Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Lehce kultovní záležitost pro nostalgické pamětníky, fandy 80's stylu nebo aspoň pro fandy Slye. Já tenhle film viděl poprvý na videu u spolužáka snad dokonce ještě bez dabingu a jakožto socialistické dítko na něj zíral dost nechápavě a zároveň užasle. Ale pryč s nostalgií a ruku na srdce - je to strašlivá hovadina. Hovadina osmdesátkově kýčovitá, s retardovaným dějem, plná lobotomizovaných dialogů. Sly (který si ten film mimochodem sám pro sebe napsal) je většinu času k smíchu, jak skoro nevyndá z huby sirku nebo jak se xichtí a hláškuje (tehdy to ale samozřejmě tolik komické nebylo). Irituje mě nesympatická kobyla Nielsen, na kterou se tu fakt strašně nerad dívám. Kulervoucí jsou třeba taky prostřihy na partu cvičenců se sekerami a vůbec celá halucinační zápletka o undergroundové mordýřské organizaci. Její šéf, testosteronem napumpovaný psychopat Thompson s opravdu parádní držkou, je ovšem prvoligový záporák. A má zjevně i velké kouzlo osobnosti, když se kvůli němu desítky chlápků včetně jedné policajtky vydají na naprosto iracionální polovojenskou operaci s cílem odkráglovat jednu blbou blondýnu. Eh, mám rád mozkovýplachový osmdesátkový akčňáky, ale musejí mít aspoň trochu hlavu a patu. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Vyhodím to tu do luftu!“ – „Ja tu nenakupujem.“ V r. 1986 mal za sebou Sly trháky ROCKY a RAMBO, no jeho výlety mimo ring a džungľu doplatili na nezáujem jeho fanúšikov, ktorí ho proste mimo daných dvoch rolí v ničom inom akoby ani nechceli vidieť. Kobra situáciu zmenila; hoc má z nejakého ktovieakého dôvodu povesť prepadáku, v skutočnosti to bol trhák (celosvetová tržba 160 miliónov pri trápnom 25-miliónovom rozpočte). Stallone si obliekol špičkový čierny plášť, strčil zápalku do kútika nedbalo zarastených úst, nahodil riadne tesné rifle, osvojil si nekompromisné vystupovanie, nasadil OBROVSKÉ slnečné okuliare, obul kovbojské topánky, strčil samopal za opasok a dosadil vedľa seba chvíľkovú sexbombu 80. rokov, Dánku Brigitte Nielsen (v rokoch 1985 - 1987 jeho manželku a hereckú rivalku v ROCKYM IV a údajnú milenku jeho najväčšieho žánrového konkurenta Arnolda Schwarzeneggera, s ktorým pracovala na ČERVENEJ SONJI). Napísal si na telo scenár, na režisérsku stoličku dosadil kamoša Cosmatosa (RAMBO II) a dej zasadil do takmer až apokalyptického veľkomesta, v ktorom dochádza každých 30 sekúnd k vražde (!) a denne k 250 znásilneniam (!?). Teraz fakt neviem, či je to chyba dabingu, alebo to tam scenárista (náhodou Sly Stallone osobne) fakt dal. KOBRA každopádne zápletkou pripomína DRSNÉHO HARRYHO: nekompromisný policajt v hnusnom veľkomeste pátra po sériovom vrahovi, ktorý nie je tak úplne sériovým vrahom. ()

Reklama

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Jedno se tvůrcům musí nechat. Ten úvodní prolog je geniální, neboť zcela logicky a tak nějak lidsky dokonale posvěcuje a „omlouvá“ všechno, co Cobretti ve filmu dělá. A možná způsobuje, že si divák bude myslet, že byl ještě zbytečně mírnej :-). Je to jízda, v níž se mi vždycky líbili dost silně odcizení a odlidštění záporáci, kteří i když se chovají dost nelogicky a jsou až zkarikovaně přehnaně zlí a vyšinutí, jsou prostě působiví. Cobra je klasická jízda svého druhu se vším všudy. A ať už si o Brigittině herectví nebo i pěvecké kariéře myslíte cokoliv, nedá se upřít, že je to prostě samice. Vrrrrr. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Cobra" sice v prvé řadě vyrazí dech coby jeden z nejhysteričtějších konzervativních eposů na téma hraničářské spravedlnosti v americké kinematografii, ale současně nabízí i řadu dílčích fascinujících prvků. Projekt je vedený jako adaptace knihy "Fair Game" od Pauly Gosling, ale podle té vznikl také novější stejnojmenný film s Williamem Baldwinem a Cindy Crawford. Z předlohy tedy "Cobra" přejímá pouze premisu o ženě na útěku před zabijákem (v originále je jím nájemný vrah), kterou ochraňuje svéhlavý policista. Motivy s fanatickou sektou hrdlořezů i fašounským fízlem, který je lékem světa nemocného zločinem, pocházejí čistě z hlavy scenáristy, kterým byl sám Stallone. Kapitolu samu pro sebe pak představuje stylizace filmu, který svou ponurostí, špinavostí i expresivně ztvárněnými mordy evokuje dobové giallo filmy. Pak je tu duo antagonistů, kteří se oba pohybují na hranici parodie a campové mocniny - svého času se v souvislosti s dobře medializovanou PR hašteřivostí Stallonea a Schwarzeneggera spekulovalo, jestli má být dřevěný záporák odkazem na topornost představitele Terminátora, ale spíše se nabízí ho vnímat jako prostě pokus o ultra monstrózní esenci zla (která jen shodou okolností vypadá jako Arnold ;)). Ještě hůře z toho ale vychází Stallone a jeho hrdina. Bez růžových brýlí chlapeckého nadšení, skrze něž figura vyznívá jako nehorázně hustý borec, se ze střízlivého pohledu Marion Cobretti ukazuje jako neskutečně směšná karikatura, která v sobě po vzoru Frankensteinova monstra spojuje ikonické atributy mužnosti - kymácivá chůze Johna Waynea a sirka v koutku úst po vzoru Chow Yun Fata v kombinaci se sedmdesátkovými brýlemi, nikdy nesundavanými rukavicemi a nařvaným rancem v upnutých džínách. Při zhlédnutí po letech pak obzvláště překvapí, jak moc je film nesoudržný, a nezáživný. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No cekal jsem vic, i kdyz ve Stalloneho filmografii se jedna o jeden z tech povedenejsich filmu. Zapletka je pro takovejhle typ filmu klasicka, ale dava vyniknout Stallonovi, kterymu podobny role jdou dobre. Par prestrelek je slusnejch a hlavni zaporak je taky v pohode, ale nejak mi chybelo nejaky vetsi vzruso a film se, az na par vyjimek, jen tak pomalu tahne. Aspon, ze film neni moc dlouhej a nestihne zas tak moc nudit. ()

Galerie (70)

Zajímavosti (29)

  • Když Cobretti (Sylvester Stallone) příjde domů, položí pistoli na stůl a poté si sedne na židli a zapne televizi. Poté však zbraň odkládá znovu. (nedvva)
  • Asi nejlepší scéna filmu je ta, kdy Kobra projíždí nočním městem, kamera snímá jeho obličej a za doprovodu písně „Angel of the City" prostřihují obraz výjevy z pátrání po tajeném gangu. Každý opravdový Stallonovský fanoušek přitom musí rozpoznat, že jde v podstatě o remake kultovní scény z Rockyho IV, jen došlo k výměně písničky „No Easy Way Out" a Kobrovo pátrání nahradilo obrazy souboje mezi Appolo Creedem a Ivanem Dragem. (Divočák)
  • Většinu filmu má Marion (Sylvester Stallone) v ústech sirku a na očích sluneční brýle. Poprvé si brýle sundá v čase 15:25. (žvanimírek)

Reklama

Reklama