Režie:
Zack SnyderScénář:
David S. GoyerKamera:
Amir MokriHudba:
Hans ZimmerHrají:
Henry Cavill, Amy Adams, Russell Crowe, Diane Lane, Kevin Costner, Michael Shannon, Dylan Sprayberry, Antje Traue, Harry Lennix, Christopher Meloni (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Ve vzdálené galaxii se nachází planeta Krypton, která se kvůli vyčerpání přírodních zdrojů ocitá na pokraji záhuby. Jor-El věří, že jedinou nadějí pro jeho lid je najít jinou vhodnou planetu k životu. Vysílá svého novorozeného syna Kal-Ela na planetu Zemi. Generál Zod se domnívá, že za zkázu planety je zodpovědná vláda, a rozhodne se převzít kontrolu. Poté zabije Jor-Ela a je i se spolupachateli uvězněn ve vesmírném žaláři. Zod přísahá, že Jor-Elova syna jednoho dne najde a pomstí se. Na Zemi se Kala ujmou manželé Kentovi, kteří mu dají jméno Clark. Už jako malý chlapec si Clark připadal jiný. Jeho zvláštní schopnosti ho děsily, nerozuměl jim a snažil se je před svým okolím skrývat. Když se od svých rodičů dozví, že pochází z jiné planety, jeho život mu konečně začne dávat smysl. Planeta Země mu poskytla domov, nyní je tedy na něm, aby Zemi a její obyvatele ochránil. Clark pozmění svůj vzhled a vydává se do Metropolisu, kde jako Clark Kent nastupuje do redakce Daily Planet a mění se v anonymního zachránce lidských životů. Jediný, kdo pozná Clarkovo tajemství, je jeho láska Lois. (TV Nova)
(více)Videa (21)
Recenze (2 386)
Boj s Donnerovým SUPERMANEM bude vždycky předem prohraná bitva a nejen proto, že nostalgie je svině - zkuste trumfnout už jen tu hudbu a létající titulky, o finále s přetáčením času ani nemluvím! Na MUŽI Z OCELI oceňuju jak zajímavé rozvíjení kryptonské mytologie (hlavně v dějově mimořádně nařachaném úvodě), tak seriózní uchopení postavy, ale romantická linie s Lois je o ničem a finále klasická bayovská megaakční digi zívačka. Velkým plusem je pak mezigalaktickým charizmatem sálající Russell Crowe i Cavill, který si může podat ruku s Christopherem Reevem, Kevin Costner má bohužel smůlu, že musí trousit blábolivá moudra typu “dlužíš sám sobě zjistit, kdo vlastně jsi”. Celkově u mě o třídu lepší než limonádovitý a neakční SUPERMAN SE VRACÍ. ()
„People are afraid of what they don´t understand.“ Syn boha Jor-Ela, novodobý Kal-Kristus na solární pohon. Kdyby jste to nevěděli, tak to „S“ na prsou znamená v tomhle křesťansky hozeném mýtu Spasitel.. Od Snydera přemýšlivě namíchaný koktejl epiky, monumentálnosti a ocelového chladu. Potěšily drobnosti jako „vetřelčí“ kostýmy Zodovy sebranky, hledání kořenů společenského vyděděnce ala Wolverine či svérázné postavení tahače na špalky. Mimochodem, poznali jste jeho řidiče? Nick Slaughter už jej asi propustil.. I bezbradý Cavill bojuje s nelehkou úlohou statečně, ale kdo by nakonec čekal, že Kryptonitem této těžké blockbusterové váhy bude akce - nekonečná digi řež matrixových chapadel, betonové sutě a neřízených demolic (včetně té příběhu). Chápu to naladění na skutečně seriózní notu osudovosti, ale v rámci osvěžení jsem postrádal někoho s IQ 200, či někoho o stejné hmotnosti a opovážlivé touze zbudovat Otisburg. Přesto nemohu nad Snyderovým Supermanem zlomit hůl jako nad tím od Singera. Něco v něm totiž je a já snad časem přijdu na to, co.. ()
První půle geniální. Tíživost osudu, nejasnost vlastních cílů, víra i beznaděj, všechno pěkně pospolu - ať už v současnosti nebo flashbacích. Úvod je přímo úchvatný. Druhá půle se bohužel zvrhne ve zbytečně divoký digitální bordel, kde se stane ze světa jedno velké smetiště, které semele téměř všechny silné trumfy předchozích minut. Být tam jen finální souboj se Zodem, byl bych spokojenější. Ta "jak katastrofický film s Godzillou" vložka mi ale přišla naprosto nadbytečná. Přes výhrady rozhodně povedený restart, který dává tušit, že by nás mohla čekat velká série. Už jenom proto, že Henry Cavill se konečně našel a samotný Superman nikdy neměl lepší filmové otce (a myslím nejen Crowea a Costnera, ale i Snydera a Nolana). ()
Na jedná straně velmi překvapivá možnost ekologického čtení (kryptoňané jako civilizace, která ztratila kontakt s přirozeností - a tím přivedla domovský svět, ale patrně i světy jiné, na pokraj totální záhuby) - na druhé takřka neúnosná míra všemožného product placementu a reklamní kampaň, cílící na první konzumní v měřítku dosud netušeném (spot pro McDonald's vede). Na jedné straně (v rámci supermanovského univerza) vcelku nepřekvapivá možnost čtení náboženského/novozákonního (Superman jako novodobý Kristus-Spasitel, resp. sluneční božstvo, čtoucí již v útlém věku Platóna a tak vůbec) - na straně druhé až bolestivý nedostatek mnoha základních křesťanských hodnot, skromností a rozvahou počínaje. Na jedné straně (v rámci soudobého hollywoodského blockbusteru) vcelku "ozvláštňující" parazitování na povrchních znacích amerického nezávislého filmu (ruční kamera, pseudo-16mm look, význam poetizujícího detailu, Michael Shannon, všeprostupující dojem smrtelné vážnosti, jako by se jednalo o sociální drama o rakovině prostaty...) - na straně druhé typicky mainstreamová telegrafičnost, s jakou jsou divákům předkládány jakékoli hlubší emoce a vnitřní konflikty, nemluvě o kolosálně otupující hlučnosti a přímočarosti, jaká se dnes pro Hollywood bohužel stala závaznou normou. A mohl bych pokračovat, protože podobnými nesouměřitelnostmi oplývá Snyderův "Muž z oceli" doslova jako mlékem a strdím. Je to dobře nebo špatně? Inu, každému podle jeho přirozenosti. Za sebe ovšem(že) dávám přednost Singerově romantizující vizi. ()
Moderní velkofilm. Je zde krásně vidět spolupráce dvou nejtalentovanějších režisérů mladé generace (tedy cca čtyřicátníci) a to i přesto, že Nolan je zde jako spoluproducent a Snyder jako režisér. Komorní scény, velkolepé, chytře spontánně laděné dialogy, slovní obraty, propojení hudebního podkresu - Nolan. Vizuální atraktivita, výprava, estetika (naprostá odvázanost a svoboda) - Snyder. Dle mého názoru dokonale funkční. Opět vidím kopírování Dne Nezávislosti a Matrixu, ale tyto snímky byly natolik revoluční, že se tomu zřejmě do budoucna vyhnout nedá. Hudební motiv je kulervoucí, hlavního hrdinu chcete vidět na plátně zas a znova a po technické stránce se jedná o totální audiovizuální inferno. Mimochodem takový level destrukce jsem snad v žádném filmu ještě neviděl. Scény z Kryptonu formálně dokonalé a esteticky nadčasové. Herecky moc nemám co vytknout, protože všechno zastiňuje právě ona formální stránka a tah na bránu, kterou tenhle film má. Určitě ne dokonalý, ale v každém klíčovém aspektu vylaďěný tak akorát. ()
Galerie (249)
Zajímavosti (84)
- Kvůli roli Supermana musel Henry Cavill být na dietě o 5000 kalorií při nabírání hmoty, poté o 3500 kalorií při rýsování svalů do obleku a pak o 2500 kalorií pro scény "nahoře bez". (Danny F.)
- Šéfredaktor novin Daily Planet Perry White (Laurence Fishburne), byl v komiksu i v předchozích filmových a seriálových verzích, běloch. V tomto filmu byl poprvé ztvárněn afroameričanem. (ČSFD)
- Do kin se film rozesílal pod krycím názvem "Skyrim". (HellFire)
Reklama