Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Thriller

Recenze (1 873)

plakát

Tři dny Kondora (1975) 

Literární vědec, pracující pro CIA shodou šťastných okolností unikne masakru na svém utajeném pracovišti, kde jsou povražděni všichni jeho spolupracovníci a sám se stává objektem, určeným k likvidaci... Klasický sedmdesátkový thriller, napínavý od začátku do konce, se skvělým Robertem Redfordem. Jediná slabší pasáž je ta s Faye Dunaway, která působí dost neskutečně a hloupě (tedy ta pasáž - nikoliv Faye Dunaway, která je naopak sama o sobě okouzlující). Hezký filmový zážitek. 75 %.

plakát

Věž (2021) (seriál) 

Zprvu to vypadá na tragickou nehodu pádu z londýnského věžáku, ale postupně jsou odhalovány další a další souvislosti a okolnosti a ze zdánlivě jasně definované události se stává velice zapeklitý a provázaný případ zločinu. Výborní herci a hlavně skvěle propracovaný příběh, kterému nechybí napětí a svižné tempo a který kromě klasického krimi žánru otevírá mnoho dalších témat, jako svědomí, morálka, falešná loajalita či rasizmus a odhaluje stav dnešní společnosti celkově. Dvě nesmírně poutavé série, které na sebe částečně navazují a podle všeho přijde ještě třetí, na kterou se už teď těším. 80 %.

plakát

Poslední závod (2022) 

Film, připomínající osud Bohumila Hanče - významného představitele českého lyžařského sportu v jeho počátcích před první světovou válkou a jeho kamarádů, ale připomínající současně dobu značného napětí mezi Čechy a Němci, projevující se také v druhé časové rovině, která je věnována německému kamarádovi Bohumila Hanče Emerichu Rathovi, který se do Krkonoš vrací na konci 50. let. Právě toto prolínání dvou časových linií velice dobře vypovídá o vývoji společnosti. Tomáš Hodan natočil poutavý, autenticky působící film, který velice přirozeně propojuje několik témat a který má hloubku. Kromě samotného režiséra a scénáristy (v jedné osobě) však k výbornému dojmu z filmu dost podstatnou měrou přispěl také kameraman Jan Baset Střítežský a rovněž Jakub Kudláč svojí hudbou. Z herců vyčnívá Oldřich Kaiser. Jeden z nemnoha výborných domácích filmových počinů. 75 %.

plakát

Boj o moc (2018) (seriál) 

Skvělé vyobrazení světa bohatých (těch nejbohatších) prostřednictvím rodiny Royových, řídící obrovský mezinárodní konglomerát. Sledujeme vztahy v rodině plné intrik, cynismu a podrazů, směřujících k naplnění vlastních ambicí a vlastního prospěchu jednotlivých členů - potomků stárnoucího patriarchy a šéfa společnosti Logana Roye. Skvěle vyprofilované postavy (vesměs nesympatičtí sráči), parádní atmosféra a dopředu nečitelný děj vás dokonale vtáhnou do tohoto světa pozlátek, povýšené arogance, bezohlednosti a falše. Vše je navíc podbarveno velmi podmanivou hudbou. Co by v mých očích tomuto devětatřicetidílnému počinu prospělo, je poloviční celková stopáž s vypuštěním či zkrácením některých zbytečně natažených pasáží. 80 %.

plakát

Mildred Pierceová (2011) (seriál) 

Seriál z Ameriky třicátých let - z doby, sužované hospodářskou krizí, z doby, která ženám střední třídy, které by se chtěly prosadit v podnikání a ve společnosti, příliš nepřála. Mildred Pierceová to i přes těžké rány, které jí život uštědřil (rozvod, smrt malé dcerky) dokázala. Mildred však není jen silná, pracovitá, cílevědomá a na venek sebevědomá žena, ale je současně i naivní a svým způsobem hloupá husa, která se nechá využívat nedobrými muži z jejího okolí a také svou sobeckou a bezohlednou dcerou. Dílo, které má své kouzlo v atmosféře doby a v krásném hereckém ztvárnění dvou ženských rolí Kate Winsletovou coby Mildred a Morgan Turnerovou a Evan Rachel Woodovou, představující její dceru Vedu v mladším, resp. pokročilejším věku. Samotný příběh mne ale tolik nevtáhl. Vyprávění je příliš chladné, odtažité, místy i nudné a postavy vesměs nesympatické a negativní. Průměr. 60 %.

plakát

Hranice lásky (2022) 

"Oživení" milostného života volným či polyamorním vztahem se v poslední době stalo podivnou módou a životním stylem, který já osobně neuznávám, ale ani neodsuzuji. Nicméně toto filmové nahlédnutí do podobného vztahu není úplně nezajímavé. Je ale nezajímavě podané - téma je  představeno velmi povrchně a banálně, děj filmu je čitelný a dialogy jsou často rovněž povrchní a o ničem. Pasáže natáčené na telefon mne taky zrovna neuchvacovaly a neseděli mi ani herci - Hana Vagnerová OK, Matyáš Řezníček vcelku též, ale Martin Hofmann a Hynek Čermák, byť je mám oba rád, mi do svých postav absolutně nepadli, Přes všechny mé výhrady uděluji tři hvězdičky, ale s velmi otupenými cípky. 50 %.

plakát

Grey Gardens (2009) (TV film) 

Příběh dvou podivných a svérázných žen - matky a dcery Bealeových - blízkých příbuzných bývalé první dámy Ameriky Jacqueline Kennedyové. O Bealeových jsem doposud neslyšel, dokument z roku 1975 jsem neviděl a ten jejich životní příběh, zfilmovaný Michaelem Sucsym by mnou asi prošel bez výraznějšího nadšení a brzy bych na něj zapomněl. To se ale nestalo - díky dvěma naprosto úžasným dámám v hlavních rolích, které mne svým představením dokázaly naprosto strhnout. Hlavně kvůli nim jsem si film nakonec docela užil a rozhodl jsem se pro 4*. 70 %.

plakát

Hotel Portofino (2022) (seriál) 

Seriál nás zavádí do dvacátých let minulého století na Italskou riviéru, do hotelu, provozovaného Britskými manželi. Divák je vtažen do prostředí přímořského ráje a společně s majiteli hotelu a hotelovými hosty prožívá jejich každodenní starosti i radosti, vzájemné vztahy, často protkané intrikami a také silný vliv nastupujícího fašistického režimu. Na jedné straně romance, v některých aspektech skoro telenovela a červená knihovna, ale na straně druhé poutavé a místy i napínavé vyprávění s přesahem, přibližující rozmach fašismu a formování se odbojového hnutí. Skvělá dobová atmosféra, krásné exteriéry, dobře vyprofilované postavy (ty kladné i ty záporné), vesměs velmi dobré herecké výkony a stejně dobrá, do atmosféry zapadající hudba. Milá a vcelku zajímavá oddechovka. 65 %.

plakát

X (2022) 

Rok 1979 a skupinka mladých lidí, kteří si pronajmou objekt na farmě, aby zde natočili porno. Jenže - pronajímatelé jsou asi století, už na první pohled divní manželé, kteří nemají pochopení pro jejich úmysly. A tak se noc, která měla být plná hrané vášně a sexu, mění v horor. Neoriginální, dopředu čitelné dílo bez jakéhokoliv překvapení v ději. Filmařsky uspokojivý, avšak obsahově slabý počin. 35 %.

plakát

Smysl pro tumor (2024) (seriál) 

Snímek, přibližující setkání s jedním z největších strašáků člověka -zákeřnou a odpornou rakovinou. Příběh je vyprávěn pětadvacetiletým Filipem, který je postaven tváří v tvář ošklivé diagnóze, která obrátí naruby jeho dosavadní, relativně bezstarostný studentský život, který kromě studia vyplňovaly diskotéky, krásné holky a kamarádi z ragbyového klubu. Teď pro něj začíná fyzicky i psychicky náročný boj s nejasným výsledkem. Seriál Terezy Kopáčové velice realisticky popisuje jednotlivé fáze léčby a stejně realisticky odkrývá psychologii postav s Filipova okolí a hlavně jeho samotného. Byť se jedná o závažné a smutné téma, tvůrci se neuchýlili ke zbytečnému sentimentu ani citovému vydírání - ba naopak - občas je děj odlehčen humorem, příslibem naděje na dobrý konec a vlastně i pozitivními skutečnostmi, které Filipova nemoc přináší a které jsou hezky rozvedeny v souběžných liniích příběhu (poznání Hanky a jejího dědy, těžká životní zkouška rodičů...). Velice dobře natočený a velice smysluplný, inspirativní a potřebný seriál se dvěma skvělými mladými herci. Výborná práce. 80 %.

Časové pásmo bylo změněno