Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (903)

plakát

Nádherný holky (1996) 

Velice pohodový snímek o přátelství, lásce, vztazích i dalších věcech, které se dějí v životě. Snímek vypráví o partičce přátel, nedospělých chlápků, kteří se znovu setkávají, kvůli srazu ze střední. Kromě jednoho z nich jsou všichni svobodní a nerozhodní pro trvalý svazek či založení rodiny. Jeden stále nahání bývalou ex, ačkoli spolu už dávno nechodí, druhý sice má holku, ale stále ho svádí vdaná spolužačka, zatímco jiný, který přijede do svého rodného městečka z velkoměsta, je úplně mimo z 13leté mladé dívky (Natalie Portman), ačkoli má sám doma svou přítelkyni. Navíc do města přijede pohledná sestřenice (Uma Thurman) z dalšího ze spolužáků, ze které jsou všichni jako pominutí. Ačkoli naši hrdinové většinu času jen popíjejí pivo ve své oblíbeném podniku a přitom rozebírají své komplikované vztahy, film dobře odcípá a dokáže v klidu zabavit, bez nutnosti složitého přemýšlení, což se někdy dost hodí. A na to, že se jedná o takovou vztahovou spíše konverzačně-sociální sondu do osudů jedné skupinky chlapů, dojde i na pořádnou rvačku. A to je rozhodně plus.

plakát

Gigant (1956) 

Opravdu velkolepý americký film, se vším, co k tomu patří. Dlouhá stopáž, epický příběh otevírající mnohá témata, hvězdy první velikosti v hlavních rolích. Vše, co sledujeme má však své opodstatnění, proč ve filmu je, včetně třeba zmiňované délky snímku. Kdyby nebylo takové délky, nemohly bychom si vychutnat např. dějové linky, které se ve filmu různě vyvíjejí. Bavil mě vývoj mladé ambiciózní dívky Leslie, která se provdává za klasického texaského rančera Bicka Benedicta, který vlastní ohromná stáda dobytka. Musí se naučit žít tímto způsobem života a také podřídit místním tradicím a zvykům. Jenže to pro hrdou ženu z vážené rodiny z Marylandu není vůbec lehké. Navíc když se musí potýkat nejen se svým zarytým a tvrdohlavým manželem, ale také třeba nápomocným, ale vzpurným mladým rančerem Jettem. Vůbec zápletka kolem Jetta Rinka je rovněž impozantní, kdy se z obyčejného a podřadného mladíka, stane zámožný a vlivný muž a to zásluhou objevu velkého množství ropy. Je obdivuhodné, že režisér George Stevens dokázal ukočírovat herecké hvězdy jako Elizabeth Taylor, Rock Hudson nebo James Dean, pro něhož to byla bohužel poslední role. A také, že natočil snímek, jenž neustále poutá naši pozornost a nenudí. Což už dvousetminutového díla není vůbec snadné. Za mě se mu to dokonale podařilo, a proto jsem si jej také naplno užil.

plakát

Rivalové (2024) 

Skvělý film. Opravdu velmi povedený. Velice mě překvapil hlavně tím, jak je komplexní  vlastně po všech stránkách. Ať už příběhově, kdy se sice jeví jednoduše (resp. ve své podstatě je prostý), kdy sledujeme dva tenisty, dva kamarády od mládí, kteří bojují v tenisovém zápase o vítězství v podobě krásné ženy, kterou chtějí mít jen pro sebe. Ale způsob jak nám je tato zápletka vyprávěna je výtečná. Pomocí flasbacků se vracíme do minulosti a zjišťujeme, jaký jejich vzájemný vztah, tak zejména sympatie každého z nich k vytoužené dívce. Flasbacky nejsou samozřejmě nic nového ani převratného, ale tady naprosto přesně přecházejí do osudového střetnutí v současnosti, čímž vzbuzují dané napětí. Navíc charaktery obou hlavních mužských postav jsou výborně napsány a jsou jako oheň a voda, jak ve snímku přímo zazní. Jeden profesionální tenista, který vyhrává velké turnaje, má za sebou početný tým, vydělává v reklamě, ale také muž, jenž poztrácí potřebnou výbušnost a určité nadšení jak v tenise, tak i ve vztahu. A druhý tenista, který si naopak hraje na profesionála, přitom obráží malé turnaje, nemá peníze, za to má velké sebevědomí a horkou krev. A mezi nimi svůdná žena, bývala tenistka, jenž nyní dělá trenérku jednomu z nich a zároveň je jeho manželkou, které ale také chybí jiskra a vášeň u něj, a proto chce zase toho druhého. Rovněž obsazení hlavní představitelů se povedlo na jedničku ať už Josh O'Connor jako Patrich, Mike Faist v roli Arta, a nebo zvláště v tomto případě velmi atraktivní Zendaya jako Tashi, odvádějí báječné výkony. Co však snímek ještě vylepšuje je to, jakým způsoben je natočen. A to především ve snímání tenisu, kdy kamera je vedena z různých úhlů, perspektiv, využívá detaily i zpomalené záběry. To vše vyvolává napětí a také pocit jako bychom byli přítomni na samotném kurtu a byli součástí jedné či druhé strany, což nejvíce pocítíme zejména ve vzrušujícím a gradujícím finále snímku. Navíc, když do těchto, ale jiných vypjatých chvil buší intenzivně laděná hudba, která je dokonalá, prožitek je ještě umocněn. Nemám filmu vlastně, co vytknout, proto klidně dám za plné hodnocení.

plakát

Opičí muž (2024) 

Excelentní akční film. John Wick dostal pěknou konkurenci. Byl jsem docela překvapen jakým způsobem je celý film natočen. Takových spoustu přesně nasnímaných, efektních a přehledných bojových scén jsem dlouho neviděl. A nejvíc obdivuhodné na tom je fakt, že jej napsal i zrežíroval debutující Dev Patel, který navíc ještě ztvárnil ústřední postavu. Autor, který se proslavil rolí Jamala ze snímku Milionář z chatrče, nám rozjíždí pořádně nadupanou a brutální akci. Je pravda, že příběh je poněkud ohraný a slabší, když sledujeme bezejmenného hlavního hrdinu, kterého žene jak jinak než pomsta. Ze střípků minulosti se dozvídáme, jak byla vypálena jeho vesnice, včetně jeho rodiny. Postupně se však dostává až do prostředí luxusního hotelu a okruhu lidí, kteří mají na svědomí jeho zavražděnou rodinu. Jeho plán je zcela jasný a pořádně krutý. Ačkoli je hlavní děj předvídatelný, líbila se mi cesta, jakou musí hrdina podstoupit k dosažení svého cíle. Rovněž zobrazení nejchudší indické vrstvy v kontrastu té luxusní nejbohatší třídy je znázorněno velmi přesvědčivě. Politická a etnická stránka filmu v druhé polovině trochu zamrzí, ale dá se to překousnout. A to především díky tomu nejdůležitějšímu ve filmu a to akčním bojovým scénám. Ty jsou prvotřídní. Ať už Dev Patel bojuje v ringu v opičí masce a vydělává potřebné peníze; střetává se s ochrankou v restauraci, při nichž se nebojí využít vhodné nástroje pro zabití či těžké zranění nepřátel a nebo zápasí tváří tvář úhlavnímu nepříteli či gigolovi se sekerou v ruce, všechno vypadá na plátně výtečně. A třeba takový trénink po zotavení také není vůbec k zahození. Za mě překvapivě výborný film, který Dev Patel i se svým týmem natočil. Budu rozhodně zvědavý na jeho další díla.

plakát

Deštivý den v New Yorku (2019) 

Velice povedená, lehká romantická komedie, která mi přesně sedla do nálady. Woddy Allen a jeho oblíbený New York, tentokrát v pošmurném počasí, ovšem ve velmi pozitivní a úsměvné náladě. Snímek vypráví o mladém páru, Gatsby a Ashleigh, jenž se společně vydává na víkend do New Yorku, ve kterém má Ashleigh udělat rozhovor se slavným filmovým režisérem. Po této krátké povinnosti, ji chce její přítel Gastby ukázat město ve kterém vyrůstal. Jenže věci se naprosto vyvinou jinak, než by čekali a oni svůj čas v New Yorku prožívají odděleně každý sám. Ačkoli hlavní dějová linka je jednoduchá, to co zažívá ústřední odloučený pár je více než zajímavé. Strašně mě pasovali také představitelé v hlavních rolí. Jak Timothée Chalamet jako mladík Gastby, který je otráven špatnou náladou, kvůli své přítelkyni se kterou není, a proto bloumá "svým" městem, tak i Elle Fanning v roli pohledné a ambiciózní začínající novinářky Ashleigh, jenž prozkoumává New York po boku hollywoodských hvězd a přitom si užívá jejich slávu, jsou skvělí. A když se k nim přidají Jude Law, Lev Schreiber či Selena Gomez ve vedlejších rolích, je o zábavu postaráno. Navíc láska Allena k samotnému New Yorku a filmu, jako takovému, šla ze snímku tak krásně cítit, že byla radost se na něj dívat.

plakát

Jak vykrást banku (1964) 

Další z řady skvělých filmů z Louisem de Funèsem v hlavní roli, který jsem vlastně neviděl. Ten tentokrát hraje muže, který vlastní obchod s loveckými potřebami. Když své rodinné úspory investuje do akcií, které záhy krachnou, je v zoufalé situaci. Ovšem to jen do chvíle, kdy ho napadne vykrást banku, která může za jeho neúspěch s penězi a která leží shodou okolností zrovna naproti jeho krámku. Zapojí do svého "geniálního plánu" celou svou rodinu, včetně manželky, syna, mladší dcery i starší dcery, jenž se zase náhodou zamiluje do jednoho z úředníčka pracující v oné bance. A zábava může začít. Docela jednoduchá zápletka, která kromě samotného Louise de Funèse a jeho tradičních scén, sazí také na záměr hrdiny a jeho provedení, kdy začne kopat tunel k bance. Jenže postavit takový tunel není jen tak, proto se musí poradit s těmi správnými lidmi. Tím vhodným poradcem je mu Jean Lefebvre známý ze série o četnících či sedmé roty, jehož přítomnost mě hodně potěšila, ačkoli je docela krátká. Jinak je to taková klasická vtipně funeskovská podívaná, spíše rodinného typu, která ale dokáže rozveselit. Za mě rozhodně spokojenost.

plakát

Od soumraku do úsvitu (1996) 

Skvěle zábavný film, ačkoli mohl být ještě lepší, resp. mohly vzniknout dva rozdílné kvalitní filmy. Nečekal bych, že se dají smíchat tak odlišné žánry jako jsou napínavý krimi-thriller a krvavý horor. První část snímku mě naprosto uchvátila. Sledovat dva bratry, vrahy, kteří utíkají před spravedlností do Mexika, nemá chybu. Mladší z nich jako násilník a psychicky narušený člověk, kterému stačí opravdu málo, aby mu ruply nervy a někoho brutálně zavraždil. A druhý, starší bratr, profesionální zloděj, který sice také nemá daleko k násilí, ale především musí uklízet "nepořádek" po svém labilním bratrovi. Když tito dva unesou karavan i s bývalým pastorem a rodinou, je o napětí vystaráno. V tomto ohledu musím zmínit výborné duo herců George Clooney a Quentin Tarantino v hlavních rolích, zejména Clooney mě dost překvapil v tak záporné roli. A ani Harvey Keitel či Juliette Lewis jako unesení, herecky nezůstávají pozadu. Jenže když naše postavy zastaví a vstoupí do zvláštního podniku s názvem"ceckatý tornádo" je podmaňující atmosféra fuč a také konec první lepší poloviny filmu. To, co poté následuje, jsem úplně nečekal, ale nakonec to nebylo tak hrozné. Už tedy nemusíte ani přemýšlet, stačí se jen uvolnit a sledovat surové a krvavé zabíjení upírů. Já jsem si i tuto část relativně užil, ačkoli nebyla už tak dobrá jako ta první a i proto si dané hodnocení film zaslouží, třebaže první část je mnohem lepší.

plakát

Dogville (2003) 

Velmi zvláštní a specifický snímek od dánského režiséra Larse von Triera. Ono není se čemu divit, když je celý příběh ženy, která utíká před gangstery a ukryje se v malém opuštěném městečku uprostřed hor, zasažen na jevištní podium. Na toto netradiční filmové pojetí s minimem kulis a rekvizit jsem si dlouho zvykal. Dívat se na některé scény bez výraznější výpravy bylo dost podivné, třeba když sledujeme hlavní hrdinku Grace, jak se stará o místní zahrádku s angrešty nebo je krásný jarní den a my přitom pozorujeme jen hnusné bílé pozadí. To by se samozřejmě dalo prominout a chybějící prvky si domyslet, jenže to by film nesměl být tak strašně nudný a zdlouhavý. Především první polovina snímku mi tak přišla. Až v druhé polovině se začne pořádně něco dít, když se obyvatelé městečka konečně vybarví a jejich ohavné chování se projeví vůči Grace. Překvapilo mě také závěrečné brutální zúčtování a nemůžu nic namítat ani na herecké výkony, které byly skvělé, i přesto mě film nesedl. A nemůžu se zbavit dojmu, že kdybych daný příběh viděl ztvárněný přímo na divadelních prknech, tak bych si ho dokonale užil. Ve filmu ale ne.

plakát

Chceš mě, chci tě (2009) 

Velice jednoduchá a nekomplikovaná romantická komedie, u které si člověk hezky odpočine. Atraktivní Katherine Heigl v roli cílevědomé televizní producentky Abby a silácký Gerard Butler jako Mike, oprsklá hvězda sledovaného pořadu, v němž vysvětluje skutečné pravdy o mužích. Když se ti dva potkají v jedné televizi, domluví se, že Mike pomůže Abby sbalit nového přitažlivého souseda, jenž pracuje jako doktor. Jak to vše dopadne, není samozřejmě žádné překvapení. Ačkoli mě ze začátku postava Abby trochu vytáčela svým chováním, postupně přeci jen "zmoudřela", takže se na ni a na jejího partnerského kouče Mika přeci jen dalo dívat. Pár vtipných momentů se přeci jen také našlo, takže nakonec dobrá oddechová záležitost.

plakát

Volný pád (1993) 

Excelentní thriller s Michaelem Douglasem v hlavní roli. Ten hraje muže v bílé košili, kravatě a s kufrem v ruce, který nemá svůj den, resp. toho zažívá určitě mnohem více než jeden špatný den. Hned v úvodu ho sledujeme zaseknutého ve svém vozidle v dopravní špičce. Auta před ními i za ním, nesnesitelné horko, nepříjemný hluk, nevlídné tváře a lidé kolem něj. Vše se na něj navalí a on to nezvládá. Proto vystupuje ze svého auta a utíká pryč. Jenže ani venku pro něj nečeká vůbec nic pozitivního a zvláště pro osoby, kteří ho střetnou. Jen ten začátek filmu, který mimochodem musel zažít snad každý řidič, je perfektně ztvárněný, mě naprosto uchvátil, především svým detailním zobrazením situace v autě. Je z něj dokonale cítit zmar hlavního hrdiny. A to, co poté následuje je parádní jízda. Každým dalším skutkem se hrdina stává šílenějším a nepředvídatelnějším. Strašně mě zajímalo, co udělá příště, jaké budou jeho další kroky, ačkoli víme, že se chce dostat za svou bývalou manželkou a malou dcerou, která právě slaví narozeniny. V tomto ohledu byl Michael Douglas jako psychopat, kterému rupnou nervy, naprosto úžasný. Na druhou stranu se mě líbilo také paralelní dění s detektivem, v podání rovněž skvělého Roberta Duvalla, který akorát v tento den končí svoji službu u policie. A je to samozřejmě zrovna on, kdo si jako první spojuje vzniklé kriminální činy s jedním a tytéž mužem. Vše spěje k jejich očekávané konfrontaci, těchto dvou odlišných mužů. Snímek atmosférou a gradací skvěle dospěje až k onomu finále, které rovněž stojí za to, stejně film, jenž mě hodně překvapil a potěšil.