Reklama

Reklama

Roger Greenberg je ztělesněním „pana zbytečného", inteligentního čtyřicátníka, který žije ve snech zpackaného života a věčného nicnedělání. Kdysi opustil slibně se rozjíždějící rockovou kapelu a odjel do New Yorku za „kariérou" pokrývače a současným psychickým zhroucením. Po letech se vrací do L.A., aby pohlídal dům úspěšného bratra, a v setkání s bratrovou osobní asistentkou Florence se možná skrývá i sebekritické prozření. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Pěknej kokůtek tenhle Roger Greenberg, ale upřímně, kdo z nás často nesmýšlí stejně jako on? Greenberg, kterej se jednoho dne psychicky zhroutil, se snaží vrátit do života a normálně fungovat, tím 'normálně fungovat' je v jeho případě myšleno to, že prostě každá jeho věta bude končit slovosletem "fuck this shit", nestará se o svoje okolí, nestará se, co si o něm kdo myslí, naopak se stará o věci, o které mu nakonec vlastně až tak nejde. Jen se snaží dodat svému žití a bytí nějakej smysluplnější důvod... Skvělá sebereflexe normálního čtyřicátníka, kterej nežije život tak, jak si většinová společnost představuje, a asi právě tím mi je, přestože je to takovej shithead, vlastně hrozně sympatickej. Ben zase jednou v civilní roli a zase jednou prokazuje jak skvělým dokáže být hercem. Perfektní film, na kterej (aspoň podle místního nízkého hodnocení) bude většinová společnost nahlížet asi tak, jako většinová společnost ve světě Rogera Greenberga nahlíží na něj. ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Zatím tři ze čtyř filmů, které Noah Baumbach natočil a napsal se mi vůbec nelíbily. Jedinou výjimkou je Manželská historie, která byla skvělá, ale předchozí snímky, co jsem viděla včetně tohoto šli naprosto mimo mě. Obsazení super, Ben Stiller byl správně divný a neurotický, bylo zajímavé ho vidět v jiné než komediální roli, ale zvládá to, jen škoda, že to bylo zrovna v tak nepovedeném filmu. Šílená nuda, vadilo mi snad všechno kromě herců. ()

Reklama

Helmutek 

všechny recenze uživatele

"Mám rád starý věci. Jednou mi cvokař řekl, že mám problém s žitím v přítomnosti, takže setrvávám v minulosti, protože se cítím, jako kdyby nikdy ani nežil." Greenberg se může zdát jako běžnej romatntickej film (jak očividně mnohejm zde připadá), ale pro mě je naopak vyjímečnej. Baumbach vypráví o dvou nezajímavejch, nefilmovejch, neefektních lidech a jejich vztahu - Stiller je zahořklej, notorickej kverulant a stěžovač, potížista, cholerik, neempatickej sobec, žárlivec a člověk neschopnej praktickýho života tady a teď; a Greta je zas nádhernym příkladem opaku sexy filmový ženský s nějakym atraktivnim bonusem - je prostě normální; jako kdyby to byla naše sousedka, spolužačka... Ale mně tenhle přístup neuvěřitelně baví a fakt se mnou hejbe; opravdu neznám jiný filmy, který by se v mejch očích točily kolem tak "banálních", ale přesto pro mě aktuálních problémů. Kolem tak normálních a filmově "nezajímavejch" fóbií, strachů, záseků ("Tohle byla ta nejhorší historka, co jsem kdy slyšel. Jdu, čau.") - takže to jsou právě tyhle Baumbachovy mikrovztahový filmy, u kterejch snad poprvý v životě mám pocit, že by mluvily o opravdovskym a skutečnym životě tak, jak ho znám třeba i já. Takový množství postřehů, na který ve filmu (ale nejen tomhle) přijde řeč, to by podle mě uneslo x dalších filmů nebo námětů... Jenže Baumbach se na tom nijak neotáčí - dialog proběhne, myšlenka uplyne, hádka skončí a film, život i vztah jede dál. ("Kolikrát ještě tohle budu muset zažívat? Mě už to nebaví! V tuhle dobu bych měl bejt s rozvedenou 38 letou ženskou od dětí s nízkejma nárokama - já už tohle nechci řešit, kolikrát si tim ještě budu muset projít?") On i ona, Stiller i Gerwig, hledaj sami sebe i cestu k tomu druhýmu - nevěděj, jak na to jít, nejsou si jistý, jestli to vlastně chtěj, nikam a k nikomu nepatřej - a mě tohle jejich (ze Stillerovy strany občas až aspergerovský) sbližování se neuvěřitelně táhlo. Líbilo se mi i to (a připomnělo mi to While We Were Young), jak na konci udělal Stiller přesně ten americky filmovej průlom, kterej možná každej trochu čekal a kterýmu fandil (párty s mladejma, cool rozhodnutí jet s nima do Austrálie...) - aby si to ale zase zpátky sedlo na prdel s tim, že tohle ale on přece neni. On už neni mladej a mezi mladý nepatří, on neni bezprostřední, nechová se impulzivně, ale právě takovejhle on prostě je a jen takhle může začít bejt autentickej - i když to znamená, že o ten jeho osud se žádný scénáristi nejspíš prát nebudou. A všechno podtrhává (zase) skvělá hudba. Za mě jednoznačně mezi 4 a 5*. Hurt people hurt people. ()

Langy10 

všechny recenze uživatele

No nevim jak jinak hodnotit. Já většinou 2 hvězdy nedávám, ale tady prostě jinak nevim. Zdálo se mi to jako naprostá hovadina, kterou jsem nemohl pořád pochopit. Ty 2 hvězdy jsou spíš za konec (za těch posledních 15-20 minut) ...sice to bylo nic moc, ale dalo se to. Jinak co se týče Bena Stillera, tak mám moc rád filmy s nim i když je režíruje, ale tohle, to byla jeho katastrofa. Do role Rogera Greenberga se vůbec nehodil. V takovymhle filmu, které je zde označeno jako drama-komedie, to vůbec se tam prostě nehodil do žádný role. A hlavně mi to vůbec ani nepřišlo jako komedie, zasmál jsem se jen dvakrát a je to paradoxní, ale zasmál jsem se Benovi :D..... Ale jinak vůbec spíš psycho film ( Béčkovej) :((( ..Zklamal mě moc... ()

Krosmen 

všechny recenze uživatele

Komedii nečekejte v žádném případě, o drama tam nějaké pokusy jsou. Ve skutečnosti je to, ale film o člověku, který se snaží nic nedělat a i když by se tohle téma dalo zpracovat mnohem poutavěji, tohle zpracování je doslova a do písmene o ničem. Se Stillerem už jsem viděl leccos, ale tohle bylo suveréně to nejhorší. Jedna hvězda za z rámce filmu poněkud vybočující závěr, ale to je vše. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (2)

  • V 51. minúte, keď sa Roger (Ben Stiller) prechádza po ulici, je v pozadí možné vidieť vo výklade dva vzácne nemecké automobily Gumpert Apollo. (Real Tom Hardy)
  • Představitelka Beth (Jennifer Jason Leigh) se spolu s režisérem podílela na psaní příběhu, podle kterého byl později připraven scénář. (ČSFD)

Reklama

Reklama