Reklama

Reklama

Roger Greenberg je ztělesněním „pana zbytečného", inteligentního čtyřicátníka, který žije ve snech zpackaného života a věčného nicnedělání. Kdysi opustil slibně se rozjíždějící rockovou kapelu a odjel do New Yorku za „kariérou" pokrývače a současným psychickým zhroucením. Po letech se vrací do L.A., aby pohlídal dům úspěšného bratra, a v setkání s bratrovou osobní asistentkou Florence se možná skrývá i sebekritické prozření. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

andrii 

všechny recenze uživatele

Nervózní neurotik, citlivý cholerik, těkavě chvějná postava s fobií na "mumraj" kolem své duše, těla. Psychicky „zatížený,“ existenciálně neuspořádaný Ben Stiller bez komických výstupů podává stížnost na život. Zalekl se, neví, jak pokračovat, jak začít, co si s novým zázemím počít…A co city? Dva světy v jeden spojit? Navzdory reálnému brouzdání vyprahlostí, emocionální zmrtvýchvstání? ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Projekt, který zpočátku působí jako obhajoba Bena Stillera, herce. Jako taková funguje slušně. Roger Greenberg je propracovaná, neotřelá, zajímavě a povědomě nepříjemná figura, která nemá na filmovém plátně dvojníka - napjatého, trápeného nenaplněnými ambicemi a hledající (zoufale a většinou na špatném místě) způsob, jak dát životu smysl. Jeho cesta to embrace the life he didn't plan je navíc v současnosti inspirativnější než dřív, kdy iluze, že úspěšně a zcela plánovat lze, nebyla tak rozšířená. Zdatně sekundují rockově použitý Rhys Ifans a typově přesná Greta Gerwig v roli nejisté dívky, která dělá ficku a po nocích vystupuje v lokálním podniku se setem tklivých neofolkových písní. Jako film funguje Greenberg ale pro užší publikum Amerického nezávislého léta, kteří rádi menší porce všeho. Komedie uvedená na ČSFD v rubrice žánr je samozřejmě nesmysl, film rezignuje na produkci sebenepatrnějšího náznaku třeskuté zábavy a smát by se u něj mohl jen idiot. Coming-of-age po čtyřítce je trapas jiného druhu, než jakými diváky podarovával svého času Stifler. Film, na který by se ze sebe-výchovných důvodů měli podívat mnozí. ()

Reklama

silentname 

všechny recenze uživatele

Keď sa spoja Noah Baumbach s Gretou Gerwig, môžeme počítať s dobrým filmom. A "Greenberg", ktorý skutočne odzrkadľuje osobnosti oboch. Nebudem už ani hovoriť, že Greta je úžasná, lebo to môžem hovoriť donekonečna. Osobne mám vždy pocit, že keď sa dostane do nejakej postavy, tak si ju vie podľa seba prispôsobiť a dať jej svoju vlastnú osobnosť. A nikde to nie je vidno lepšie, ako keď hovorí Benovi Stillerovi svoj zážitok s kamoškou, kde sa rozhodli správať trošku inak ako normálne. Spôsob, akým to hovorí pôsobí, ako keby skutočne taký zážitok mala a teraz si naňho spomínala a rozprávala nám ho všetkým. A to je podľa mňa tak skvelé, že o chvíľu som sa na tom smial tiež. Ben Stiller je tiež super a osobne mám pocit, že je to opäť film, ktorý nenadchne divákov, ktorí čakajú bežnú americkú komédiu. Má to dobré momentky, má to srdce, má to dobre napísané dialógy a atmosféru, ktorá funguje. Osobne by som si vedel predstaviť sa s Florence stretnúť, porozprávať sa s ňou a byť veľmi spokojný. Funguje veľmi dobre. A vo všetkých scénkach mám pocit, že tomu dáva emočne svoje maximum a vie sama, čím by si jej postava prešla. Je to skutočne zvládnuté. Možno by som chcel iba aby mal film lepší spád, a aby jeho vedľajšie postavy fungovali lepšie. Inak som zhodnotil, že tento film mi vynikajúco ukazuje, aký je rozdiel medzi Gretou Gerwig a Juno Temple. Kým jedna dokáže byť sympatická v každom filme, z druhej neustále mám pocit, že je to "bad girl". Rozhodne si myslím, že film stojí za pozornosť. Hodnotenie: B+ ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Existenciální drama, řešící otázky nezaměstnanosti a bezstarostného života bez práce. Greenberg rozhodně není novým Lesterem, na jeho obranu je však nutno podotknout, že se o to ani nesnaží, i když mnoho diváků tvrdí opak. Ben Stiller si s vážnou rolí poradil bez sebemenších potíží (stejně jako jeho kolegové v podobných rolích - Jim Carrey, Will Ferrell...), škoda že všechno tohle musím psát ke zhola průměrnému filmu, který krom vážného Stillera nenabídne vůbec nic. Ben se do své role ponořil překvapivě hluboko, shodil kvůli ní až nezdravé množství váhy, ale není mu to moc platné. Pokud by si měl člověk film pro něco pamatovat, tak právě pro Bena Stillera. Jenomže na Greenberga se vzpomínat nebude. Tentokrát americký nezávislý film šlápnul vedle. ()

rowdys 

všechny recenze uživatele

V pohode stráviteľný arthouse plný awkward momentov - hoci nestabilnou postavou je tu Stiller v úlohe Greenberga, približne v polovici filmu nastavovanú atmosféru naruší neurotickým telefonátom jeho brat a to je prvý z momentov, keď sa začne medzi postavami prudko kymácať rovnováha - neurózou tu totiž trpia všetci. Baumbach vie navodiť posmutnelú dramedy atmosféru, no tuto sa mu nepodarilo vystihnúť myšlienku tak ako napríklad v Sépii a veľrybe, o čom svedčil aj koncepčne a sčasti i klimaxovo nečakane ustrihnutý koniec. Ten zachraňuje len naoko obyčajná dvojslovná posledná veta, v ktorej sa však skrýva tá nádej na katarziu mysle, po ktorej Greenberg celý čas pátral. S istou rezervou by som film prirovnal k Allenovej observation manhattanskej ére, no s úplne odlišným a riedkym humorom. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (2)

  • Představitelka Beth (Jennifer Jason Leigh) se spolu s režisérem podílela na psaní příběhu, podle kterého byl později připraven scénář. (ČSFD)
  • V 51. minúte, keď sa Roger (Ben Stiller) prechádza po ulici, je v pozadí možné vidieť vo výklade dva vzácne nemecké automobily Gumpert Apollo. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama