Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní
  • Akční

Poslední recenze (545)

plakát

Kaskadér (2024) 

„Nihilismus je sexy slaninka.“  Kaskadér je svěží a sebeuvědomělou jízdou, která kombinuje zdařilou a až staromilskou akci s čitelnými schématy romantické komedie. O charisma Emily Blunt a především pochopitelně Ryana Goslinga není nouze a kinetičnost filmu společně s množstvím popkulturním odkazů úspěšně pomáhá zapomenout, že se v jádru jedná o předvídatelný a neoriginální příběh. Málokdy se však ordinérní základ podaří obalit takovým množstvím ujetých lákadel, že to nakonec ani nevadí. Kaskadér diváka nenavádí k hlubokému přemýšlení, raději nabízí všeobecně srozumitelnou a přístupnou zábavu, jež navíc funguje i jako milostný dopis přehlíženému oboru. Kořeny Davida Leitche se holt nezapřou a jestli kaskadérská obec čekala na nějaký mainstreamově výrazný argument pro přesvědčení oscarové Akademie o důležitosti této profese, nyní ho má.

plakát

Kos v ostružiní (2023) 

Příběh samotářské stárnoucí ženy, která navzdory předpokladům chytí druhou mízu, není nijak šokující, přestože některé jeho zákruty se předvídají jen těžko. Stejně tak i hloubavý filmařský styl nejde popsat jako extravagantní či vyloženě poutající pozornost. Výsledkem je však romance, v níž do sebe všechno zapadá a která dovede nenásilně dojmout i pobavit. Více zde.

plakát

Rivalové (2024) 

Vypravěčskými a stylistickými nápady novinka dalece přesahuje standard sportovních dramat a tradičně vykreslených milostných trojúhelníků. Na Rivaly se krásně dívá a u toho můžete také skončit – chytře seskládaný snímek plný výpustek a dvojznačností však nabízí i velmi poutavou výpověď o problémových rovinách vrcholového sportu a výkonového přístupu ke vztahům. Více zde.

Poslední hodnocení (4 351)

Noc na Karlštejně (1973)

14.05.2024

Django (2024)

04.05.2024

Kaskadér (2024)

04.05.2024

Boy Kills World (2023)

26.04.2024

Lesní vrah (2024)

26.04.2024

Kos v ostružiní (2023)

26.04.2024

Rivalové (2024)

26.04.2024

Kristian (1939)

23.04.2024

Občanská válka (2024)

19.04.2024

Reklama

Poslední deníček (10)

Tak zase za rok

A máme to za sebou. Ceny jsou rozdány, projekční sály potemněly a moje třetí Vary v pisatelském zápřahu jsou minulostí.

 

V docela našlapané Hlavní soutěži kralovali Barbaři, což je tedy dost kontroverzní výběr, ale osobně s tím nemám problém. Pro spoustu lidí se jednalo o nestravitelný kousek, ovšem (stejně jako loni v případě Křižáčka) porota zjevně ocenila originalitu i společenský přesah. Barbaři jsou bezesporu zajímavým dílem, a i když osobně bych hlavní cenu přál drtivějšímu Domestikovi, rozhodně mě inspirovali k řadě myšlenek. Takže proč ne.

 

Celkem jsem tu viděl a okomentoval 24 filmy, ale přiznám se, že v předchozích dvou letech mě vnitřně zasáhlo víc kousků. Tísňové volání je skvělé a nezapomenutelné, BlacKkKlansman představuje šikovný kompromis mezi povedeným řemeslem a přesahujícími myšlenkami, tuzemský Domestik vyděsil i fascinoval a dlouho očekávaný Muž, který zabil Dona Quijota mě nejen nezklamal, ale dodal i několik velmi silných momentů. Viděl jsem i pár pořádných bizárků (Naneživo, Tina a Vore) a konečně se dostal ke klasice Akumulátor 1. Přesto nemám pocit, že by můj vnitřní filmový pohár přetékal zážitky.

 

Možná je to profesní deformace a rostoucí cynismus, ale spousta šablonovitých děl už mě prostě tolik nadchnout nedokáže. Během festivalového maratonu si člověk vzorců, k nimž se scénáře tak často uchylují, začne všímat více než kdy jindy a je to opravdu protivné. O to víc pak oceňuju, když někdo dokáže přijít s neotřelým nápadem a dotáhnout ho do formy, která (klidně i přes drobné nedostatky) dokáže překvapit. Proto sláva originalitě a pokroku! A třeba budu za rok spokojenější...

Časové pásmo bylo změněno