Režie:
Libuše KoutnáScénář:
Anna JuráskováKamera:
Věra ŠtinglováHudba:
Otmar MáchaHrají:
Tereza Pokorná-Herzová, Brigita Zlámalová, Jan Čenský, Marie Vášová, Libuše Havelková, Květa Fialová, Viktor Preiss, Jana Preissová, Stanislav Fišer, Uršula Kluková, Miroslav Masopust (více)Obsahy(1)
Evelýna, Violína a Merlína (M. Vášová, L. Havelková a K. Fialová) toužily po někom, kdo by je obveseloval, o koho by se staraly. Stačilo malé kouzlo a princezna Žanetka (T. Pokorná) musela vyměnit rodný zámek za vílí zahradu. Dokud byla malá, vílí svět jí poskytoval zábavu, jenže pak začala dospívat a víly se rozhodly, že ji vdají. Vybraly jí ale ženicha, kterého si Žanetka opravdu nemohla zamilovat – obstarožního a zlého krále květinových skřítků (S. Fišer). Když prohlásila, že si ho nevezme za muže, čekal na ni krutý trest, král ji proměnil v bílou kočičku. Vysvobozena bude, pokud si ji někdo zamiluje i v této podobě. A představte si, že se jeden takový našel. Jmenoval se Filip (J. Čenský)… (Česká televize)
(více)Recenze (35)
Další z řady pohádek, která je sice dobře obsazená, ale laciné kulisy studia nevyhrávají zrovna soutěž o nápaditost. Spíše se řadíme k jednotvárnosti klasických studiovek té doby z nichž málo co vyčnívalo. Samotný děj nám představuje tři víly, z nichž jedna zatoužila po někom, kdo by ji obveseloval, aby to bylo uvedeno na pravou míru, a ty dvě se spíše přizpůsobily. Celou dobu se jim počínání Evelýny nezdálo, ale nedokázali se vzepřít. A to vlastně ani v závěru, kdy kámošku spíše přechytračily. A ani Filip se zrovna nepředvedl, když pro zrušení zakletí nemusel nic moc udělat, stačilo vlastně jen, aby se dostavil. ()
Plno důkazů zločinného chování vílího pokolení. Únos dítěte a ohrožování jeho výchovy, kuplířství a obchod s bílým masem, výroba psychotropních látek, týrání osoby žijící ve společném obydlí a tak dále. To je úplný krimifilm z drsného prostředí vílích zahrad a zámků. Jak v komentářích zaznívá, v jiném podání by tahle pohádka mohla být docela slušným hororem. ()
Milé je vidět tu dle komentářů, že nejsem jediná, koho tahle pohádka v dětství děsila a to dost nepříjemným způsobem, narozdíl třeba od Zemanova Krabata nebo Pohádky o Honzíkovi a Mařence. Ty depresivní písničky! Stanislav Fišer jako příšera olepená květinami, k tomu podivně sterilní výkony nejspíš podmíněné příšernými kulisami, hellokittiovská hlavička navlečená na Tereze Pokorné. Nicméně ten příběh viděný natočený s jinými herci a s jinou výpravou by mohl být slušným hororem. ()
Příjemná studiová pohádka s velmi pěknými dialogy a verši hebkými, jako kožíšek bílé kočičky, která čeká na svou lásku. Děkuji za milé ztvárnění podivných víl, za královský půvab manželů Preissových i krásu dětských princezen. A to nejlepší na konec ... Stanislav Fišer, jako děsivý král květinových skřítků, přichází doprovázen zpěvem a barevnými křidélky svých poddaných. ()
Jedou jedou kolečka, na nich bílá ovečka ... něco něco něco ... já si pamatuji jen ten rým kolečka-ovečka, zbytek jsem vydolovala z paměti své sestry, která tuhle pohádku jako dítě milovala. Dodnes nevím, jestli kvůli té ovečce, nebo kvůli tomu, že se princezna proměnila v kočku. Ono to u člověka, který se chtěl propradnout ze školy zpátky do školky nebylo úplně zřetelné. Princezna Žanetka je pro nás obě velký pojem dodnes. ()
Galerie (9)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (1)
- Podle stejného scénáře vznikla v roce 1981 v režii Karla Weinlicha i rozhlasová pohádka „Mé tety jsou víly". (Miggi90)
Reklama