Reklama

Reklama

Roger Greenberg je ztělesněním „pana zbytečného", inteligentního čtyřicátníka, který žije ve snech zpackaného života a věčného nicnedělání. Kdysi opustil slibně se rozjíždějící rockovou kapelu a odjel do New Yorku za „kariérou" pokrývače a současným psychickým zhroucením. Po letech se vrací do L.A., aby pohlídal dům úspěšného bratra, a v setkání s bratrovou osobní asistentkou Florence se možná skrývá i sebekritické prozření. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Roger Greenberg je ve svý bizarnosti úchvatná postava. Ano, i on je, ač línej jak veš, věčně ve vzpomínkách na rádobyzašlouslávu, partnerky, co si ho nepamatují, a kamarády, co nikdy neměl, pevně sám sebou. Dychtí po životě, ale jistotu vidí v "teď zrovna nic". Jak na první pohled působí zoufale, tak na druhý půvabně (stejně jako Ben), jak tuší, ale neví, jak se bojí, jak si dodává odvahu a zas jí odhazuje. Přese všechno ale dává nemocnému psovi pravidelně a prefikaně prášky a nezapomene, kde má koho vyzvednout. Moje sklenka s jednouzačas bublinkama (a podiv nad tou bídou = 51%?). ()

rowdys 

všechny recenze uživatele

V pohode stráviteľný arthouse plný awkward momentov - hoci nestabilnou postavou je tu Stiller v úlohe Greenberga, približne v polovici filmu nastavovanú atmosféru naruší neurotickým telefonátom jeho brat a to je prvý z momentov, keď sa začne medzi postavami prudko kymácať rovnováha - neurózou tu totiž trpia všetci. Baumbach vie navodiť posmutnelú dramedy atmosféru, no tuto sa mu nepodarilo vystihnúť myšlienku tak ako napríklad v Sépii a veľrybe, o čom svedčil aj koncepčne a sčasti i klimaxovo nečakane ustrihnutý koniec. Ten zachraňuje len naoko obyčajná dvojslovná posledná veta, v ktorej sa však skrýva tá nádej na katarziu mysle, po ktorej Greenberg celý čas pátral. S istou rezervou by som film prirovnal k Allenovej observation manhattanskej ére, no s úplne odlišným a riedkym humorom. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ben Stiller se trošku uklidnil a v tomhle filmu si zahrál brutálního suchara, kterej ke konci trošku ožije a s ním ožije i celý film. Nicméně musím říct, že tohle americký nezávislý drámo mě docela bavilo. Postavy byly zajímavý, děj docela ubíhal a ke konci se to i docela slušně rozjelo. U Bena Stillera je tenhle komorní film ale spíš překvapením, protože na ně nejsem moc zvyklej. Buď to jsou komedie, někdy dobrý, jindy horší, ale tohle je regulérní příběh ze života. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Hurt people hurt people.“ Greenberg je příjemný jako osina v zadku (tedy jako většina Baumbachových hrdinů). Sebestředný, posedlý kontrolou, netrpělivý, nespolečenský, s občasnými výbuchy vzteku. Teprve postupně zjišťujeme důvody a začínáme jej chápat, snad s ním dokonce empatizovat. Stejně jako vůči okolnímu světu mnohem otevřenější Florence, která se zdá být v pohodě, jenže není. Skoro nikdo není. Ani pes jménem Mahler, díky kterému se ústřední dvojice seznámí a vůči kterému jsou ve filmu všichni vnímavější a soucitnější než vůči libovolnému člověku. Prostě žádná feel good romantická komedie o chybujícím hrdinovi, který pochopí a prozře, ale ironický, nikoho neomlouvající portrét nešťastného člověka, který teskní za promarněným mládím a hledá náplň existence a spřízněnou duši, s níž by si rozuměl alespoň tak jako se svým kamarádem Ivanem (Rhys Ifans v jedné z mála normálních rolí). Komunikace je kamenem úrazu. Postavy se navzájem neposlouchají, každý myslí jen na sebe a říká si své (film končí nadějně v okamžiku, kdy se jedna z postav chystá vyslechnout jinou, byť jen ze záznamníku). Nedokážou sladit své rytmy. Na Baumbachovi oceňuji hlavně odstup, který si dokáže zachovat od protagonistů svých příběhů (zde tomu možná pomohla skutečnost, že příběh spolu s ním napsala Jennifer Jason Leigh). Netlačí nás do toho, abychom je měli rádi, nebojí se ambivalence a trapnosti. Dialogům s chytrým nenuceným humorem a mnoha mimoděk pronesenými výroky, na které myslíte ještě dlouho po zhlédnutí („nobody cares if I get up in the morning“), je podřízena režie s přesně načasovanými střihy, kompozicemi vypovídajícími o vztazích mezi hrdiny a tempem vyprávění sladěným s životním tempem postav. Noah Baumbach je výborný režisér i scenárista, jenom to v Greenbergovi – oproti víc „hip“ Frances Ha – nemá potřebu dávat okatě najevo, což je mi sympatické. 75% ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

existenciální drama,které ovšem krom výborného Stillera,který se vážné role chopil se ctí (a sedí mu víc než jeho pitvořící komediální role),nenabízí vůbec nic a já osobně sem jím pouze proplul bez toho abych si z něj cokoliv odnesl.Snad jen zjištění,že právě Stiller,nebo Rhys Ifans jsou schopni i jiných než bláznivých,nebo ujetých postav...40% ()

Galerie (43)

Zajímavosti (2)

  • Představitelka Beth (Jennifer Jason Leigh) se spolu s režisérem podílela na psaní příběhu, podle kterého byl později připraven scénář. (ČSFD)
  • V 51. minúte, keď sa Roger (Ben Stiller) prechádza po ulici, je v pozadí možné vidieť vo výklade dva vzácne nemecké automobily Gumpert Apollo. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama