Tvůrci:
Sung-Jin LeeKamera:
Larkin SeipleHudba:
Bobby KrlicHrají:
Steven Yeun, Ali Wong, Joseph Lee, David Choe, Patti Yasutake, Ione Skye, Andrew Santino, Justin H. Min, Mia Serafino, Maria Bello, Ashley Park, Miya Cech (více)VOD (1)
Epizody(10)
-
Ptáci nezpívají, ale piští bolestí (E01)
-
Jak úžasné je žít (E02)
-
Uhnízdil se ve mně pláč (E03)
-
Jenom ne všechno zároveň (E04)
-
Do sebe uzavřené bytosti (E05)
-
Kreslíme kolem sebe magický kruh (E06)
-
Jsem klec (E07)
-
Otázka svobodné volby (E08)
-
Zdroj falešných iluzí (E09)
-
Představa světla (E10)
Obsahy(1)
Muž a žena zažijí na silnici dramatickou událost, která vnese do jejich života chaos. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (87)
Konflikt dvou řidičů započal vztyčeným fakáčem a rozpoutal sled událostí plných hněvu, pomsty a chaosu. Kdysi bylo toto téma použito v jedné z povídek Divokých historek a byla to naprosto luxusní podívaná. Tentokrát se podobným tématem inspirovali tvůrci seriálu, jenomže utáhnout 10 dílů banálním konfliktem a nenudit diváka bylo nad síly tvůrců. Ano, občas konflikt obou hrdinů vygradoval a bylo se opravdu na co koukat, ale většina z té 5 hodinové stopáže přinesla spíše šeď a nudu. ()
Beef má od začátku "něco do sebe", je to výborně napsaný střet dvou rozjebaných lidských osudů (road rage zápletka je dokonalá), parádní mix smutku s feel-good emocí, kde vynikají témata jako přetvářka, samota a pomíjivost štěstí, přenos shitů a traumat z generace na generaci, následky křivosti a špatných rozhodnutí. Přičemž je to celý zábavný a komedie. A herecky top obsazený – ústřední dvojice, nasraný David Choe i další – díky čemuž je znát to správný mezilidský napětí. Tak pěkný přesahový TV finále jsem neviděl (možná) od True Detective první řady... 85% ♪♫ ()
po všech těch nadšených reakcích bych od Beef očekával mix Volného pádu a Války Roseových, jenže tím opravdu není. Hlavně v první polovině jde o celkem úsměvný, ale jinak docela neškodný mix dramatu a komedie. Zlom každopádně přijde ve druhé polovině, kdy se všechna ta nahromaděná frustrace, staré i nové křivdy a kvantum špatných rozhodnutí odstartovaných jedním "nevinným" vytroubením před obchoďákem zvrtne v sérii nešťastných, nepředvídatelných a mnohdy fatálních událostí. V každé epizodě je sice asi tak deset možností jak všechno rozumně ukončit, jenže oba hlavní protagonisté už jsou ve stavu, kdy pro ně není přípustné ustoupit a nutí je to kupit jedno špatné rozhodnutí na druhé. Oba jsou sice někde hluboko dobří lidé, ale jak už to tak bývá, když kontrolu převezme pomsta, osobní nezdary a fakt, že oba nejsou úplně šťastní, nemůže to dopadnout dobře. Finále navzdory očekávání docela zvolní, ale po tom všem sem sedlo jak prd*l na hrnec a přineslo alespoň špetku naděje...i když...70% ()
Stejně jako nedávno viděná Mimořádná událost i BEEF by šlo shrnout nějakým high conceptem v jedné větě, které toho ale poté nabízí víc. V prvním případě by to bylo "vlak s cestujícími bez strojvůdce couve pomalu zpět", v druhém případě by to bylo "dva lidé si vjedou do vlasů během řízení auta". A stejně jako v Mimořádné události, i zde se postupně dozvídáme, že co se na první pohled může jevit nějak není nutně správné. A že když jste hlavní postava seriálu ještě nutně neznamená, že jste dobrým člověkem. V tomto směru by seriálu prospěla drobná dieta (navzdory kratšímu času na díl), protože občas to zavánělo VKVčky a s množstvím postav se občas hodně odbíhalo od titulní rozepře mezi hlavními postavami. Závěr seriálu to zachraňuje, kdy člověk od určité chvíle neví pořádně co čekat, což v mých očích přidává na hodnotě a naopak ubírá na předvídatelnosti, což je problémem některých pořadů od Netflixu. Netflix sází na kvantitu před kvalitou, zde mu však vyšla i ta kvalita. Steven Yeun mi byl sympatický už ve Walking Dead, zbytek osazenstva v čele s Ali Wong příjemně překvapil. ()
Prvnich nekolik dilu je zcela v poradku - budovani zajimavych charakteru a dejist, na kterych se setkavaji. Od poloviny se vsak pribeh zacne roztacet nesmyslnymi spiralami. Scenaristi jiz nedbaji casovych a logických souvislosti. Nektere divne zvraty zustavaji nevysvetleny. Postavy svym chováním odporuji tomu, co rikaji - ano, lze to vysvetlit jejich problematickou psychologii, lec nebyt techto mnohdy zbytecne hloupych rozhodnuti a zvratu (nejvice boli predevsim nesmysl s ownershipem dodavky v case road rage + "zavolala pani, tak vas propoustime"), nemohli by tvurci dej vyturovat na "vyssi otacky", aby to skoncilo nejakym radoby grandioznim finale. Ovsem, je to pruhledne a otravne. Druha polovina je klasickou prehlidkou vypravecovy marnosti. Z 80% na zacatku to spadne na hezkych 30%. Falling down wannabe. ()
Galerie (214)
Zajímavosti (2)
- Dej jednotlivých epizód nie je "rušený" použitým soundtrackom, iba v záverečných scénach každej epizódy je použitá známa skladba, pokračujúca v záverečných titulkoch. Konkrétne ide o veľké hity známych interpretov: Hoobastank “The Reason” / Tori Amos “Cornflake Girl” / Incubus “Drive” / The Offspring “Self Esteem” / System of a Down “Lonely Day” / Bush “Machinehead” / Keane “Somewhere Only We Know” / Grant Lee Buffalo “Mockingbirds” / Björk “All Is Full of Love” / The Smashing Pumpkins “Mayonaise” (plevel22)
- Po úvodnej scéne vždy nasleduje "intro" seriálu s názvom každej epizódy na pozadí maľovaného obrazu, názvy epizód vždy odkazujú na výroky známych umelcov, citáty z kníh, repliky z filmov apod. Odkazujú tak na diela spisovateľa Franza Kafku, filmára Ingmara Bergmana, psychiatra Carla Gustava Junga a ďalších osobností. (plevel22)
Reklama