Recenze (67)
Duna: Část druhá (2024)
Krásná kamera, citlivá práce s literární předlohou, s herci a těším se na třetí díl.
Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)
Nebylo to tak dobrý, jako Mad Max 2015, ale pořád parádní film, který stojí za to vidět i pokud nejste uchylní na postapo.
John Carter: Mezi dvěma světy (2012)
Solidní kosmická fantasy, něco jako Star Wars, nebo Flash Gordon, ale ne tak hloupé.
Šílenství proutěného košíku (1982)
V kategorii ujetých béčkových filmů opravdu perla. Švankmajerovi fandové by ocenili triky.
Dívčí válka (2004)
Narozdíl od té divné verze s Russell Crowem tohle je historicky celkem přesné a dává smysl. A navíc je to sranda.
Arvéd (2022)
Trochu jako Spalovač mrtvol. Vynikající herecké výkony, dobře stavěná atmosféra, film je přesně o tom, o čem říká, že je. Tohle si rád někdy pustím znova.
Sicilský klan (1969)
Na dnešní dobu už je tempo pomalejší, ale krásně graduje. Vynikající krimi.
Ďábelské líbánky (1970)
Vynikající hlášky, moc povedená situační komedie.
Tulák z širých plání (1973)
Klasický Western, kdy obyvatelé města najmou pistolníka na ochranu před svým černým svědomím. A ukazuje se, že on je jejich černé svědomí. Rozhodně zajímavý film, vykazuje dost vtipu a originality aby stálo za to ho vidět.
Il Boemo (2022)
Je chyba tenhle film srovnávat s Amadeem. Víc podobnosti vidím s Barry Lyndon. Forman se vůbec nesnažil o historický film, šlo mu o nastavování zrcadel. Boemo je pro mě zajímavější, zrcadla si najde každý sám, ale tady se jede seriózní pokus o historické drama. O opeře před Mozartem jsem věděl kulový a tenhle film mi velmi zábavným způsobem otevřel oči a pomohl pochopit nové historické souvislosti. Každopádně v kině s perfektním zvukem je to silný zážitek a lituju lidi, co si to jednou pustí jen na televizi bez nějakého Dolby recieveru a slušných repraků.