Režie:
Paul W.S. AndersonScénář:
Paul W.S. AndersonKamera:
David JohnsonHudba:
Harald KloserHrají:
Lance Henriksen, Sanaa Lathan, Raoul Bova, Tommy Flanagan, Ewen Bremner, Colin Salmon, Pavel Bezděk, Petr Jákl, Eoin McCarthy, Jan Pavel Filipenský (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Zazobaný průmyslník Charles Bishop Weyland podnítí vytvoření mezinárodního týmu archeologů, přírodovědců a bezpečnostních expertů pod vedením ekoložky a cestovatelky Alexy "Lexy" Woodsové, který má prozkoumat záhadné obrysy budovy schované hluboko pod ledovým příkrovem poblíž Antartidy. Tím začíná neuvěřitelné a zároveň strašlivé dobrodružství – nikdo z nich netuší, jaké překvapení, ukryté v hloubce 2000 stop pod zmrzlým povrchem, je čeká… Členové expedice najdou pyramidu se stopami aztécké, egyptské a kambodžské kultury. V jejím nitru objeví bludiště chodeb, jehož technologické vybavení ukazuje na práci neznámých mimozemských civilizací. Stěny místností neočekávaně mění tvar, vězní jednotlivé členy týmu a oddělují je od jejich kolegů. Při strastiplné cestě napříč pyramidou vyjde najevo strašlivá pravda: podzemní chrám obývají predátoři, kteří drží v zajetí živou vetřelčí královnu. Ta ve stoletých intervalech klade vajíčka, z nichž se líhnou vetřelci, jejichž vybíjením mladí predátorští válečníci absolvují zkoušku dospělosti. Expedice tak přichází přímo do války mezi vetřelci a predátory. Dostane šanci zůstat jen nezúčastněným pozorovatelem? Postavu miliardáře Charlese Bishopa Weylanda scenáristé napsali pro herce Lance Henriksena, který hrál ve filmech Vetřelci a Vetřelec 3. Filmem Vetřelec vs. Predátor si režisér Paul W. S. Anderson, jeden z největších fanoušků filmů o Vetřelcích a Predátorech, uskutečnil svůj sen. (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (926)
Mr. P.W.S. Anderson je zřejmě světový rekordman, když na ploše necelých 90 minut dokázal svou levnou koprodukcí zneuctít hned dvě slavné filmové série čítající pět skvělých filmů. Scénář je vyloženě odfláklý a plný nelogičností. Vetřelci dosahují dospělosti asi za pár desítek minut od nakladení vajíčka, v pyramidě jsou jich desítky, přičemž není jasné, z čeho se vylíhli, když lidí bylo uvnitř jen pár, královna útočí i na predátora, který v sobě nese vetřelčí zárodek atd. Motiv přátelského predátora-staršího kamaráda mi moc nesedl a historické pozadí o predátorech v kolébce civilizace je tak trochu "silly". Všichni herci ve vedlejších rolích tvoří jen křoví a vesmírné potvory jsou vystavovány na odiv dlouhé desítky minut, protože někteří lidé stále nechápou, že největší hrůzu vzbuzuje to, co je skryto. K tomu si ještě připočtěte úzkostlivě nebrutální záběry kvůli mírnějšímu ratingu (aby studio vydělalo víc peněz na už tak dost úsporně natočeném filmu). ()
Než jsem tento film viděl, tak jsem si vyslechl dva názory...jeden zněl, že je to naprosto nezáživný a "mozkovymrdózní" snímek. Druhý názor zněl - "JE TO SUPER, OPRAVDU BOMBAstické !!!" A teď, když jsem to konečně zhlédl, tak musím říct, že se přikláním spíše k té druhé skupině...jenže ne na 100%. Anderson umí dělat filmy podle her, to ano...ale u AvP se mi nějaké věci moc nelíbily (stejně jako u RE) - např., že jeden vetřelec si na začátku udělá celkem slušný bodycount a nebo ten konec (který se dá v půlce filmu odhadnout......ale trošku mi to nejde dohromady, podle mě by to predátoři prostě poznali, anebo to musela zneškodnit královna - zasvěceni vědí, jak to myslím). Ale i přes tyto zápory si myslím, že film je celkem dobrý (nenudil sem se ani na vteřinu). ()
Vetřelec je degradován na slintajícího hopsala, který zbytky své rafinovanosti nechal v původní tetralogii - a hlavně kvůli tomu to u mě Anderson i tentokrát prohrává. Dokud se nesympatické hlavní postavy seznamují s mrazivým prostředím i samy se sebou, je to spíš nuda než zásadní otrava. Když se ale vetřelčí novorozeně líhne pár minut po setkání s facehuggerem, královna čiperně pobíhá a predátor nesmyslně respektuje nicotného člověka, schovávám unaveně hlavu v dlaních a odcházím. Ostuda. ()
A mně se to líbilo. Bylo to sice blbé jako autodráha bez trafa, ale protože mám rád cokoliv, kde vetřelec mrská ocasem, anebo predátor "growluje", přimhouřil jsem obě oči, skoro tak, že už jsem nic neviděl, a nechal se unášet vlastní představivostí. Pravda, ke konci mě to už tak sralo, že jsem proklel Andersona do pátého kolena... ale stejně jsem se po čase do pyramidy vrátil a vychutnal si to znovu. ()
Tady musím pochválit a vyzdvihnout kvalitu Predátorů, kteří svojí skvělou novotou, oplývají díky českým ručičkám. Jak postava predátora, tak postava vetřelce byla totiž vytvořena v barrandovských ateliérech. ( Sice byli vytvořeny dle požadavků, ale celkový konečný dojem je opět v rukách umělců samotných.) Jediný dojem kazí fakt, že vetřelec v určitých záběrech má nadměrně bílý chrup a spíše by se hodil do reklamy na colgate. Za tuhle nevhodnou scénu musím hvězdu sundat. Příběhově je to sice něco jiného, nežli od standardů, ale ty bitky mezi oběma stvůrami jsou prostě bezchybný. ()
Galerie (105)
Photo © 2004 20th Century Fox Film Corporation
Zajímavosti (57)
- Paul W.S. Anderson mluvil před natáčení s Jamesem Cameronem. Ten mu řekl, ať hlavně - slušně řečeno - nezkazí vetřelčí královnu. (vofo)
- Scéna, v níž hlavní hrdinka prchá společně s predátorem, se točila před zeleným plátnem v Praze, nedaleko stanice metra Kolbenova. (ČSFD)
- Společnost Weyland Industries je předchůdcem korporace Weyland-Yutani, která v sérii filmů Vetřelec neustále usiluje o zachování nebezpečných nestvůr. (Danny F.)
Reklama