Režie:
David FincherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Darius KhondjiHudba:
Howard ShoreHrají:
Brad Pitt, Morgan Freeman, Gwyneth Paltrow, Richard Roundtree, R. Lee Ermey, John C. McGinley, Kevin Spacey, Julie Araskog, Mark Boone Junior, John Cassini (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Dva policisté (Brad Pitt a Morgan Freeman) jsou na stopě geniálního vraha, zodpovědného za sérii děsivých vražd, jejichž oběti spojuje sedm smrtelných hříchů. V jedné z rolí tohoto kvalitního trhilleru, zasazeného do temného města nasáklého bolestí a zkázou, uvidíte také Gwyneth Paltrow. David Fincher (Klub rváčů, Zodiac, Podivuhodný případ Benjamina Buttona) s dokonalou znalostí našich nejhlubších obav pevně svírá otěže akce – fyzické, psychické i spirituální – neodvratně směřující k rozuzlení, které do hloubi otřese i tou nejzatvrzelejší duší. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (2 385)
Fincher opět depkoidní, jak to umí jenom on. Odporné vraždy, zvláště ta první s tlouštíkem není příliš koukatelná. Policajti zřejmě nevědí, co je to vypínač a tak si neustále svítí baterkami, aby toho pochmurného šera bylo co nejvíc. I věčně padající déšť na náladě nepřidá, to už věděl Scott v Blade Runnerovi. Depka střídá depku a zajímavý, pochmurný scenář hraje Fincherovi do karet. Protože depku, to on přece umí, to už všichni víme. Připočtěme k tomu neodolatelně odporného záporáka ve Spaceyho podání a na hollywoodské poměry vskutku neobvyklý konec a vyjde nám jasně pětihvězdičkové hodnocení. ()
Naprosto perfektni temnej thriller a jeden z nej Fincherovo filmu a celkove jeden z nej filmu v tomhle zanru, ale aby byl mezi nejlepsima 20, to zase ne. Skoda, ze Fincher nedaval vic zaberu na obeti, hlavne u posledni to zamrzi, ale i tak je film dost drsnej. Morgan Freeman predvadi svuj standartne nadprumernej vykon a Brad Pitt se hodne snazi, ale jakmile je na scene celkem vyhublej a docela strasidelnej Kevin Spacey, tak strhava pozornost na sebe. Filmu nemam v podstate co vytknout, dobri herci, paradni atmosfera, slusna hudba, skvela kamera a rezie, originalni smrti a v ramci moznosti i originalni pribeh, kterej se zdatne vyhejba nekolika klise, ale presto me tenhle film nikdy tak nedostal jako nektere jine uzivatele. Jasnejch 5*, ale i kdyz jsem film videl uz hodnekrat, mezi moje oblibene se nezaradi. ()
Tak jsem si mohl odškrtnout další film z top 100. A to mi těch, které bych z tohoto spektra rád viděl nezbývá tolik. Sedm ale rozhodně patří mezi ty nejlepší z nich. Ať už jsem se snažil sebevíc, nenašel jsem nic co by se mi zde nelíbilo! To vše navíc bylo zakončeno dokonalým a naprosto nepředvídatelným koncem. ()
Vskutku dokonalá esej na témat "moderní civilizace a její chorobná brutalita". Fincher tímhle filmem definitivně přesvědčil, že patří mezi tvůrce s osobitým stylem a především talentem natočit dramatický film s myšlenkou. Paralela s Dantem a klasickou evropskou literaturou je sice do značné míry velice zjednodušená, ale o to drtivěji dopadá poselství filmu Sedm na diváka. Je těžké odolat postavám, které vás díky výtečnému hereckému ztvárnění vtáhnou do děje natolik, že závěr filmu je i divákovým prozřením a bolestivou katarzí. Zejména role Morgana Freemana patří mezi to nejlepší, co v žánru thriller kdy vzniklo. A mám pocit, že snímek Sedm došel na samou hranici možností tohoto žánru. Žijeme v době, která dává pojmu hřích zcela novou dimenzi. Film Sedm je toho dokonalou ilustrací... ()
Ten film je jak silná deka, která vás bez možnosti úniku přikryje na celých 127 minut. Zažil jsem hodně diskuzí na téma, jestli takový film může být označen jako dobrý, od estetiky ošklivosti až po estetiku zla. Ale i já dávám plné hodnocení, protože si myslím, že ten film onu pomyslnou hranici ještě nepřekročil a ve své třídě mu může konkurovat snad jen "Mlčení jehňátek". ()
Galerie (55)
Zajímavosti (135)
- Jedná se o první spolupráci Brada Pitta a Davida Finchera, kteří poté společně natočili také snímky Klub rváčů (1999) a Podivuhodný případ Benjamina Buttona (2008). (Nancy...)
- Odkaz na film se objevil ve videoklipu ke skladbě „Haifisch“ od kapely Rammstein. (Panfilmex)
- V predaji lístkov sa filmu prekvapujúco darilo aj v porevolučnom Iráne (pred tým, ako iránsky režim prevzal kontrolu a zakázal čokoľvek západné). Úspech v Iráne možno čiastočne pripísať skutočnosti, že z krajiny pochádza kameraman Darius Khondji. (WalterIK7)
Reklama