Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (4 072)

plakát

Občanská válka (2024) 

Stovky mil dlouhá cesta týmu novinářů do Washingtonu DC přes občanskou válkou rozvrácené "Spojené" státy mi více evokovala anarchistické postapo, nežli seriózní varovnou predikci – ovšem zatímco takový Návrat do Cold Mountain dokázal šokovat a z alegorické odysey ždímat hutné emoce, Alexu Garlandovi se to úplně nedaří. Nemá zde opravdu silné scény (možná s výjimkou Jesseho Plemonse), jednotlivé střípky neskládají epický obraz děsivého konfliktu (větší – hlasitou a efektní – akci nabídne až ve finále), přičemž nad vyobrazenou úlohou fotografů v přední linii bych dnes již také polemizoval. Unavená Kirsten Dunst je výborná, ovšem osud její postavy ve vztahu ostřílený profesionál – horlivý začátečník nebetyčné klišé nad klišé.

plakát

Záhada Blair Witch (1999) 

Koncept "found footage" se stihnul rychle obehrát, nicméně své místo si našel. Záhada Blair Witch byla první a stále patří k nejlepším, přitom stačilo tak málo – 3 vynervovaní "dokumentaristé", nekonečné bloudění po lese, pár svázaných klacíků a hromádek kamínků. V nekvalitním, zrnícím VHS záznamu není často lautr nic vidět, ovšem vypadá zaručeně autenticky. Ty původní 4 * ani po letech neponechávám jenom z piety.

plakát

Velký závod (1994) 

Režisér s emocemi ani dramatem nijak zvlášť pracovat neumí a ze startu opisuje jednu frázi o snu či rodině za druhou. Extrémní závod psích spřežení ale dá svou vyčerpávající náročnost účastníkům pocítit, přičemž cynický novinář Kevin Spacey jej výborně oživuje. V závěru už inspirující americký hrdina Železný Will hltá sladkou hollywoodskou limonádu po litrech (k "fotofiniši" autoři fakt zacházet nemuseli :)), s pomocí hezkých obrázků i energické orchestrální hudby však jeho "disneyovská" pohádka zanechává dobrý dojem.

plakát

Čtyři dobré dny (2020) 

Působivé drama o čtyřech dnech intenzivního drogového absťáku dovedně načrtává uvěřitelné emoce, vztahy a stavy zoufalé rodinné situace, do níž se nikdo nikdy nechce dostat. Z obou stran, přičemž snad hůře to odnáší starostlivá matka, která své narkomanské dceři prostě další (a další) poslední šanci dát musí, i když všichni kolem tuší, jak to skončí (v poněkud těžkopádně dramatizovaném závěru). Glenn Close roli uhrává suverénně, no Mila Kunis se přes vysoké nasazení svým limitům blíží.

plakát

Ospalá díra - Série 1 (2013) (série) 

Klasická mysteriózní kriminálka se spojením vzdělaného gentlemana z jiné doby (Ichabod Crane, důstojník armády z americké války za nezávislost) s pragmatickou, nevěřící policistkou přiřadila do ranku třeba k Luciferovi. Na předpokládanou epizodičnost úplně nenajela, protože poslání "dvou svědků" zabránit povstání čtyř jezdců apokalypsy se ukázalo velkým soustem samo o sobě. Jak případy vězely v minulosti, zašmodrchaná přediva vztahů, artefaktů, proroctví a záměrů (generálů, démonů, čarodějnic) pádícímu vyšetřování ve své brakové provázanosti spíš podrážela nohy; aneb dlouhá vysvětlování následovala kvapná řešení. Závěrečný cliffhanger ovšem na další sezónu nahlodal dost.

plakát

Milion mil daleko (2023) 

Příjemně pohodovou, inspirující cestu za splněním celoživotního snu vlastně neprovází žádné velké překážky – důležité je hlavně vytrvat a přihlášku třeba přiletět podat osobně i po jedenáctém odmítnutí. Možná proto někdy v prostřední třetině ztrácí astronautské snažení sympatického inženýra a pětinásobného otce na přesvědčivé zaujatosti, zejména tváří v tvář narůžovo lakovanému rodinnému, 100% oddanému zázemí (natolik pohádkově milující a chápavá, že až nevěrohodně dokonalá manželka (dokonalé Rosy Salazar)).

plakát

Těžký zločin (2002) 

Obyčejné soudní kriminálce z armádního prostředí hodně přidává slušné obsazení, především tedy rozverného obhájce Morgana Freemana (plus Ashley Judd to hodně sluší). Plynule proběhne do "šokujícího" odhalení, se všemi thrillerovými zvraty a výhrůžkami přidanými jaksi bezzubě, z povinnosti.

plakát

Šógun (2024) (seriál) 

Rozmáchlá historická freska realisticky, precizně a s citem pro detail vyobrazuje turbulentní dobu prvních styků evropských mořeplavců (barbarů) s japonskými domorodci (pohledem z druhé strany též barbary). Pomalu, důsledně rozplétá politické ambice lorda Toranagy (jako vždy magnetický Hirojuki Sanada) na pozadí střetu kultur, náboženství a zvyklostí, které mění dějiny. Přes vynikající produkční hodnoty se nesnaží lacině podbízet, ale plnohodnotně adaptuje dospělou (dobrodružně romantickou) předlohu.

plakát

Temná strana dveří (2016) 

Nemastný neslaný, takový "nízkotučný" horor nepřináší krom slabě využitého zasazení do Indie vůbec nic neotřelého nebo zajímavého. Pomalé uspávací "mrazení" budí hlasitě tuctovými duchařskými lekačkami, které všechny jako bych už viděl jinde. Sarah Wayne Callies to sekne a její zoufalá matka nakonec dostane, co si vykoledovala, za to aspoň slabé 2 *.

plakát

Lara Croft - Tomb Raider (2001) 

Charakter Lary se podobá tomu z prvních her (prostě taková "mačo ženská" / superatletka / supermodelka :)), přičemž Angelina Jolie představuje absolutní castingovou trefu. Přepálené kaskadérské skopičiny (jako z her) bych nevyčítal, slušná výprava vzbuzuje naději, jenomže filmová zápletka s konjunkcí je hloupá a nezajímavá. Špatná režie / střih akčních scén a mizerné CGI film stahují z neškodného výplachu pro nedospělé pařany do lehkého podprůměru, byť dneska už jsem smířlivější.