Režie:
Tomasz WińskiKamera:
Kryštof MelkaHudba:
Šimon HolýHrají:
Hana Vagnerová, Matyáš Řezníček, Eliška Křenková, Martin Hofmann, Lenka Krobotová, Hynek Čermák, Antonie Formanová, Cyril Dobrý, Johana Matoušková (více)Obsahy(1)
Hana (Hana Vagnerová) začíná cítit, že její vztah s Petrem (Matyáš Řezníček) se pohybuje v příliš zajetých kolejích. Rozhodne se ho tedy osvěžit a začne s Petrem sdílet své erotické představy a tajné sny. Od vyprávění je pak už jen krůček k činům. Ke zkoumání vlastní intimity, k zážitkům s jinými partnery a ke stále intenzivnějšímu hledání hranic, za které se dá v lásce a sexu zajít. Experiment se svobodou se však může snadno vymknout z rukou... (Aerofilms)
(více)Videa (4)
Recenze (210)
Filmová analýza nejzvrácenějších tužeb těch, co mají v životě všecko, co si mohou jen přát, aby se díky tomu začali nudit a vymýšlet ptákoviny s předem znatelnými fatálními důsledky. Jsem extrémně rád, že nemusím kydat hnůj na všeobecnou českou tvorbu a skrze takhle citlivá, ač fakt nepříjemná dramata můžu naše filmy sledovat s chutí. Jak podotýkám, s ničím, co se tu vyobrazuje, vůbec nesouhlasím, ale je fajn do toho nahlédnout a uvědomit si, co přesně člověk do života nepotřebuje. [viděno na Netflixu 27.3.2023] ()
⚪Dejovo podpriemerné, predvídateľné, na naše pomery pomerne dosť explicitné a odhalené, ale aj to je otázka, nakoľko je len samoúčelné. Hlavný herec s rovnakým mŕtvym výrazom tváre asi 90% filmu, celkovo casting sa úspešne ,,vyřádil." Film má okolo 90 minút, no trvá pocitovo aspoň dve hodiny, prvá tretina je neskutočne zdĺhavý, sčasti ,,cam-footage" skoro o ničom, záverečná tretina zase neponúka žiadne odpovede či východiská - jedným z poznatkov môže byť, že aj keď sa vám partner zhnusí skrz to, čo robil a čo vy ste tolerovali, mali by ste mu odpustiť. Čo už znie náležito pateticky a hlúpo.⚪Vlastne je otázne, na čo chcel týmto námetom scenárista, potažmo režisér poukázať - na rôzne polyamorné otvorené vzťahy sa tu nazerá dosť zle, realisticky a otvorene (čo je dobre, pretože je to nevídaný hnus a nikto príčetný nemôže podobné ,,módy" schvaľovať), zároveň vo vzťahovej sfére sa nezobrazí žiadny významný motív, ktorý by zarezonoval. Určitý náznak by bolo možné vidieť v zobrazení nového čistého vzťahu hrdinu s barmankou, no záverom aj toto vyšumí do prázdna. Celkovo film, ktorý bol v rôznych menších obmenách nakrútený v zahraničí už XYkrát, a z ktorého pointy sa dá pramálo nového vyťažiť.⚪A čo divák naozaj nepotreboval vidieť, je pokrčený, akože vzrušený ksicht Hofmanna či Čermáka s podivnochrupom ako extra milovníka.⚪Ps.: To, že dialógy škrípu je jedna vec, ale to, že vďaka pseudoartovosti a snahe byť ,,autentický" nie je 50% dialógov hercom rozumieť, to je vec druhá.⚪ ()
Film, který se naplno otevře až napodruhé, když člověk ví, co čekat a nečekat, a začne si všímat detailů ("Chtěl bych s tebou mít děti. ... Copak? Ses nějak vyděsila.") Neustále se mi vybavoval Unabomberův termín "přesocializace". Zajištění liberální měšťáci jsou tak kultivovaní, otevření a "citliví", že jediný hřích, který zbyl, je druhému něco neříct nebo zalhat, nebýt dost upřímný, ale je přitom dost ožehavé přiznat jakékoli city, které zavání "omezováním". "Proč jsi jí to neřekl?" Hra na upřímnost a otevřenost, která se ale často promění ve zneužívání toho submisivnějšího tím asertivnějším či výřečnějším. Jde to vidět ve scéně šestice u stolu, kde (spoiler) termín polyamorie je jen eufemismem pro snahu submisivnějších poloviček vyrovnat se s potřebami jednoho alfa-samce. Film není úplně dokonalý, ale jako etnologická sonda do života dnešních městských Evropanů mě hodně baví. ()
Takové malé české Love. Formálně zajímavá konverzačka, bohužel práce s hlavním tématem je napsaná hodně amatérsky. Namísto skutečné studie situací, které může nabízet svět volných vztahů, swingers aktivit a s tím spojených emocí, přichází hodně klišé, ať už v náhledu do uvedení problematiky jedním sexuálně agresivním párem (alfa samce hraje v tomto páru samozřejmě Hofmann), přes představení zřejmě polyamorní polikuly (jejíž hlavou je samozřejmě Čermák... takže chybělo už jen setkání s Langmajerem) až po typicky zjednodušené reakce na dané situace. Hana Vagnerová hraje Hanu, která si dovolí po vzájemné dohodě objevit svou vlastní sexualitu, jejím partnerem je Petr hraný Matyášem Řezníčkem, který dělá totéž až do momentu, kdy se mu partnerka svěří s tím, že prožila s jiným mužem cosi nového. Ješitný Petr toto nedokáže zpracovat, ale zároveň nechá Hanu dále pokračovat v experimentech. A zatímco Hana stále zve Petra do dalších dobrodružství, Petr neváhá, Hanu si zoškliví a najde si nový uzavřený vztah. Větší klišé už to být opravdu nemohlo. Propagace filmu pomalu slibovala nějaké celovečerní porno, ale Tomasz Wiński se podepsal jen pod typickou šovinistickou anekdotu. ()
První půlka dobrá, relativně intimní, nebojím se říct vtahující, slibující něco nového, do hloubky jdoucího. Přimhouřím oči za neustálé natáčení na mobil, který pro mě intimitu nezvyšovalo, spíš mě obtěžovalo a dělalo pro mě pár méně sympatický, stejně jako ne úplně dobře zabydlené a funkční prostředí kanceláře firmy, ve které pracují. Ale ve druhé půlce, kdy se nějak rozvíjí nastavená situace, se všechno začne sypat. Nic překvapivého, nic podvratného, nic nečekaného, s tak slabou pointou, že to snad ani nestálo za řeč. Není to špatný, cením ten pokus, ale za mě nevyšel lépe řečeno, vyšuměl do vzduchoprázdna. Hynek Čermák a Lenka Krobotová hrozně karikující svoje nepostavy. Film, který chce jít za hranici lásky, ale nikdy ji nepřekročí. 60% ()
Galerie (47)
Zajímavosti (4)
- Hana Vagnerová (Hana) prohlásila, že v rámci příprav filmu zvažovala návštěvu swingers party. (Duoscop)
- „Když jsem dostala nabídku hrát v tomto filmu, tak jsem to odmítla,“ prohlásila Eliška Křenková. Postupně ale získala důvěru k režisérovi a nabídku přijala. (Duoscop)
- „Já jsem tu roli odmítla dvakrát. Tomasz mi potom zavolal. Když jsme si sedli v kavárně, Tomasz řekl, nebudu tě přesvědčovat, jen ti ukážu, co jsme natočili na předtáčkách v Polsku. A já jsem viděla takový drive, takovou něhu, intimitu, že jsem nedokázala mluvit. Na konci schůzky jsem řekla: ‚Tomaszi, jdu s tebou do války,‘“ řekla Elizaveta Maximová. (Duoscop)
Reklama