Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

Legas 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý, tupý, přímý film s typicky osmdesátkovou atmosférou. Ovšem když se mu podíváte pod pokličku, je velice dobře natočen; všechny ty hudební montáže, prostřihy - je vidět, že film není jen nudně béčkovým výtvorem znuděného režiséra. Jen převeliká škoda, že celý film není jako jeho prvních 5 a závěrečných 10 minut. To by byla panečku jízda. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Pro 80. léta velmi specifické béčko se silnou atmosférou, dokonalými dialogy (scénář psal sám Stallone) a sám Sly je tu perfektní, řekl bych že nikdy předtím ani potom už nebyl tak cool jako tady v roli nekompromisního poldy Mariona Cobrettiho. Je velká škoda že Stallone nikdy nenatočil víc filmů s Georgem Cosmatosem (RAMBO 2), tahle spolupráce mohla být ještě hodně plodná. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Začátek se mi líbil, ale přeci jenom té akce nebylo moc, když neberu to, že Sly vyskočil na korbu a začal sapíkem kosit hejna motorkářů. Dobrý dobový dabing (Soukup, Oliva), hodně sexy Brigitte (v té části po nemocnici). Padouši jsou příliš přemýšlíví, a zároveň příliš magoři, a konec filmu je slaboučký. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Cobra je přesně ten typ typického akčního filmu osmdesátých let. Takové osmdesátky už dneska nikdo nedokáže okopírovat. Tu krutost, brutalitu a realitu v jednom spolu s pefektním hlavním hercem a jeho kopou hlášek prostě nikdo nedokáže vyrovnat. Co naplat, že střih scén je tady jak u idiotů. V prvním záběru vidím zábranu v pořádku, po druhý hoří, po třetí je na křivo a nehoří, počtvrtý je na křivo, hoří a tváří se v pořádku. Střihač asi tenkrát moc hulil, ale nemůžu říct, že to by mě rozčilovalo. Veškeré akční scény byly opravdové, neskutečně kruté a neuvěřitelně husté. Sly je tady za nadboha. Je šíleně nasranej a tváří se maximálně drsně. Nejdřív v krámě pokropí psychopata a pak si kleštěma štípe deset dnů starou pizzu. Do toho dostane případ a nemá člověkovi problém říct "Máš právo mlčet". I takové dokázali bejt postavy, dnešní době už je bohužel jiná, já se ale pořád moc rád vrátím k téhle, aby mi připomnělo, co mě vlastně naučilo mít rád filmy. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Nikto by nedokázal lepšie stvárniť postavu svojrázneho policajného poručíka Mariona Cobrettiho, tak ako to predviedol Sylvester Stallone. Vďaka nemu je tento film pozerateľný aj dnes. Jeho akčný potenciál, ktorým disponoval v osemdesiatych rokoch, bol zárukou úspechu i pri tak jednoduchom scenári ako je pri tomto snímku. Rocky, Rambo, Cobra - tri nezabudnuteľné podoby Sly Stalloneho. *** ()

Galerie (70)

Zajímavosti (29)

  • Na konci honičky, kdy Cobretti (Sylvester Stallone) nabourá díky psychopatům do stojící lodě je vidět, že oni do ni nabourali před ním. Pokračují ale v jízdě a ujíždí. Takhle měla honička původně končit, ale ve filmu se hodně stříhalo a měnily se scény. (Fenk)
  • Asi nejlepší scéna filmu je ta, kdy Kobra projíždí nočním městem, kamera snímá jeho obličej a za doprovodu písně „Angel of the City" prostřihují obraz výjevy z pátrání po tajeném gangu. Každý opravdový Stallonovský fanoušek přitom musí rozpoznat, že jde v podstatě o remake kultovní scény z Rockyho IV, jen došlo k výměně písničky „No Easy Way Out" a Kobrovo pátrání nahradilo obrazy souboje mezi Appolo Creedem a Ivanem Dragem. (Divočák)

Reklama

Reklama