Režie:
Roger SpottiswoodeScénář:
Bruce FeirsteinKamera:
Robert ElswitHudba:
David ArnoldHrají:
Pierce Brosnan, Jonathan Pryce, Michelle Yeoh, Teri Hatcher, Ricky Jay, Götz Otto, Joe Don Baker, Vincent Schiavelli, Judi Dench, Desmond Llewelyn (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Když se šílený zločinec začne považovat za génia, je čas poslat za ním Jamese Bonda. Pierce Brosnan v hlavní roli britsko-amerického akčního filmu. Tajný agent Jejího Veličenstva James Bond dostane za úkol prověřit aktivity mediálního tiskového magnáta Elliota Carvera. Jeho noviny a televizní stanice totiž s podezřelou hbitostí přinesly zprávu o zkáze britské válečné lodi Devonshire. Ta se z neznámých důvodů ocitla v čínských teritoriálních vodách a potopilo ji pravděpodobně torpédo z čínského bojového letounu. Bond však zjistí, že to byl ve skutečnosti Carver, kdo Devonshire poslal ke dnu. Jednak tím získal atraktivní materiál pro nejnovější vydání svého deníku Zítřek, jednak z vraku lodi ukradl raketu s jadernou hlavicí. Ze své lodi, která je pro radary neviditelná, hodlá střelu vyslat na Peking, aby vyvolal konflikt Číny a Británie a následnou globální válku. A hlavně aby pak rozšířil své mediální impérium po celé planetě. James Bond a jeho čínský protějšek, půvabná agentka Wai Lin, však ještě neřekli své poslední slovo... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (440)
Už v tomto díle Bond ukazuje, kam vede jeho nová éra s Piercem Brosnanem. Nesmrtelný elegán, který má vždy v rukávě drobnost, kterou změní chod dějin, je už příliš nad věcí. Technologie přichází Bondovi nejen pomáhat, ale taky se ho snaží táhnout dopředu a to je podle mě chyba. Alespoň něco málo "ze staré školy" by v Bondovi mělo zůstat jako odkaz nebo za chvíli poletíme opět do vesmíru ... Bond přestává být tím mužem, kterému fandím a těším se, kterou z žen dostane do postele tentokrát a jak krásně bude natočené její tělo v jemném romantickém světle. Přesto není Zítřek nikdy neumírá špatná bondovka, jen neustále klesání s kvalitou a zvyšování počtu technologických vychytávek skoro až absurdního smyslu těmto filmům škodá. ()
Pro mě je to asi nejlepší Bond s Brosnanem. Proč? Je zde vyvážený poměr akce a děje, takže herci mají i čas hrát. V tomto filmu je patrné, že Brosnan umí dobře hrát, protože dostaly prostor i emoce. Zároveň je zde Bond sice totální über superman, ale ne za až tolik jako jinde, což ho činí trošku lidštějším. To že jich i pár schytá z něj dělá lidštější postavu. A další důvod je, že Tomorrow Never Days se nese v klasickém bondovském duchu. Trochu připomíná špionážní filmy ze staré školy, jako-by vypadnul z pera samotného Iana Flemminga. Je to zkrátka tradiční bondovka se vším všudy a skvělým Herr Kaufamenm navíc. ()
Neotřelý, přímo znamenitý námět, skvělý Pryce jako megaloman Carver se svou cvičenou německou opicí Herrem Stamperem. Pro mne příjemná dávka německosti ve formě trochy toho šprechtění jako "Meine Damen und Herren" a nápisů typu "tür" či "verboten". Kříž je v řadě pitomých scén, které by se snad ani ve snu stát nemohly, jako když 007 (rychle a) zběsile řídí své nadupané BMW (tady už bylo pro BMW dobrým kaufem stát se Bondovým vozítkem) garážemi jedním prstem ze zadního sedadla a jim podobné. K novodobé 007 to již však zřejmě patří. Bondgirl mne doteď z nějakého záhadného důvodu zcela míjejí, těším se však na Halle Berry, i když ten film bude asi slabý... 70% ()
JB18: Tady se to nejvíc zvrtlo. Vše, co jsem obdivoval na mém nejoblíbenějším hrdinovi je kompletně pryč. Fuč. Už před kulkama neutíká, ale běží jim naproti. Ženy jemně a šarmantně nesvádí, ale jenom š*ká. Příběh se nevyvíjí, ale frčí jede a to jednorázově bez jakého koli vývoje, oddechu, dramatu nebo čehokoli, jak tomu bylo za Conneryho. Bondovská atmosféra nulová. Pravda akční scény jsou skvělé, nápadité. Ale dřív bylo zajímavé sledovat co, jak a kdy Bond udělá nikoli tady. Z Bonda udělali frajera, kterej (se mi zdá) to bere všechno na lehkou váhu, laxně. Je znát předem určitá jasnost jeho nesmrtelnosti. Ač už stojí proti jakékoli hrozbě smrti, tak ho to nechá absolutně chladným. Hodí otočku, uhne spršce kulek ( i těm protivníkovým) a šupajdí si to pro skleničku s martiny. S ničím a snikým nemá problém. Nikdo totiž není silnější, rychlejší, šikovnější apod. Naopak všichni mají dokonalé vlastnosti prvotřídních zabijáků: slabí, většinou střelci slepci, hlavně hloupí, špatní řidiči. Jako bondovka je to chabý a já to hodnotím jako bondovku, ne jako akční film ()
Brosnan startoval jako Bond vysoko se svěžím a přeakčnělým ZLATÝM OKEM, pak ale doručoval už jen standartně kvalitní bondovky, tj. s mírně utahaným dějem, ale sdostatkem nápadité akce v exotických kulisách, s atraktivním ženským křovím a několikrát přesušenými hláškami na rtech. ZÍTŘEK zaujme pouze originálním záporákem-mediálním magnátem, který vytváří zprávy dřív než události (protože ty vytváří taky), ale když napíše v předstihu nekrolog Bondovi, pochopitelně pohoří (a to doslova). Škoda, že Jonathan Pryce se v jeho roli moc nepředvedl a že to nebylo dopřáno ani Michelle Yeoh, ze které si za to, co tu odkopala, dělají v Honkgkongu nejspíš doteď srandu. Ale za parádní honičku na motorce se stydět nemusí (a skvělá je i ta s dálkově řízeným autem) a ve finále jí to s těmi dvěma samopaly taky slušelo. ()
Galerie (170)
Zajímavosti (60)
- Počas nakrúcania v Bangkoku sa jedna z helikoptér omylom zatúlala nad americké veľvyslanectvo, kde spôsobila menší poplach. (ash99)
- Scéna s motocyklovou naháňačkou v Bangkoku sa nakrúcala v anglických štúdiách Frogmore. (ash99)
- O roli Paris Carver (Teri Hatcher) se zajímala Monica Bellucci. (becki_tu)
Reklama