Reklama

Reklama

Jízda na tygru

  • Itálie A cavallo della tigre (více)

Jestli chceš zdrhnout z basy, musíš nás vzít s sebou! Útěkářská komedie o trojici zločinců, které brilantně ztvárnili Nino Manfredi, Mario Adorf a Gian Maria Volonté. (Česká televize)

Recenze (18)

milos.bradik 

všechny recenze uživatele

Italské komedie jsou založeny na úplně jiném druhu humoru než naše a proto je nemám rád, ovšem totéž platí o komediích německých nebo z produkce USA. Mimo našich mne docela baví ještě komedie francouzské a německé. Tato komedie byla navíc ještě pokusem o sociální sondu do života nebohých kriminálníků, takže jediné co na ní oceňuji jsou herecké výkony. Ten hlavní hrdina byl naprostý idiot a jeho "přátelé" z kriminálu nebyli o mnoho lepší. Byla to banda hlupáků, kteří naplánovali perfektně útěk, ale pak už víc nic. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Skoda, ze vacsina ludi pozna Maria Adorfa ako Santera z Mayoviek a z Via Mala. Tuna hra zlodejicka v base, ktory chce utiect , potom sa ale veci komplikuju. Ako sa komplikuju a kde, to si uz divak musi zistit sam - najlepsie pozeranim filmu. Film je to hodne ukecany .. za mna to ale bolo v pohode, ked som si odskocil na hajzl, taxom sa opat dosta do deja : 77 % ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Podľa mňa sa určite nejednalo iba o akúsi, čistokrvnú komédiu, ako sa mimochodom [chybne!] uvádza na danom, filmovom ČSFD portáli, ale teda najskôr by som daný titul prirovnal ku akejsi »dramédii« so zopár komediálnymi prvkami, vrátane i dramatickej štruktúry, ktorá v podstate priamočiaro prevládala naprieč týmto, sprvoti iba väzenským dianím, a to konkrétne v spolupráci s ústredným protagonistom: Giacintom "Ošetrovateľom" Rossim v následnom podaní skrz-naskrz: Ninom Manfredim, ktorý vlastne naprosto unikátnym spôsobom, svojmu [ANTI]hrdinovi prepožičal poriadny kus «kreténskej debility», čo u mňa skoršie vyvolávalo určité rozpaky, než zrovna povedzme častejšie úsmevy na tvári, pretože táto ústredná postava: „bola dokonca viac bitá, ako sýta,” ktorej celková mentálna úroveň dosahovala predsa trochu nižší stupeň na sínusoide, čím sa položil základný kameň na postavenie daného príbehu, ktorý bol postaveným predovšetkým len na tomto »sympatickom debilovi«, vedľa ktorého si nasledujúce postavy nemohli byť absolútne ničím isté, ba práve naopak; väčšinou sa pohybovali po veľmi tenkom ľade, čo bolo na celej veci asi najlepšie; skrátka prevládal akýsi druh «surovejšieho adrenalínu», ktorý mi vskutku dokázal rozprúdiť krv v žilách, rovnako ako aj týmto ďalším postavám vo fascinujúcich, hereckých stvárneniach. • Titulný názov v podobe: Jazde na tigrovi, má dvojitý význam, týkajúci sa nielen medzitým už máličko spomínaného Giacinta, ale zároveň i ďalšieho väzňa na úteku, ó áno, a to vedzte, že sa bude i čochvíľa utekať z tejto talianskej väznice, pričom z mojej strany s neupresneným počtom väzňov, aby som divákom náhodou nepokazil filmové očakávania, kedy tohto »ľudského tigra« by mal napokon predstavovať snáď nikto iný, než Tagliabue v podaní Maria Adorfa, a čo by sa následne mohlo potom stať, ak by nedajbože počas jazdy vypadol tento osamotený jazdec? • Geniálny scenár kvarteta scenáristov s pôvodným, českým dabingom z roku 1968, a to len po siedmich rokoch od premiéry! • Už úvodné titulky obsahovali nevídanú energiu, a to ani nehovoriac o úvodných záberoch, počas ktorých som si ihneď dokázal vytvoriť úsudok o tom, čo ma neskoršie zrejme čaká, a veruže sa bolo i naďalej na čo pozerať s neuveriteľným obsahom v rámci celku. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Fraškovitá útěkářská komedie, oživena nespolehlivým vypravěčem, notorickým lhářem, který se za katr dostal za předstírání přepadení sebe samého, je v závěrečném aktu násilně předělána na neorealisticky syrovou sociální satiru, ukazující odvrácenou stranu italského ekonomického zázraku (což odpovídá skutečnosti, že film režíroval „růžový“ neorealista). Stejný dojem neucelenosti vzbuzuje jednorázové, pouze zvýrazněním sociálně-realistické tematické roviny motivované odbočení od vyprávění v „první osobě“ (rozhovor jednoho z vězňů s manželkou, kterému protagonista nebyl přítomen). Postupný přechod od ironického nadhledu k melodramatickému patosu doprovází náhlá (a tudíž nepřesvědčivá) snaha ukazovat uprchlíky v lepším světle. Vzhledem k tomu, že před námi většinu času defilovali jako banda zaměnitelných imbecilů, je těžké začít si jich najednou vážit a soucítit s nimi. Silné herecké obsazení a pár vtipně komponovaných záběrů rozpaky z nesoudružnosti vytěsnit nedokáží. 60% ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Téma útěku z vězení je pro filmaře vděčné, ale tentokrát je pojato trochu jinak. Tři chtějí utéct a čtvrtý ne. Proč by měl, když mu do propuštění zbývá pouhý rok? Okolnosti ho k tomu však donutí. Už začátek příběhu vypadá zajímavě, ale celkový pocit je takový, že se jedná spíše o tragikomický příběh založený převážně na sociálních základech všech hrdinů. Ten hlavní pochází z dělnické rodiny a ke všemu zaujímá neutrální postoj. Ano, je to tak. Celá koncepce příběhu je obohacena o sociálně levicový pohled, neboť všechny postavy jsou ze středních a nižších vrstev. A proč ne, řeklo by se, ale protože jeden ze scénáristů byl ve své době známým komunistou, není to až takové překvapení. V žádném případě však nejde o komunistickou agitku. Společenská kritika ale ano, která je navíc rovnoměrně okořeněná humorem, který depresivnější atmosféru drží na uzdě, aniž by zbytečně přeháněl. Zápletka je dobře propracovaná, takže není nouze ani o zvraty. Těžko říct, jestli závěr překvapí, ale něco na tom levicovém pohledu na životní peripetie těch chudších prostě je. Takže spíš zábavný než dramatický film, ale dobře zpracovaný a s dobře nastolenou myšlenkou, která by se mohla odehrát i v dnešní době. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (8)

  • Přístav, ve kterém pokus o útěk končí dopadením posledních dvou prchajících vězňů, je Civitavecchia (Řím). (classic)
  • Chatrč u Palidora, kam se po vystěhování přestěhovala manželka Giacinta Rossiho (Nino Manfredi), se nacházela na jihozápadním okraji Říma, vedle mostu Ponte Monumentale di Mezzocammino. (classic)
  • Silnice, na které Giacinto Rossi (Nino Manfredi) a Tagliabue (Mario Adorf) zastaví řidiče a požádají ho, aby přivezl výkupné a získal zpět holčičku, kterou považují za svou dceru, se nachází na silnici SP58a neboli via di Guadagnolo v Capranica Prenestina. (classic)

Reklama

Reklama