Reklama

Reklama

Magnetické vlny léčí

(TV film)

Obsahy(1)

Joa Bankse, starostu vísky Fisher Hill kdesi na divokém americkém Západě navštíví zaměstnanec detektivní agentury Supí oko Jack Biddle, aby ho varoval před jistým šarlatánem, který údajně používá k léčbě osobní magnetismus a hypnózu. Biddle na něj připraví s pomocí Banksových peněz léčku... Parodie na americké gangsterky se proslavila, kromě skvělých hereckých výkonů Jana Wericha, Jiřího Sováka i Jaroslava Štercla a Jaroslava Mareše, i písní "Všichni lidi ve městě" v podání Evy Pilarové, za klavírem seděl Jiří Šlitr. (Česká televize)

(více)

Recenze (49)

Lish84 

všechny recenze uživatele

Příběh je prostinký, pointa snadno předvídatelná už od začátku, scénář bez jiskry a i přes krátkou délku je to kapku rozvláčné. Až příliš se spoléhalo na to, že vtip dodají herecké legendy Jan Werich a Jiří Sovák. Oba uznávám a nad mnoha jejich rolemi se bavím, ale nepatřím k těm, kteří by každý jejich výrok (zejména ty Werichovy) tesali do kamene a u každé grimasy byli u vytržení. Takže jsem se sice trochu pobavil a určitě neurazil, protože oba si natáčení zjevně užili, ale na nějaké velké libování nad kvalitním humorem to nebylo. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Vidoucně snímaná adaptace důvtipné O’Henryho povídky se nezadrhla o drsný povrch prostoty, kterou herecky dokonale naplnili snad všichni zúčastnění. Žádná macha, žádné kulisy, žádné předstírání – jen život. Herci odevzdaní svým směšným i směšno-heroickým rolím surfují na vlnách vzedmutých americkým tajfunem, subverzivně vyvracejícím základy navyklých staveb osvojených konvencí – jakoby přesně podle melodií těch nejhezčích partitur koňských kopyt. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Škoda přeškoda, že tak zajímavý komediální námět je krátký. Parodie s Werichem a Sovákem na Divoký západ byla dobrý nápad, leč nedotažený díky krátké stopáži. Přeci jen lze ale zaslechnout pár štiplavých vtipů třeba na starostovu inteligenci. To co se tady jen naznačilo, to v Limonádový Joe dotáhli na plátno. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Obecně, vysoce převídatelné, od okamžiku, kdy se na scéně objeví Mareš, je jasné, jak příběh skončí. Ovšem zaujaly mě tři okamžiky: 1. hudební vložka se Šlitrem a Pilarovou 2. Werichovo "bidl - židl" 3. že se jedná o první film, kde je na plátně probírán důležitý aspekt našeho žití, totiž schopnost ohnout jazyk do žlábku (či korýtka). Já to třeba neumím a dlouho jsem z toho měl mindráky, než jsem si přečetl, že je to geneticky dané a je vzácnější to neumět než umět. Takže od té doby se korytářům hlasitě vysmívám! ()

JosefTomas 

všechny recenze uživatele

Werich ve werichovské roli padnoucí, Sovák tradičně vtipný a Šlitrova hudební vsuvka s Pilarkou taky fajn. Jen na 30 minut trochu málo. Zbytečně dlouhou expozici (půlka stopáže) vystřídá zas razantní vyvrcholení a zvrat je tak pouze zravt¹. Škoda, s takovým tvůrčím týmem by šel zajisté vykouzlit mnohem lepší zážitek, než jen průměrná groteska. Poznámka: ¹ Historie slova 'zravt' se traduje do 20. století v 50. letech, kdy jej špatně vyslovil farmář Tomáš z Josefova. Vychází z nářečí jihomoravského a užívá se ve významu "promarněné příležitosti", či "šance vniveč." Výraz je často zaměňován se slovíčkem vrazt, který se užívá v amatérských recenzích a diskuzních fórech jako špatně napsané slovíčka "vrzat" nebo "vrať". ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Jan Werich nebyl z počátku rozhodnut, zda ztvárnit postavu starosty či léčitele. Jiří Sovák vzpomínal, že mu Werich vždy zatelefonoval a řekl: "A víte co, já budu hrát toho vašeho." (Haller)
  • Píseň "Co ve městě se povídá", kterou zpívá ve filmu Eva Pilarová, byla její první skladba po ročním zákazu, kterého důvod byli pouze nepravdivé fámy. Text písničky byl proto právě o pomluvách a fámách. (Willy Kufalt)

Reklama

Reklama