Režie:
Stanley DonenScénář:
Frederic RaphaelKamera:
Christopher ChallisHudba:
Henry ManciniHrají:
Audrey Hepburn, Albert Finney, Eleanor Bron, William Daniels, Claude Dauphin, Nadia Gray, Georges Descrières, Jacqueline Bisset, Yves Barsacq (více)Obsahy(1)
Joanna byla na turné s dívčím sborem, Mark byl architekt, který psal diplomku o italské architektuře. Poprvé se potkali ve Francii a bylo to láska jako hrom. Netrvalo dlouho a byla svatba. Nyní, o dvanáct let později, je jejich manželství v troskách a oni, opět na cestě po Francii, se snaží zachránit, co se dá. Příběh, který v četných a několika souběžně běžících retrospektivách mapuje jejich cestu manželstvím od prvotní zamilovanosti, přes námluvy, nevěru a rodičovství až po krizi, způsobené prostým faktem, že jejich vzájemná láska se vytratila. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Tvůrci tohoto nevšedního britského romantického filmu nezapřou silnou inspiraci Claudem Lelouchem, jehož filmy Muž a žena a Žít a užít aktuálně slavili obrovský úspěch po celé Evropě i za oceánem. Ještě i ta Manciniho hudba silně připomíná Francise Laie. A byť mě Lelouchův zmíněný film ze stejného roku oslovil o něco víc, i zde ono vyprávění vztahového příběhu na přeskáčku ve dvou vrstvách funguje krásně a navíc jde svou vlastní cestou. Komedie z minulosti hlavní dvojice, tvořena příběhem mladého zamilovaného páru, jejich veselých zážitcích kolem seznámení a společných radovánek na cestách, se zde působivě prolíná s dramatem z jejich současnosti po více než 10ti letech společného života. V obou rovinách režisér s oběma hercema (velmi vydařené spojení Audrey Hepburnové a Alberta Finneyho!) doslova naplnil film silnými emocemi, aniž by tlačil na pílu a stejně jako u Lelouchových snímků, i Donenův film ve vás místy vyvolává ten dojem... že nesledujete hraný film, ale jakoby kousek nafilmovaného života samého. 80% ()
Tohle byla jízda. To střídání jednotlivých etap vztahu dvou lidí bylo vynikající a nádherně to na sebe navazovalo. Film přesně ukázal, jaké radosti i strasti můžou ve vztahu a manželství přijít a že je vždy možné se s nimi vypořádat. Audrey Hepburn byla okouzlující v každém svém outfitu a Albert Finney jí byl velmi obstojným partnerem. A jakou měla Audrey nádhernou postavu!! (Ve filmu se objeví v plavkách..) Příběh byl vtipný a romantický, chvílemi i takový laškovní, řekla bych.. To vůbec nebylo na škodu :) Hudba byla poněkud zvláštní, ale skvěle se do situací, v nichž byla využita, hodila, takže musím Manciniho opět pochválit, nezklamal :) Vlastně celý příběh mě ani náhodou nezklamal, rozhodně jsem čekala mnohem, mnohem méně! :)) ()
,,Čo sú to za ľudia, čo dokážu sedieť oproti sebe a nerozprávať sa?" ,,Manželia." Romantická tragikomédia, obsahovo a herecky precítená, odvíjajúca sa v sympatických retrospektívach, ktoré nám umožňujú nazrieť do kľúčových životných okamihov ústredného páru. Zručne a zároveň ľudsky predostiera základné stupne vývoja vzťahu – od spontánnej, mladistvej lásky cez dozrievanie a prehĺbenie citov až po odcudzenie a sklamania prameniace z nevery či odlišných životných očakávaní. Vďaka sviežej forme využívajúcej prelínanie časových rovín má divák možnosť intenzívnejšie vnímať zmeny v charakteristike a správaní postáv, sleduje variabilitu ich vzťahu a vzájomných citov. Pôvabný, iskrivý film s vycibrenými dialógmi, presvedčivými hereckými výkonmi Audrey Hepburn a Alberta Finneyho, ktorý napriek zmesi horkosti a melanchólie vyžaruje úžasné fluidum a pozitívnu energiu. ()
Audrey Hepburn byla přenádherná i jako čtyřicítka. A do teď si myslím, že prostě nikdo nemá tak dobrou kombinaci šarmu s humorem co se týká žen. Její přestřelky s Albertem Finneyem jsou tu neskutečný! Odešel jsem v půlce vařit lasagne a jenom poslouchal, ale i tak jsem se neuvěřitelně tlemil. Hlavně na komedii skvělý vývoj postav s úžasným scénářem. Dnes by toto bralo 3 Oscary. 9/10 ()
Krásná Joanna věčně někde na cestě s Markem, nejprve jako přítelkyně a pak jako manželka ve vtipné tragikomedii ze života jednoho páru. To vše formou příběhů z cest a dovolených, s charismatickou Audrey Hepburnovou a poněkud méně zajímavým Albertem Finneym a s jejich vybroušenými dialogy. Časté střihy v čase porovnávají kontrasty v chování a lásce obou partnerů. Kdo má nějakou déletrvající manželskou zkušenost, ten se bude jistě dobře bavit jako já, i když často s trochu trpkým úsměvem. Hudba Henry Mancini - klikněte na: http://www.youtube.com/watch?v=OgI85YLZhzM&feature=related . ()
Galerie (54)
Zajímavosti (15)
- Henry Mancini vyhlásil, že hoci skladanie hudby pre tento film bolo preňho to najnáročnejšie v jeho kariére, bola vždy jeho najobľúbenejšia. (TheRoller)
- Auto zo “súčasných scén“ je Mercedes 230 a patrilo režisérovi Stanleymu Donenovi. (TheRoller)
- Niektoré biografie Audrey Hepburn (Joanna Wallace) tvrdia, že herečka bola veľmi nervózna z natáčania scén, kde bola nahá, a najmä z tej, kde mala nahá plávať. Ak takáto scéna aj bola natočená, do finálnej verzii filmu sa nedostala. (TheRoller)
Reklama