Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 074)

castor 

všechny recenze uživatele

Potřetí a zase v jiné podobě. Jednička byla tajemná a napínavá, dvojka akční a vizuálně atraktivní. Trojka si jde svojí vlastní cestou. David Fincher mi dal kdysi docela zabrat, protože mi velkou měrou posloužil v mojí bakalářské práci. Nicméně mi kosmický debut jako jediný z jeho zářivé filmografie dlouho unikal. Nedosahuje sice kvalit předešlých kultovních majstrštyků pánů Scotta a Camerona, nicméně cílevědomý mladík, který se coby osmnáctiletý dostal do trikové továrny Industrial Light & Magic, dokázal, že se od většiny svých kolegů (z Propaganda Films) odlišuje. I když to vyvolalo víc rozpaků než nadšení. Jeho filmy mají přesah a tím, že se pouští do poněkud (pro „klipaře“) neobvyklých projektů, se stal černou ovcí. Fincherův výlet do sci-fi žánru bohužel doplatil na několikrát přepisovaný scénář, zřejmě i na permanentní dohled producentů, přesto bravurně zvládá práci se zachycováním stísněných prostor, s izolací a jeho trumfem je i opět velmi dobrá Sigourney Weaver. *** V roce 2020 jsem si dal o půl hodiny delší verzi a „zklamání“ nepolevilo. Tvůrci se prostě rozhodli k návratu k tajuplnosti jedničky, ale snažili se nezapomenout na akční stránku dvojky. Prostě jakýsi kompromis. I tak je trojka divná, myšleno skoro až úchylná. Ostatně už jen skličující prostředí vesmírné věznice, která je plná masových vrahů a pedofilů, je dost jiné. Nesedla mi mytologická nadstavba, navíc se výsledek ani nepřibližuje Cameronovu tempu. Vadí až otravně počítačový Vetřelec, naneštěstí je tenhle Fincher i hodně neosobní. Tři hvězdy musím nechat. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Vetřelec 3 si je svou temnou atmosférou a pomalejším tempem, nejvíce podobný s klenotem R. Scotta z roku 1979. Jako fanouška ságy mě zde pokaždé nejvíce potěší neveselá nálada filmu, závěrečné nahánění Aliena a následná originální olověná lázeň. Minusem jsou v některých scénách okaté, až asylumácké digitální efekty a měnící se velikost vesmírného masožravce. Fincher si však, až na několik těchto mušek - nevedl vůbec špatně a do filmu zapracoval ponurou atmosféru, tolik typickou pro své další snímky. P.S. Těším se na speciální edici, kde je 35 přidaných minut o které byla původní verze ošizena - to by mohla být pochoutka. P.P.S. Tak prodloužená verze není vůbec špatná, několik nových scén opravdu stojí za pozornost, ale rozhodně se nejedná o pasáže, které by vykolejily děj někam úplně jinam. Přesto potěší. ()

Reklama

akisha 

všechny recenze uživatele

Fincher se tady trochu utnul, ačkoliv zas tak strašné to taky nebylo. Odklon od klasické alienovské atmosféry a stylu vyprávění nebyl tak špatný, jako nesympatický vyšinutý vrahouni, ze kterých vyčnívá jen dobrý výkon Charlese Dance. Možná se Henriksen neměl ukázat až asi minutu před koncem, filmu by prospělo, kdyby mělo aspoň pár herců charizma. Samozřejmě Sigourney je fajn jako vždy a docela se mi líbil konec, musím ale uznat, že následující Vetřelci - vzkříšení, se mi líbili o trochu víc. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Opět další režisér a opět jiný filmek. Vetřelec ze psa? Proč by ne! Trenstanci bez střelných zbraní? Dobrý nápad. Třetí díl zase tolik za staršími bratříčky nepokulhává. David Fincher vytvořil řádně hutnou depresivní atmosféru. PS: Po zhlédnutí Special Edition vyznívá "Trojka" úplně jinak. Na zrod ze psa můžeme zapomenout, to kráva byla dotyčná máma. Viděl jsem ji dvakrát a už si ji jen tak nepustím. Je s podivem jak zcela rozdílné filmy sledujeme. Speciální verze je zbytečně dlouhá, kdežto kratší verze je tak nějak správně našlápnutá. Když bych měl hodnotit procentuelně SE: 70%, Kino verze: 85% ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

musim rict, ze na me v necem pusobi tenhle dil mnohem depresivneji, temneji a strasidelneji nez vsemi vychvalovana jednicka (v ktere mi nejstrasidelnejsi prisel zaver, cely film byl sice dokonale zvladnutej, atmosfericnej, ale strasidelnej...) uz od opravdu hnusneho uvodu, kde nam pekne ve zkratkovitych scenach ukazou neco, co jakymsi zahadnym zpusobem uslo vsem na konci dvojky, je citit, ze tenhle film nebude vubec optimisticky, doslova se tomuto pojmu bude vysmivat.. a je to tak. Trochu me ale vcelku zacatek nastval, pekne je zde ukazano, jake malickosti (v malych uvozovkach) mohou zpusobit nebyvale nasledky.. Ripleyova si musi sahnout az na dno svych sil, a jeden psovity predator pomalu, ale brutalne jiste likviduje jednoho vezne za druhym, az je vse korunovano stylovou honickou napric temnymi tunely veznice.. jedine co si mohli odpustit, bylo zbytecne zdigitalizovani vetrelce, vypadal zdalky opravdu hnusne.. a jak je uz u finchera trochu zvykem, film dodrzuje svuj pesimismus az do uplneho konce, ktery je neslavnym zakoncenim jedne sagy (ctvrty dil neberu, to uz je z uplne jine doby z jineho vesmiru) Suma: je to tedy velice dustojne pokracovani prvniho atmosferickeho dilu, fincher sice jeste nedokazal uchvatit tak jako ve svoji pozdejsi sedmicce, ci jako ridley v celkovem Alienovi, ale hodne se tomu priblizil. dobre 4 ()

Galerie (118)

Zajímavosti (59)

  • Sigourney Weaver (Ellen Ripley) měla ve smlouvě, že pokud se zastaví natáčení a bude si muset znovu oholit hlavu, dostane 40 000 USD navíc. Když k tomu opravdu došlo, producenti raději nechali vyrobit zvláštní umělou pleš za 14 000 USD. (zdeny99)
  • Celosvětová premiéra proběhla 19. května 1992 v Century City (stát Kalifornie). (Varan)
  • Jednu verzi scénáře napsal i William Gibson, známý především svým cyberpunkovým románem “Neuromancer“. Scénář byl ale zamítnut. Jedním z důvodů mohlo být i to, že se měl odehrávat na vesmírné stanici ve stylu Sovětského svazu. (Danny F.)

Související novinky

Fincher a zombíci?

Fincher a zombíci?

12.08.2016

Kdybyste nechali filmové fandy hlasovat o tom, zda by chtěli vidět blockbuster od Davida Finchera, dopadlo by to celkem jednoznačně. Režisér Sedmi nebo Klubu rváčů patři mezi filmařskou elitu, která… (více)

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Reklama

Reklama