delon byli prostě dokonalí, zkrátka se jednalo o perfektně sladěný herecký koncert. Ve výše zmíněném koncertu ale také další sólový nástroj hrála (a bez překlepů) Vanessa Paradis, která po boku starších kolegů rozhodně nehrála druhé housle... Tak například "Hodně štěstí, zdraví", následované Delonovým "ÁÁÁÁÁ Ťup!" bylo k popukání. Abych ale nechválil jen tři herce, musím říci, že jsem si tam nevšiml nikoho, kdo by hrál špatně. Nebo řečeno jinak, všichni hráli dobře. Co nakonec?? Poloviční šance je prostě dokonalý film a jediné, co nechápu je, že má hodnocení jen 63%! ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele

S potěšením jsem se včera v televizi znovu podívala na skvělou francouzskou krimikomedii s mými milovanými hereckými veterány, kteří ani po letech neztratili nic ze svého šarmu. I když zápletka možná není originální, tak celý příběh je vtipný, dynamický a zábavný, nemluvě o excelentních hereckých výkonech. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

To je tak, když režisér Patrice Leconte na projížďce dijonskými lesy (ano těmi, v jejichž středu se těží ona slavná dijonská hořčice) najede na pařez a musí kvůli zdlouhavé opravě svého Citroënu 2VC přespat v tamním starobinci. Slovo dalo slovo a za polívku slíbil ještě jednu šanci pro tři místní svěřence Belmonda, Delona a madame Râpe de Vieux (je to ta babka v tom avokádovém fiží, jak se mihne v samotném závěru filmu. Zdroj: Google pro chromé). S těmito stojany z antikvariátu se rozhodl natočit poslední akční biják všech dob a budiž mu ku cti přičteno, že k tomu ani nepotřeboval počítač, aby starce donutil běhat. Pánové Belmondo a Delon se snaží, seč můžou a tak tedy nezbývá, než obviňovat výše jmenovaného režiséra, když to stejně zeslonil (jako zkonit, ale mnohem víc). Navzdory kvantu kortikoidů, co zařvaly ve prospěch filmu, se dobrý biják prostě natočit nepodařilo a tak si říkám, nebyl on, ten režisér Leconte, také něčím postižen? Například tím Němcem, co mi pořád schovává věci? Nebyl, milé děti, zeslonila to ta strašilka Vanessa Paradis, které by se do rozštěpu vešel celý Tour Montparnasse. A je to škoda. Dvě hvězdy za dvě hvězdy. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Na konci filmu sedí oba hlavní hrdinové v parku v Kanadě a kouknou na velkou budovu kanadské banky. Ve filmu Bezva finta (1985) Belmondo coby hlavní postava filmu vykradl právě kanadskou banku. (Arnost.Dadak)
  • Scéna, kdy Léo Brassac (Jean-Paul Belmondo) odhalí svůj hangár plný zbraní Julienu Vignalovi (Alan Delon) a dvojice si bere zbraně, je podbarvena hudbou z filmu Borsalino (1970), kde si herci zahráli společně poprvé. Na film odkázuje Delon otázkou: "Dokážeme to ještě?" (Arnost.Dadak)

Reklama

Reklama