Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 074)

Matty 

všechny recenze uživatele

Každého z prvních tří Vetřelců dokonale charakterizuje jedno přídavné jméno. Jednička byla napínavá, dvojka akční a trojka úchylná. Jak jinak taky, když Ripleyová ztroskotá na vězeňské planetě obydlené těmi nejzvrhlejšími sexuálními devianty, kteří neviděli ženskou dýl než pevnou stolici. Ale je tu ještě jeden host do domu – alien. I když vlastně ne jen jeden. Spíš jeden na třetí. Nebo na druhou? David Fincher netočí tak docela normální filmy a když už, tak ne o docela normálních lidech. A netočí špatně, pokud zrovna... netočí špatně! Vetřelčí zářez na jeho pažbě nejspíš nebude moc hluboký, respektive neměl by být. Nemohl jsem se zbavit dojmu, že tentokrát natáčel pod tvrdým tlakem z vnějšku, je to hodně mainstreamové a hodně neosobní (až na pár chutných honiček v závěru). Chvílemi hrůzně zmatené, jako by Fincher utíkal před vetřelcem a jindy tak klišovité, jako by zrovna vylezl z hibernátoru. Dokonce i ta pověstná fincherovská depresivní nálada tu chybí. Ale byl to jeho první vážnější počin na poli celovečeráků, což část křivd ospravedlňuje. A ten zbytek vydá maximálně na ***. 60% Zajímavé komentáře: ScreamJay, JohnnyD, MIMIC, PALINO, mr.kliky ()

sud 

všechny recenze uživatele

Ve srovnání s výtečnou "jedničkou" a "dvojkou" je "trojka" o mnoho slabší. Schází jí ta potřebná atmosféra, na které byla jednička postavená i nabušená akce, hlavní deviza dvojky. Jediným plusem (i když poměrně velkým) jsou skvělé vizuální efekty. Jinak co se týče obsazení tak holohlavá Sigourney Weaverová na mě dojem neudělala. Škoda. Velká škoda. ()

Reklama

Falko 

všechny recenze uživatele

Trojka sa opät v niecom lisi v porovnani s prvymi dvoma castami, avsak stale si udrzala tu dusnu hororovu atmosferu a okrem toho v debute Davida Finchera bolo citit, ze reziser nechcel setrit ani krvou a prvykrat boli pouzite aj pocitacove triky namiesto animatronickych Votrelcov, preto sa Votrelec pohyboval inak, co potvrdila vo filme aj samotna Ripleyova. Mne osobne sa trojka velmi pacila, aj ked bola trosku ina, ale to mi nevadilo. Velke plus ma u mna uvodny zaciatok 20th Century Fox, ktorej hudba sa nenapadne ku koncu zvucky premenila na hororovu hudbu, pricom nam divakom mala napovedat, ze sa ideme divat na nieco hrozive... 02.12.2010 _______ Sigourney Weaver - (Ellen Ripleyová) +++ Charles S. Dutton - (Dillon) +++ Charles Dance - (Clemens) +++ Lance Henriksen - (Bishop) +++ Pete Postlethwaite - (David) +++ Paul McGann - (Golic) +++ Brian Glover - (Andrews) +++ Ralph Brown - (Aaron) +++ Hudba: Elliot Goldenthal +++ Produkcia: Walter Hill, Sigourney Weaver +++ ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Třetí pokračování sice nedosahuje ani zdaleka kvalit dvou předchozích dílů, ale i tak je to pořád nadprůmrnej horor. Je dobře že v podstatě ač je to pořád o tom samým, tak je každej díl jinej, což je určitě dobře a i tady to vězení neni rozhodně špatný místo pro vetřelce, ale jak už sem řek, na předchozí díly to jednoznačně nemá ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Námet je fajn, Sigourney Weaver ako vždy skvelá, kúzla s kamerou a jej objektívmi v tuneloch väzeňského labyrintu perfektné a filmu nechýba ani výrazný, typicky fincherovsky depresívny autorský náboj. Lenže práve ten akoby nebol dotiahnutý do takého levelu, akého je Fincher obvykle schopný, a aký by filmu dopomohol k pôsobivosti, rovnajúcej sa jeho predchodcom. ()

Galerie (118)

Zajímavosti (59)

  • Jednu verzi scénáře napsal i William Gibson, známý především svým cyberpunkovým románem “Neuromancer“. Scénář byl ale zamítnut. Jedním z důvodů mohlo být i to, že se měl odehrávat na vesmírné stanici ve stylu Sovětského svazu. (Danny F.)
  • První film ságy, v němž můžeme vidět i pohled z perspektivy vetřelce. (ClintEastwood)
  • H.R. Giger navrhl pro film i vetřelce, který měl zvířecí pařáty, čímž připomínal pumu. Když mu producenti řekli, ať zkusí něco trochu víc sexy, vymyslel xenomorfa s ženskými rty, který měl zabíjet polibkem. Tento "polibek smrti" byl pak využit v hororu Mutant (1995). (zdeny99)

Související novinky

Fincher a zombíci?

Fincher a zombíci?

12.08.2016

Kdybyste nechali filmové fandy hlasovat o tom, zda by chtěli vidět blockbuster od Davida Finchera, dopadlo by to celkem jednoznačně. Režisér Sedmi nebo Klubu rváčů patři mezi filmařskou elitu, která… (více)

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Reklama

Reklama