Poslední recenze (530)
Pokoj s vyhlídkou (1985)
Skvělá produkce, avšak na mě je příběh málo reálný=spíše literární/filmový=těch náhod je tam přespříliš. Koupací scéna v lesní tůni je přepychová - takhle se má točit umělecká a přirozená nahota/erotika - tohle může urazit jedině blbce nebo zapšklou prudérní stvůru=lidského potvora.
Casanova Federica Felliniho (1976)
Ó Jezu, to jsem si zase dala! Snaha o další "Satyricon" skončila totiž úplným dyzástrem. O nějakém příběhu nelze vůbec mluvit, neb jde pouze o předlouhý slepenec více či méně bizarních obrazů, který mohl zachránit pouze mistrův vrozený smysl pro do-očí-bijící-opulentnost - avšak i ta zde naprosto selhala. Oproti hýřivé a živoucí opulentnosti v Satyriconu připomíná "opulentnost" zde spíše narychlo spíchnuté vetešnictví. Vizuálně odporný Casanova do tohoto vetešnictví také dobře pasuje. A ta erotika!? - k smíchu a k pláči zároveń. ...Vizuálně velmi zajímavý Daniel Emilfork v roli markýze du Bois a jeho "baletní" kreace "Ze života homo-hmyzu". Bravurně pohybově zahraná živá "mechanická madam-souložnice", v některých záběrech pravděpodobně použita opravdová neživá figurína. ...Mistr tesař se v tomto případě opět utnul, i když si v opojení slávou a Oscary myslel pravý opak. ...Není holt Casanova jako Casanova - https://www.youtube.com/watch?v=P4k_CRk_gw8
Město žen (1980)
Fellini nikdy nebyl můj šálek čaje, ale v posledních letech mám velmi ráda některé z jeho oněch silně opulentních, barvami hýřících, "slušně zhýralých" patlanin. ...Tahle k nim ale nepatří=pouze několik zajímavých sekvencí a ostatní je nastavovaná kaše. Ještě více přitvrdit choulostivé scény, mohl by si divák (neznalý už předem kdo že to zrežíroval) myslet, že režii má na svědomí Tinto Brass. Živočišná scéna v igelitovém skleníku (Mastroianni a Jole Silvani) je přepychová! ...Mastroianni, jako vždy a všude, simpatico.
Poslední deníček (6)
.
.