Reklama

Reklama

Policajt

  • Francie Un flic (více)
TV spot

Obsahy(1)

"Jediné city, které byl kdy člověk schopen vyvolat v policajtovi, jsou nedůvěra a podezření..." Takové je motto francouzského kriminálního filmu Policajt režiséra Jean-Pierra Melvilla. V tomto chladném, ale i s jistou dávkou neúprosného odstupu natočeném snímku se objevuje Alain Delon ve své obvyklé poloze tvrdého, uzavřeného a osamělého hrdiny. Jako komisař Coleman se dostane do rozporu mezi služební povinností a vztahem ke svému dávnému příteli. Simon, s jehož ženou má Coleman milostný poměr, je zapleten do přepadení banky a obchodu s narkotiky. A Coleman stojí náhle před nejtěžším rozhodnutím svého života... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (101)

movie 

všechny recenze uživatele

Tak suchý, až to škrábe. Všechny Melvillovy režijní trademarky se tu sešly v jednom, emoce jsou stažené na absolutní minimum, úvodní sekvence nezapomenutelná (naopak nahrazení scén jízdy vlaku za nasnímání jedoucího modýlku bych rád zapoměl). Delon tu funguje na hranici totální strohosti. Tohle není film, kterým bych nakoukávání melvillovy filmografie začínal, ale spíš příznačně skončil. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Francouzská drsná škola ve svý době přinesla plno podobnejch kriminálek, ve kterejch se většinou točili Delon, Belmondo, Gabin či Ventura. Tahle mezi nima nijak nevyčnívá, na druhou stranu ani nezapadne. A v porovnání s tím, co ze země Galskýho kohouta přichází nyní, je to přímo lahůdka, připomínka dob, kdy se ještě politicky nekorektnilo. Na pomezí 3 a 4. ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Kolem nás je spousta paralelních světu, se kterýmji se dostáváme do kontaktu jen zřídka a sporadicky, i když jsme si dobře vědomi jejich existence; svět matematiků, nadnárodnch korporací, politiků, policajtů a zločinců... S politiky třeba jen při volebních kampaních (Babiš rozdával knihu a perníčky) nebo když zjistíte, že nemáte kde si zapálit doutník a plácnout holku přes zadek je trestné. A krádeže žebříků, krytiny ze stodoly, a zeleniny na zahradě, zřejmě nepatří do domény zločinu stíhaného policií. Každopádně film o tom by mohl být zajímavější, než tento chladně vykalkulovaný příběh o podivných lidech s maskou na tváři. Pozn.: Moji oblíbení (ti, kteří se mi zobrazují vpředu na šedém pozadí) dávají v průměru 95% - připadá mi to zajímavější než celý film. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Od Melvilla, ktorý nemá nič spoločné s Bielou veľrybou, som videl Osudový kruh a Armádu stínů. Obom som dal po tri hviezdičky a Policajtovi tiež i keď sa mi z nich páčil najviac. Ponurá atmosféra, málo dialógov, slušným tempom sa posúvajúci dej a ďalšie charakteristiky francúzskych kriminálok ma vždy vedia dostať. Ako problém som videl množstvo zbytočných chýb pri realizácii, ktoré zrazili výsledný dojem. Delon už zahral viacero policajtov, ale tento nebol ani približnou kópiou predošlých postáv. Pri takýchto filmoch je mi opätovne ľúto, že v ČSFD nefunguje desaťbodové hodnotenie, lebo sedmička by lepšie vyjadrovala môj dojem, než tri hviezdičky. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Tenhle Melvillův počin neoslní na první pohled. Sama jsem ho docenila až časem. Chladné barvy, mnohaminutové scény bez jediného slova, minimalistické a perfekcionisticky vybroušené dialogy, postavy, hrající především očima, odtažitá kamera a napětí, vybudované bez využití tradičních prostředků. Zkrátka Melville. A pořád nevím, jestli postavu transvestity hrála žena nebo muž. P.S.: původní znění nutné. (více zde) ()

Galerie (37)

Zajímavosti (12)

  • Režisér Jean-Pierre Melville si počas natáčania filmu postavil na pľaci drevenú chatku a väčšinu času sa v nej zdržiaval, pričom sa odmietal rozprávať čo i len s technikmi či hercami. (Arsenal83)

Reklama

Reklama