Poslední recenze (653)
Návštěvníci (2022)
Pokud neděláte dokument pro fanoušky (Marley) nebo s lyrickým vyzněním (Bábušky z Černobylu), je přijetí publikem dost nejisté. Spoustu lidí totiž stále přistupuje k dokumentům jen jako k balíčku informací, díky kterému pak budou moct nakráčet do diskuze s jasně vyhraněným názorem (buď jsou pro, anebo proti osídlení Špicberků; buď hrdince fandí, anebo jí zesměšňují; nic mezi tím). __________ Já osobně bych režisérce Liškové určitě nezazlíval, že tu své (nejednoznačné) hrdince umožnila se naplno vyjádřit - slovně i emočně. O emoce a o vztah ke Špicberkům tu přece šlo v první řadě! Navíc se ani nejednalo o žádnou tendenčnost: diváci mohli několikrát slyšet i zcela opačný postoj, než ten, co zastává hrdinka filmu... Stojí tedy ten film za zkoušku? Záleží, jestli jste schopni o filmu (či dokonce po filmu) aspoň chvíli nepředpojatě popřemýšlet...
Pavarotti (2019)
Doufal jsem, že v tom dokumentu budou mluvit především muzikologové, skladatelé, kritici a další znalci opery či zpěvu + že tam bude něco málo o jeho životě. Tak ne, dostalo se mi přesného opaku: bylo tu vrchovatě bulváru, dojímání a srandiček, a jen aby se neřeklo, tak i pár zajímavostí o hudbě.
Proof of Concept (2023)
Krátký film o tom, jak je těžké udělat krátký film, který má být o tom, jak je těžké natočit celovečerní film vzniklý zadaptováním toho krátkého filmu. __________ I Charlie Kaufman by se v tom ztratil! :D Až na to, že to je i vtipné a přesně to vystihuje šílenou realitu soudobých umělců (a přesto je celá ta věc v podstatě logická, když se nad tím trochu zamyslíte).
Poslední deníček (17)
Pár návrhů jak udělat ČSFD ještě lepší
Síla ČSFD tkví v přehlednosti a přístupnosti. Značného vylepšení se v tom dá docílit těmito 2 malými úpravami:
■ SERIÁLY VE FILMOGRAFIÍCH budou přehlednější, když se všechny epizody seriálu budou ukazovat naráz až po stisknutí tlačítka (viz obrázek níže)).
■ HLASOVAT PRO JEDNOTLIVÉ ZAJÍMAVOSTI, a tím je seřadit pod sebe podle relevance (čili oddělit zrno od strašlivého množství plev) je možnost, kterou by měl mít každý návštěvník (tak jako to funguje na IMDb).
Další 2 úpravy by zase pomohly ČSFD k vyšší úrovni; k vytvoření vhodnějšího prostředí pro komunitu fanoušků:
Stačí přidat ■ TLAČÍTKO PRO SKRYTÍ / ODKRYTÍ SPOILERŮ v recenzích/komentářích...
...a vrátit na ČSFD dřívější možnost ■ ZOBRAZENÍ VŠECH KOMENTÁŘŮ na jedné stránce. Chtěli byste porovnat komentáře mezi sebou? Rychle v nich najít klíčové slovo pomocí kláves ctrl+F? To pořád můžete... akorát se při tom musíte proklikat desítkami jednotlivých stránek. To samozřejmě nikdo neudělá: občas se někdo proklikne na 2. stránku komentářů, ale tím končí. - Vážně je nutné mít na ČSFD tak uživatelsky nepřátelské prostředí?
----->
Přitom by ta úprava (co tu už byla - přes 15 let!) umožnila lidem, aby si mohli sami tříbit názory o filmech a nespokojili se s názory těch nejvyhraněnějších uživatelů (zdravím verbala, Douglase a kleopatru). Copak to není úžasně vznešený a zároveň snadno dosažitelný cíl? Není snad psáno ve zdejším Návodu k použití, že "čtenáři recenzí na ČSFD můžou konfrontovat svůj názor s názory ostatních recenzentů"?