Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Harris SavidesHudba:
James MurphyHrají:
Ben Stiller, Greta Gerwig, Rhys Ifans, Jennifer Jason Leigh, Dave Franco, Juno Temple, Brie Larson, Mark Duplass, Chris Messina, Jake Paltrow, Chris Coy (více)Obsahy(2)
Roger Greenberg je ztělesněním „pana zbytečného", inteligentního čtyřicátníka, který žije ve snech zpackaného života a věčného nicnedělání. Kdysi opustil slibně se rozjíždějící rockovou kapelu a odjel do New Yorku za „kariérou" pokrývače a současným psychickým zhroucením. Po letech se vrací do L.A., aby pohlídal dům úspěšného bratra, a v setkání s bratrovou osobní asistentkou Florence se možná skrývá i sebekritické prozření. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (73)
No nevim jak jinak hodnotit. Já většinou 2 hvězdy nedávám, ale tady prostě jinak nevim. Zdálo se mi to jako naprostá hovadina, kterou jsem nemohl pořád pochopit. Ty 2 hvězdy jsou spíš za konec (za těch posledních 15-20 minut) ...sice to bylo nic moc, ale dalo se to. Jinak co se týče Bena Stillera, tak mám moc rád filmy s nim i když je režíruje, ale tohle, to byla jeho katastrofa. Do role Rogera Greenberga se vůbec nehodil. V takovymhle filmu, které je zde označeno jako drama-komedie, to vůbec se tam prostě nehodil do žádný role. A hlavně mi to vůbec ani nepřišlo jako komedie, zasmál jsem se jen dvakrát a je to paradoxní, ale zasmál jsem se Benovi :D..... Ale jinak vůbec spíš psycho film ( Béčkovej) :((( ..Zklamal mě moc... ()
Roger Greenberg je ve svý bizarnosti úchvatná postava. Ano, i on je, ač línej jak veš, věčně ve vzpomínkách na rádobyzašlouslávu, partnerky, co si ho nepamatují, a kamarády, co nikdy neměl, pevně sám sebou. Dychtí po životě, ale jistotu vidí v "teď zrovna nic". Jak na první pohled působí zoufale, tak na druhý půvabně (stejně jako Ben), jak tuší, ale neví, jak se bojí, jak si dodává odvahu a zas jí odhazuje. Přese všechno ale dává nemocnému psovi pravidelně a prefikaně prášky a nezapomene, kde má koho vyzvednout. Moje sklenka s jednouzačas bublinkama (a podiv nad tou bídou = 51%?). ()
"Mám rád starý věci. Jednou mi cvokař řekl, že mám problém s žitím v přítomnosti, takže setrvávám v minulosti, protože se cítím, jako kdyby nikdy ani nežil." Greenberg se může zdát jako běžnej romatntickej film (jak očividně mnohejm zde připadá), ale pro mě je naopak vyjímečnej. Baumbach vypráví o dvou nezajímavejch, nefilmovejch, neefektních lidech a jejich vztahu - Stiller je zahořklej, notorickej kverulant a stěžovač, potížista, cholerik, neempatickej sobec, žárlivec a člověk neschopnej praktickýho života tady a teď; a Greta je zas nádhernym příkladem opaku sexy filmový ženský s nějakym atraktivnim bonusem - je prostě normální; jako kdyby to byla naše sousedka, spolužačka... Ale mně tenhle přístup neuvěřitelně baví a fakt se mnou hejbe; opravdu neznám jiný filmy, který by se v mejch očích točily kolem tak "banálních", ale přesto pro mě aktuálních problémů. Kolem tak normálních a filmově "nezajímavejch" fóbií, strachů, záseků ("Tohle byla ta nejhorší historka, co jsem kdy slyšel. Jdu, čau.") - takže to jsou právě tyhle Baumbachovy mikrovztahový filmy, u kterejch snad poprvý v životě mám pocit, že by mluvily o opravdovskym a skutečnym životě tak, jak ho znám třeba i já. Takový množství postřehů, na který ve filmu (ale nejen tomhle) přijde řeč, to by podle mě uneslo x dalších filmů nebo námětů... Jenže Baumbach se na tom nijak neotáčí - dialog proběhne, myšlenka uplyne, hádka skončí a film, život i vztah jede dál. ("Kolikrát ještě tohle budu muset zažívat? Mě už to nebaví! V tuhle dobu bych měl bejt s rozvedenou 38 letou ženskou od dětí s nízkejma nárokama - já už tohle nechci řešit, kolikrát si tim ještě budu muset projít?") On i ona, Stiller i Gerwig, hledaj sami sebe i cestu k tomu druhýmu - nevěděj, jak na to jít, nejsou si jistý, jestli to vlastně chtěj, nikam a k nikomu nepatřej - a mě tohle jejich (ze Stillerovy strany občas až aspergerovský) sbližování se neuvěřitelně táhlo. Líbilo se mi i to (a připomnělo mi to While We Were Young), jak na konci udělal Stiller přesně ten americky filmovej průlom, kterej možná každej trochu čekal a kterýmu fandil (párty s mladejma, cool rozhodnutí jet s nima do Austrálie...) - aby si to ale zase zpátky sedlo na prdel s tim, že tohle ale on přece neni. On už neni mladej a mezi mladý nepatří, on neni bezprostřední, nechová se impulzivně, ale právě takovejhle on prostě je a jen takhle může začít bejt autentickej - i když to znamená, že o ten jeho osud se žádný scénáristi nejspíš prát nebudou. A všechno podtrhává (zase) skvělá hudba. Za mě jednoznačně mezi 4 a 5*. Hurt people hurt people. ()
Nervózní neurotik, citlivý cholerik, těkavě chvějná postava s fobií na "mumraj" kolem své duše, těla. Psychicky „zatížený,“ existenciálně neuspořádaný Ben Stiller bez komických výstupů podává stížnost na život. Zalekl se, neví, jak pokračovat, jak začít, co si s novým zázemím počít…A co city? Dva světy v jeden spojit? Navzdory reálnému brouzdání vyprahlostí, emocionální zmrtvýchvstání? ()
Nevtipná nezávislá komedie, při které jsem se zasmál přesně jednou (když přišlo na jejich první skoro-sex). Párkrát navíc jsem se usmál, ale usmání není zasmání a ke komedii patří zasmání a ne usmání, ne? Roger Greenberg je sice zajimavá divná postavička s divným chováním, divným myšlením a divnejma kecama a Ben Stiller tomu docela sedí, ale nějakej větší zážitek mě během tohohle filmu nepotkal. Právě naopak - tak nějak to skončilo, zničehonic, a mě to vůbec nevadilo. Greta Gerwig celkem sympaťačka a nezastírám, že trocha té nahoty bylo plus. Ale jinak to byla spíš nuda, hraničící skoro až s odpadem... ()
Galerie (43)
Zajímavosti (2)
- V 51. minúte, keď sa Roger (Ben Stiller) prechádza po ulici, je v pozadí možné vidieť vo výklade dva vzácne nemecké automobily Gumpert Apollo. (Real Tom Hardy)
- Představitelka Beth (Jennifer Jason Leigh) se spolu s režisérem podílela na psaní příběhu, podle kterého byl později připraven scénář. (ČSFD)
Reklama