Režie:
Jean-Pierre JeunetKamera:
Thomas HardmeierHudba:
Raphaël BeauHrají:
Dominique Pinon, Alban Lenoir, André Dussollier, Elsa Zylberstein, Isabelle Nanty, Claude Perron, Claire Chust, Stéphane De Groodt, Youssef Hajdi (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V roce 2045 nechávají lidé většinu práce na umělé inteligenci. Staromilská Alice to dělá zrovna tak, a když se roboti vzbouří, její starostliví androidi ji zamknou doma. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (72)
Po Amélii z Monmartru je toto druhý film, ktorý som od toho režiséra a scénáristy videla. Rozdiel je však v tom, že tento sa mi na rozdiel od Amélie pozdával o veľa viac. Bola tu agitka, satira, inteligencia, proste všetko čo sa dá od filmu očakávat ak nie viac. Homo ridiculous, ach ako výstižné. Dáte si niekto paštiku z lidských jater? :D ()
Tak já nevím, snímky od Jean-Pierre Jeuneta mám rád, ale tohle mi přišlo i vizuální stránkou, hodně za nimi. Nejenže jsem tu jeho rukopis skoro necítil, ale i humor byl většinu času více prvoplánový. Jenže jsem se i tak docela bavil, já mám prostě herecký styl francouzských herců rád a i díky nim jsem se kolikrát docela pobavil. To, ale nebyli jediné chvilky, celý film je totiž brán jako taková satira, jak to jednou v budoucnosti může dopadnout s umělou inteligenci. Díky tomu jetu docela dost fajn ujetých vtípků, jako třeba televizní stanice kde se k lidem chovají jak ke zvířatům či různé absurdní reklamy. Poté potěšily i některé vizuální vtipy či hlavní charaktery, které sice byli spíš povrchní, ale i tak bavili. Bohužel, ale těchto více zábavných momentů tu nebylo tolik a tak film trpí na dost hluchých míst a i na až přehnaně přepálenou stopáž. Hudba tu je taky mdlá, což u Jeuneta také není moc zvykem. Takže za mě hodně slabý návrat, ale na druhou stranu mě to místy i lehce potěšilo. Škoda jen velmi slabého Pinonova camea, chtěl jsem ho tu více... ()
Tak neočekával jsem nic jiného, než autorsky "jeunetovsky" pokřivenou, přebarvičkovanou, zkrátka divnou futuro-bizarní frašku se svérázným panoptikem postav (rozhádaná rodinka, vlezlá sousedka, servilní domácí roboti, …) (na)drženým na stísněném místě, kde začíná být horko (doslova). A přesně tu jsem i dostal, akorát nekoncepčně mimo a o ničem, ale úplně nenudící (byť přetahovanou). 5/10 ()
Tak tohle se úplně nepovedlo. Tuším, že Francouzi se pokusili o jakousi komediální satiru s dystopickými prvky, ale nepřinesli do ní mnoho komediálního, ani dostatečně nerozvedli hlubší myšlenku. Proto jsem celkem smutný z toho faktu, že jsem zabil stojedenáct minut svého života civěním na plytkou frašku s bandou neherců, kteří se vyznačovali přehnanou gestikulací a nadměrným používáním mimických svalů. Není tu skutečně nic, co by vás mohlo nějak obohatit. Naprosto zbytečný pokus. Já už zklamán jsem. Odrazuji tedy ostatní, a důrazně varuji, aby mou chybu neopakovali. 25% ()
Pěkný film, ale myslím, že vývoj se nebude ubírat tímto směrem. Umělci se v odhadu budoucnosti většinou mýlí (snad pouze Jules Verne se v ledasčem trefil, i když jen velmi přibližně), a ještě víc se mýlí futurologové. Když si vzpomenu na to, že v době, kdy jsem navštěvoval první stupeň ZDŠ, se někteří haranti chtěli stát kosmonauty, tak se musím pousmát. Nakonec to dotáhli na traktoristy v JZD. Osobně bych tipoval, že technický vývoj se naopak zpomalí a že nastanou poměry, které budou v některých ohledech připomínat spíše historické drama ze středověku nežli sci-fi komedii. ()
Reklama