Režie:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Miroslav Krobot, Marika Šoposká, Kryštof Hádek, Zuzana Stivínová, Jaromír Hanzlík, Sara Venclovská, Pavlína Mourková, Tomáš Bambušek, Tereza Dočkalová (více)VOD (1)
Epizody(13)
-
Ztracený případ (E01)
-
Falza (E02)
-
Škaredá středa (E03)
-
Syndikát koně (E04)
-
Nikita (E05)
-
Srdcová sedma (E06)
-
Dobrý pastýř (E07)
-
Žihadla (E08)
-
Kobyla (E09)
-
Psina (E10)
-
Deny (E11)
-
Bankocetle (E12)
-
Jordán (E13)
Obsahy(1)
OKTOPUS je zkratka „oddělení kontroly termínově odložených případů útvaru S“. Vymyslel si ji stárnoucí kapitán Dítě hlavně proto, aby se mohl věnovat třicet let starému případu Jordán. U podplukovníka Schwarze, svého nadřízeného, nalézá pochopení, ale když mu přidělí k ruce mladou ambiciózní kapitánku Fáberovou, je brzy jasné, že jen u jednoho případu nezůstane. Kauzy, které OKTOPUS řeší, se odehrály v minulosti a na detektivech je, aby nacházeli nové okolnosti a indicie, které jim pomohou staré případy konečně vyřešit. Jejich pátrání nás zavede do zajímavých prostředí málo známé Prahy, mezi uzavřené sociální skupiny a také do hráčských doupat a na závodiště v Chuchli, kde karbaník a sázkař Dítě tráví volný čas. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (75)
Vždycky jednou za čas se dostanu k tomu, že mě zaujme český seriál a tentokrát padlo mé oko na Oktopus. Odložené případy mě baví a na českou verzi jsem byl docela zvědavý, navíc Miroslav Krobot je herec, který má charisma. Líbí se mi netypické charaktery hlavních postav, které nemají potřebu se líbit za každou cenu. Kapitán Dítě je takovej divnej pavouk, co nemá potřeba si něco dokazovat, ale svou práci má vlastně docela rád a má motivaci ji dělat dobře. Navíc je jasné, že za roky u policie bude mít v šuplíku pár pířpadů, které pro něj mají osobně větší význam než jiné. Ke spolupráci dostavá mladou policistku, která působí chladně a odměřeně. Zkrátka ideální pracovní pár. A světe div se, ono jim to společně docela funguje. Některé případy jsou zajímavější než jiné, ale jako celek mi série vychází v dobrém. Nejvíc to samozřejmě táhne závěrečný případ, který je osobnější než ty ostatní. Vůbec by mi nevadilo, kdyby tomu ČT nadělila pokračování. ()
No jo, v mém případě se tvůrcům nezadařilo. Seriál mě zrovna dvakrát neoslovil, protože ve mně zanechal spíše nepříjemné pocity, za nimiž stál v první řadě dosti nešťastný scénář a režie, což je vcelku pochopitelné, když uvážím, že jde o práci téhož jedince. Jan Pachl mě tentokrát nepotěšil, přestože si už u mě několikrát slušně šplhl. Tady mě ovšem opravdu zaujala pouze závěrečná epizoda, a to je při celkovém počtu třinácti dílů fakt málo. Ke všem kladům a nedostatkům, které stály za mým hodnocením, jsem se už každopádně vypsal v komentářích / recenzích k jednotlivým epizodám, takže to už nebudu natahovat. / Poučení: Hazardem ke šťastným zítřkům. ()
česká snaha o kombinaci Odložených případů a drsné severské kriminálky, která občas funguje velmi dobře a občas skoro vůbec. Krobot je jako stárnoucí policajt/gambler fajn stejně jako Hádek jako jeho nadřízený (i když nemá moc co hrát). Co je každopádně udivující je neschopnost scénáristů napsat funkční ženskou hrdinku. V Docentovi to odnesla Tereza Ramba a tady Marika Šoposká, jejíž permanentně kyselá a arogantní Fáberová s daddy issues je většinu času pouze otravná a upřímně sem neměl chuť ani důvod jí nějak fandit nebo se o ní dozvídat něco víc. Na pěst jsou i kamerové filtry používané pro flashbacky. O těch sem si myslel že jsou pasé už tak od konce devadesátek, jenže jsem se evidentně spletl a nevypadá to vůbec dobře. Jednotlivé případy jsou každopádně celkem v pohodě, i když je občas třeba přivřít obě oči a neřešit logické lapsy...60% ()
Hlavní postavy, protivný dědek a asociální pizda, jsou každý sám o sobě dost otravní, aby to vadilo. Když jsou pohromadě, je to utrpení pro mě za čárou. Příběhy jsou vyrovnaně nudné, nezajímavé a mizerné, kdesi mezi odpadem a jednou hvězdou. Jediný dobrý byl ten poslední. Jen díky němu tuhle ČT flákotu neposílám do odpadu. ⬇️ 11% ()
Jako absolutně tomu nerozumím, ale zahravám si s konspirační teorii, že byl seriál natáčen na stejnou smlouvu s Pachlovou (rovněž letošní) velkolepější odvážnější Volhou coby oddychovější projekt. Velmi často se zde opakují stejní herci. A Kryštofa Hádka mám sice rád, ale na šéfa se nehodil, působí to směšně. Naštěstí občas jako by si to tvůrci uvědomovali a tak je ta jeho postává párkrát odlehčovaná humorem, což beru (on se vlastně naštěstí o humor pokouší celý seriál), ale i tak mi tam Hádek moc nepasoval. V podstatě všechno stojí na bedrech hlavní dvojice. U té sice vidíme drobné posuny, ale za těch třináct dílů se toho o nich tolik víc než na začátku zase nedovíme. On se celkově seriál za těch třináct dílů posouval pomalu. Někdy zkrátka byl jenom zajímavější případ se zajímavějším prostředím (jako například trojka v drsném prostředí rugby a sázavské přírody), někdy to byla nuda, kde se celý případ točil například okolo koně nebo důchodce Hanzlíka , který utekl z pečováku a všichni mu věří, že vyšetřuje. Závěrečný díl se povedl a v některých momentech měl až thillerové grády. Škoda, že po vylezení Faberové z bunkru i jemu trochu došla šťáva, ale asi byl nejlepší. Obsadit Krobota na vyšetřovatele mi původně přišlo jako hodně zvláštní nápad. On si ho ale celkem upravil k obrazu svému. Pro mě byl určitě jednou z hlavních devíz seriálu a významný důvod, proč na to koukat. Se sexy Šoposkou navíc tvoří zajímavou nesourodou dvojku, která by se mohla dobře doplňovat. Také se mi líbil ten unikátní nápad vyšetřování odložených případů z minulosti a důraz na sychravou pochmurnou atmosféru. To všechno je určitě plus. Bohužel to mohlo být lépe využité a zpracované a seriál nevyužil svůj potenciál. Až na úvodní znělku, která je obdařená úplně zbytečně debilním textem, se mi líbila ale třeba ještě i doplňující pošmurná hudba Michala Pavlíčka. Takže nějakou malou atmosféru to přeci jen mělo, oceňuji i snahy o humor a celkový pokus o ,,tak trochu jinou kriminálku.´´. Z letošní bídné nabídky televizních podzimovek mě Oktopus zaujal nejvíce. Je ale navzdory hlavnímu nápadu a obsazení docela konvenční a nemusel být. A vy budete dělat co? Věnovat se koníčkům. ()
Reklama